מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך: "המהפכה הטכנולוגית מביאה אותנו 'לחשב מסלול מחדש'"

"הטכנולוגיה גורמת לשינוי ואנחנו עושים מאמצים כדי להפוך אותה ליתרון פדגוגי", אמרה כהן ● לדבריה, "נדרשת התאמה של מערכת החינוך למאה ה-21 - לחשיבה ביקורתית, יצירתיות ושיתופיות מבוססת אמצעים טכנולוגיים"

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך. צילום: קובי קנטור

"אין ספק שהמחשב לא יחליף את המורה. מערכת החינוך היא חלק מתהליך ההתפתחות הטכנולוגית, יחד עם הרשת היא חלק מאיתנו, אבל יש עדיין למורה תפקיד חשוב ומרכזי. מה שכן, היא מביאה את מערכות החינוך בעולם 'לחשב מסלול מחדש'", כך אמרה מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך. לדבריה, "הטכנולוגיה גורמת לשינוי – בין אם רצינו או לא. השאלה היא כיצד להפוך את הטכנולוגיה ליתרון פדגוגי. אנחנו עושים מאמצים כדי שזה יקרה".

כהן הייתה הדוברת המרכזית בכנס EduTech 2015, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ה') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. השתתפו בו מאות מורים ואנשי מקצוע מתחום החינוך המתוקשב והנחו אורי אותו בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי כהן, "נדרשת התאמה של מערכת החינוך למאה ה-21, למה שנמדד במבחנים הבינלאומיים: חשיבה ביקורתית, יצירתיות, שיתופיות מבוססת אמצעים טכנולוגיים, הדרך בה פועלים התלמידים לפתרון בעיות וניווט בין מקורות מידע".

"שר החינוך היוצא, שי פירון, הוביל את המהפכה הטכנולוגית, השקיע בה ושינה את הדגשים במערכת", אמרה כהן. "בתחילת מהפכת החינוך המתוקשב במשרד החינוך חילקנו מחשבים וכיום אנחנו עוברים לעולם של תכנים ועננים. אנחנו משקיעים בענן החינוכי – איך להנגיש למורים כמה שיותר תכנים".

"בסופו של התהליך, הטכנולוגיה תשרת את כולם", ציינה. "המידה של השימוש תהיה תלויה בכך שהידע יהיה זמין ונגיש לכל מורה. על המורה לחיות בעולם מהיר, נגיש, עם יכולת להתאים את נושאי השיעור בפחות זמן. עליו לבוא יותר עדכני לשיעור, מאחר שהתלמידים זמינים למחשב. לכן, הדרך של המורה תהיה לעתים ארוכה יותר מזו של התלמידים".

"הטכנולוגיה צריכה לשרת את ההוראה"

לדברי מנכ"לית משרד החינוך, "הטכנולוגיה צריכה לשרת את ההוראה. היא לא תחליף את מה שהמורים מביאים לילדים ולא את האמונה שהמורים יטעו בתלמידים שהם יכולים לעשות זאת בדרכם, אבל היא בהחלט מסייעת ותסייע".

בהמשך ציינה כהן את הפעילות של קרן אתנה, שמפעילה את תוכנית "מחשב נייד לכל מורה בישראל", ואמרה כי "הקרן ושותפים נוספים, כולם מכוונים לאותה מטרה: להפוך את הטכנולוגיה לכלי עוצמתי, שמשנה את המערכות. לכולם יש את אותו האינטרס: בשלב הראשון להביא את המחשב, לאחר מכן לפתח תכנים ובהמשך יהיו שלבים נוספים: הכשרת מורים והדרכה בבתי ספר. בסוף, בדרך זו, תיווצר המעטפת הכוללת. אם לא יהיו כל חלקי הפאזל זה לא יעבוד".

היא סיכמה באמרה כי "הטכנולוגיה והמחשוב מספקים למערכת החינוך הזדמנות גדולה על מנת לפרוץ לעולם הגלובלי. אנחנו בעיצומם של תהליכי שינוי שרק יקדמו אותנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים