עוד יום, עוד אקזיט: PayPal רוכשת את חברת הסייבר הישראלית CyActive תמורת 60 מיליון דולר

בידי הנרכשת טכנולוגיה שיכולה ללמוד דפוסי תקיפות סייבר ובכך להפתיע את התוקפים

נרכש הרגע. שלומי בוטנרו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של CyActive

48 שעות אחרי שרכשה את ספקית התשלומים בסלולר פיידנט (Paydiant) תמורת 300 מיליון דולר, PayPal מבצעת רכישה נוספת בישראל: ענקית המסחר המקוון תרכוש את CyActive תמורת 60 מיליון דולר.

CyActive הייתה החברה ראשונה שהצטרפה לחממת הסייבר החדשה של קרן ההון סיכון הירושלמית JVP ושל המדען הראשי שהוקמה בבאר שבע. היא הוקמה על ידי לירן טנקמן, המשמש כמנכ"ל החברה ושלומי בוטנרו, המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה.

הרעיון העומד בבסיס התפיסה של הנרכשת הוא שיש לשנות את המצב בו המגן מגיב לשינויים שעושה התוקף ולהתייחס לכך, שכל מתקפה מורכבת בחלקה מאלמנטים ממוחזרים. הטכנולוגיה של CyActive מאפשרת להריץ קדימה את צעדי התוקף ולהתכונן לצעדיו הבאים. בכך, החברה הופכת את המצב הקיים והתוקף הופך להיות מתגונן.

הטכנולוגיה של CyActive חוזה מאות אלפי גרסאות עתידיות אפשריות של מתקפות סייבר מוכרות, חוזה את ההתפתחות העתידית של נוזקות המחשב. על פי תחזית זו, החברה בונה גלאים חכמים שיודעים לזהות את הנוזקות של העתיד. מערך זה מונע מתקפות ומעצים את יכולת החיזוי של החברה. החברה הנרכשת מספקת מערכות הגנה שיודעות להעריך את פוטנציאל המתקפה העתידית בצורה מתוחכמת יותר, לחזות אירוע ולמנוע אותו. כך, הפתרון של CyActive הופך כל מתקפה חדשה לתהליך ארוך, מורכב ויקר יותר עבור התוקף.

טנקמן שירת כעשר שנים באגף המודיעין של צה"ל, ואף זכה בפרס ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת. בוטנרו הוא בוגר יחידות העילית הטכנולוגיות של חיל האוויר ואגף המודיעין בצה"ל. לפני שייסד את CyActive, הוא ניהל את מרכז התמחות אבטחת מידע וסייבר במטריקס.

CyActive הוקמה ב-2013 ועד היום גייסה כשני מיליון דולר מקרן ההשקעות של סימנס (Siemens) הגרמנית, מקרן JVP וממשקיע זר נוסף.

זו הרכישה השנייה של ענקית המסחר המקוון בארץ. בשנת 2008 רכשה PayPal העולמית את הסטארט-אפ הישראלי Fraud Science, שעסק בניטור הונאות מקוונות, תמורת 169 מיליון דולר. כיום משמש מרכז הפיתוח למניעת הונאות של PayPal וממוקם בתל אביב.

לא ניתן היה להשיג את תגובת הנרכשת או JVP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים