שרי צוק, אורקל: "אין סיבה שהנשים לא יעמדו בחזית ההיי-טק"

"יש מנגנון נשי שלוקח את הנשים אחורה ולכן, במקרים רבים, הן מחניקות את האמביציה", אומרת מנהלת אגף סיסטם באורקל ישראל בראיון לרגל יום האישה הבינלאומי

שרי צוק, מנהלת תחום סיסטם באורקל ישראל

שרי צוק בכלל התכוונה להיות פסיכולוגית. היא אף סיימה תואר ראשון והחלה בלימודי תואר שני בתחום. אבל, כמו שקורה להרבה אנשים, היא נשאבה לתחום אחר לחלוטין.

צוק הגיעה לעולם ההיי-טק מכיוון המכירות והניהול, וכשהיא מדברת על תפקידה באורקל (Oracle) ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים לרגל יום האישה הבינלאומי, דיבורה מלא בהתלהבות וקשה להפסיק אותה.

היא עובדת באורקל ישראל שנים רבות, ובשנה וחצי האחרונה משמשת כמנהלת אגף סיסטם, שהוקם בחברה לפני כחמש שנים, לאחר רכישת סאן (Sun). "מבחינת אורקל", מציינת צוק, "קרה מהפך – התעסקות בחומרה לעומת ה-DNA של החברה, שהיה תוכנה. הנושא לקח אותנו לכיוון אסטרטגי של שינוי פרדיגמה ולספק ללקוח פתרון מלא מקצה לקצה – מרמת הברזלים ועד רמת האפליקציה".

לפני תפקידה הנוכחי היא הייתה אחראית על המגזר הביטחוני באגף הטכנולוגיות של החברה. דבר זה מעניין לכשעצמו, משום שצוק באה ממשפחה חרדית וכלל לא שירתה בצה"ל. השינוי בחייה קרה מאוחר יותר.

כמנהלת אגף הסיסטם אחראית צוק על 25 עובדים, מתוכם 7 נשים.

תחום הסיסטם נתפס כגברי, אבל נראה שבעיני צוק אין לכך משמעות והיא מתייחסת אליו כאל אחד ממנועי הצמיחה הרציניים של אורקל. "בשוק הישראלי רק התחלנו את הדרך", היא אומרת. "התפקיד שלנו הוא להראות את טווח האפשרויות האינסופיות של שילוב חומרה ותוכנה מבית אחד. הביצועים שלנו בישראל נחשבים לכוכב המנצנץ של החברה. אורקל ישראל, כמכלול, נחשבת להצלחה מסחררת בארגון אורקל העולמי".

"הטיפול באגף – כמו טיפול בילד"

צוק היא בת 42 ואם לשלושה. לדעתה, הנשיות מהווה חלק גדול מאוד מתפקודה – דבר שמתבטא בהחלט גם בעבודה: "ההוויה הטיפולית היא חלק ממני כי אני אם לילדים, כך שזה מתבטא ביחס לעובדים שבתחום אחריותי", היא מציינת. "הביצועים, העבודה והקידום בהחלט מעניינים אותי, אבל בלי ספק, הדגש הוא גם על האדם עצמו, ולנו, הנשים, יש יכולת טובה יותר להתחבר לנושאים הקשורים לרווחת העובדים. בעבר הייתה סיזיפיות בעבודה, אבל כיום חשוב גם הפן האנושי, ולכאן מתחבר הטאץ' הנשי".

היא מדמה את הטיפול שלה באגף בראשותו היא עומדת לאימא שמטפלת בבנה: "קיבלתי את האגף בשלב שהוא היה תינוק ואני מרגישה שגידלתי אותו. לקח זמן עד שנושא הרכישה של סאן קרם עור וגידים ברחבי העולם – לעכל את החברה פנימה, ולקח גם זמן למצוא את הכיוונים האסטרטגיים שלה בתוך אורקל. הייתה תקופת מעבר, עד שהאסטרטגיה התגבשה גם ברמה הגלובלית וגם ברמת המקומית, ואני מטפחת ומשקיעה באגף כמו בילד".

העובדה שיש פחות נשים בדרגות הניהול ידועה. צוק תולה זאת גם בנשים עצמן. לדבריה, "אין מספיק נשים שמאמינות ביכולת שלהן לנהל קריירה ומשפחה, ומלכתחילה הן פוסלות על הסף. לא צריך לפחד, שום דבר לא צריך לרפות את ידנו. למדתי זאת על בשרי. אין סיבה שלא נעמוד בחזית ושלא נעמוד על שלנו. אנחנו יכולות. אף אחד לא מרים גבה כשהוא שומע שאני מנהלת. אני מבינה למה, אבל זה מנגנון נשי שלוקח את הנשים אחורה ולכן, במקרים רבים, הן מחניקות את האמביציה".

באשר אליה, צוק לא הרגישה שהיותה אישה ואם לילדים הפריעה להתקדמותה: "לא נתקלתי באורקל בהגבלה מאחר שאני אישה. זה לשני הכיוונים – אני עושה את המקסימום שאני יכולה. מעולם לא הרגשתי שום מעצור אישי וגם לא מעצור ארגוני בבניית הקריירה, וההתקדמות שלי קרתה בשנים הכי קריטיות – של הנישואים, בניית המשפחה, הבאת הילדים לעולם. אני אוהבת גם את זה וגם את זה ומחברת בין הכול".

צוק מודה שכדי להתקדם בקריירה, היא עבדה קשה יותר. "החיים שלנו כנשים מאלצים אותנו להיות יעילות יותר. לנשים תמיד יותר קשה… אבל יש להן יעילות גבוהה יותר ויכולת מולטי טאסקינג", היא אומרת.

בנוסף, ללא תמיכתו של בן הזוג, נראה שלא הייתה יכולה להתקדם בקריירה כמו שרצתה. "יש לי בן זוג מדהים, שוויוני, שבלעדיו לא הייתי יכולה להגיע לאן שהגעתי. אנחנו פשוט מנהלים את הבית כמו פרויקט: כל אחד עושה את מה שהוא הכי טוב בו", מסיימת צוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים