מיה מחשבים הטמיעה בדוראד מערכת SAS לחיזוי צריכת חשמל

המערכת הוטמעה עבור חברה שמוכרת חשמל למגזר העסקי ומפעילה תחנה בעלת כושר יצור של 840 מגה-וואט, המהווה כ-7% מיכולת ייצור החשמל בישראל

רונית לפידור-בלו, מנכ"לית מיה מחשבים

מיה מחשבים הקימה מערכת SAS לחיזוי צריכת החשמל בדוראד אנרגיה, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך כשנה והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

את המערכת הטמיעו אנשי מחלקת השירותים המקצועיים של מיה מחשבים, נציגת SAS בישראל. דוראד מוכרת חשמל למגזר העסקי ומפעילה תחנה בעלת כושר יצור של 840 מגה-וואט, המהווה כ-7% מיכולת ייצור החשמל בישראל. בין לקוחות החברה נמנים משרד הביטחון, מקורות, תעשייה אווירית, אלביט, רשתות מלונות בישראל ועוד.

רונית לפידור-בלו, מנכ"לית מיה מחשבים, אמרה כי "לצורך בניית התחזית של צריכת החשמל הצפויה, המערכת קולטת, מעבדת ומנתחת נתוני צריכה היסטוריים, לצד ההשפעה של גורמים חיצוניים, כגון טמפרטורה, לחות, יום בשבוע, חגים ואירועים מיוחדים ועוד, על צריכת החשמל. בעזרת המערכת, דוראד מסוגלת לחזות את סך הצריכה ברמת דיוק גבוהה".

לדברי רוני מורן, סמנכ"ל המחשוב של דוראד אנרגיה, "הקמנו, בעזרת מיה מחשבים, מערכת חיזוי של SAS, שמאפשרת להיערך מראש לביקושי החשמל של לקוחותינו, ברמות דיוק גבוהות. כך, יש לנו האפשרות להתאים את הייצור לביקוש ולחסוך עלויות כבדות".

לדברי מורן, "הצורך בחיזוי הביקוש הוא קריטי במיוחד, היות ולא ניתן לאגור חשמל ועל החברה לספק חיזוי מדויק של הצריכה בכל 30 דקות עד שבוע קדימה. זה היה אתגר לא קטן שנדרש על ידי רשות החשמל. המערכת של SA סייעה לנו לעמוד באתגר. תהליך החיזוי של האנרגיה אצלנו הוא בסיס לכל הפעילות, החל מהזמנת הגז וכלה בכל תפעול התחנה לאורך כל היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים