דיווח: HP תרכוש את ארובה תמורת שלושה מיליארד דולר

אנליסטים ציינו כי עילת הרכישה היא רצונה של ענקית ה-IT להרחיב את ההיצע שלה, בתחום התקשורת והרישות, כמו גם לשפר את דו"חותיה הכספיים הלא מעודדים שפורסמו בשבוע שעבר

מביאה ערך מוסף. אורובה

HP תרכוש את ענקית התקשורת ארובה (Aruba Networks) תמורת יותר משלושה מיליארד דולר. על פי סוכנות בלומברג (Bloomberg), שדיווחה על כך ראשונה, הדיונים נמצאים בשלבים סופיים וההכרזה על הרכישה צפויה בתחילת השבוע.

אנליסטים ציינו כי עילת הרכישה היא רצונה של ענקית ה-IT להרחיב את ההיצע שלה בתחום התקשורת והרישות, כמו גם לשפר את דו"חותיה הכספיים הלא מעודדים שפורסמו בשבוע שעבר. החברה דיווחה על ירידה של 5% במחזורה ברבעון הראשון של שנת הכספים 2015, שהסתיימה בסוף ינואר השנה. הסכום עומד על 26.8 מיליארד דולר.

בשיחה עם משקיעים ואנליסטים, לאחר פרסום התוצאות, אמרה מג וויטמן, יו"ר ומנכ"לית HP: "למרות שהתוצאות הכספיות בתחום התקשורת והרישות (מתגים ומערכות אחרות בדטה סנטר, י.ה.) היו מאכזבות, אנחנו מתמקדים בהגדלת נתח השוק שלנו בתחום ובהובלתו, עוד תראו אותנו מבצעים מהלכים אגרסיביים ברבעונים הקרובים."

המחיר של הנרכשת צפוי להיות גבוה ולעמוד על שלושה מיליארד דולר או יותר, ציינו האנליסטים, שכן אורובה היא חברה בצמיחה, רווחית, משחקת במגרש של "הגדולים" בקצה הטכנולוגי של עולם ה-Wi-Fi, לצד סיסקו (Cisco) ורוקוס (Ruckus Wireless). חברת המחקר IDC ציינה לא פעם את ארובה כמי שנמצאת בין שלושת המובילות בתחום הרשתות האלחוטיות לארגונים, לצד סיסקו ו-HP.

ארובה מספקת פתרונות תקשורת מאובטחת ניידת ללקוחות ארגוניים. היא הוקמה ב-2002 והמטה שלה ממוקם בסאני וויל, קליפורניה. הכנסותיה ברבעון, שהסתיים באוקטובר האחרון, היו טובות מאי פעם ועמדו על 207.8 מיליון דולר, נתון המשקף גידול שנתי של 29%. הרווח התפעולי שלה עמד על יותר מ-10 מיליון דולר. השבוע היא צפויה לפרסם את תוצאותיה הרבעוניות ולהודיע על רווחי שיא, שיעמדו בשנה הכספית כולה על 860 מיליון דולר, נתון המשקף שווי שוק של 2.5 מיליארד דולר

פתרונות התקשורת של HP הם חלק מתפיסת ה-Converged infrastructure של החברה. לפני שנתיים היא הכריזה על תפיסת ה-SDN (רישות מוגדר תוכנה), אשר מביאה את תפיסת הווירטואליזציה, כפי שאנו מכירים מעולם השרתים, גם לעולם התקשורת. כך, בעתיד האפליקציה תוכל לבצע את ניתובי התקשורת בצורה חכמה ותפשט את ניהול הרשת ללקוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים