מחקר עולמי של VMware חושף פערים בין דרישות העסק למענה מצד מערך ה- IT

עוד עלה מהדו"ח כי כמחצית מהמשיבים בישראל מודאגים מהיתרון התחרותי של העסקים הקטנים

26/02/2015 10:24
רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

סקר שערכה VMware חושף כי פערים בין ארגונים למערך ה-IT מעכבים חידוש, יעילות ויתרון תחרותי בתוך ארגונים. המחקר העולמי נערך בקרב 1,800 אנשי מקצוע בתחום ה-IT באירופה ובמזרח התיכון וכלל גם 31 מקבלי החלטות בתחום ה-IT מישראל .

מהמחקר עולה כי 65% ממקבלי ההחלטות מאמינים שקיים פער זמן משוער של כחמישה חודשים בין מטרות הארגון לבין הזמן שבו יכולים אנשי ה-IT לעמוד. כאשר נשאלו המשיבים כיצד משפיע נתון זה על הביצועים שלהם, הם השיבו כי ישנה פגיעה בחדשנות בקרב כל המחלקות בארגון (39%) ובפרודוקטיביות של הצוות (36%) וכי קיים אובדן של לקוחות למתחרים מהירים יותר (33%).

המשיבים הישראליים ציינו שהפער בישראל גדול עוד יותר: 68% ממקבלי ההחלטות המקומיים בתחום ה-IT ציינו שפער הזמנים יכול להימשך בין שבעה חודשים לשנה. ההשפעות המרכזיות של זה על הארגון הן, לדבריהם, עלייה בהוצאות הניהול והתחזוקה של מערכות ישנות (15%), סיכון לגניבת או איבוד מידע (13%) וחוסר התאמה לתקנות (13%).

המחקר גם מצא שאחד משני אנשי מקצוע ישראליים בתחום ה-IT (כ-52%) מכירים בכך שמתחרים קטנים יותר יכולים ליישם במהירות רבה יותר מודרניזציה של ה-IT, ולכן מסוגלים להגיב במהירות רבה יותר לשינויי שוק. כתוצאה מכך, כמחצית מהמשיבים בישראל (50%) מודאגים מהיתרון התחרותי של העסקים הקטנים. הפתרונות שזוהו כיכולים לצמצם את הפער הזה כוללים גיוס כוח אדם מוכשר – 30%, דגש על צוותים רב תחומיים – 28%, והצורך בהשקעה נוספת – 26%.

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל, אמר כי "הפער בין הציפיות של מנהלי החברות לבין מה שה-IT יכול לספק הוא עצום. איננו יכולים להפחית בחשיבות הלחץ, אתו מתמודדים מחלקות IT בעידן ניידות הענן, כאשר יש צורך למקסם את הביצוע של המערכות הקיימות ויחד עם זאת ליישם טכנולוגיות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים