התחרות פוגעת בסלקום: ההכנסות ירדו ב-6% והרווח הנקי צנח ב-46%
ההכנסות הרבעוניות עמדו על כ-1.1 מיליארד שקלים והרווח – על 55 מיליון ● ב-2014 כולה ירדו ההכנסות ב-7% והרווח זינק ב-23% ● מספר הלקוחות של סלקום tv צפוי להגיע בסוף הרבעון ליותר מ-20 אלף
התחרות העזה בשוק הסלולר ממשיכה לפגוע בסלקום – כך עולה מהתוצאות הכספיות הרבעוניות שפרסמה החברה הבוקר (ב'). לעומת זאת, ב-2014 כולה היא רשמה נתונים מעורבים.
ההכנסות השנתיות של החברה ירדו ב-7.2% והסתכמו ב-4.57 מיליון שקלים. עיקר הירידה הוא בתחום השירותים, שקטן ב-10.5% ל-3.565 מיליון. לעומת זאת, ההכנסות מציוד עלו ב-6.69% ועמדו על 1.005 מיליון שקלים. תרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות ירדה ב-2014 ב-8.57% ועמדה על 853 מיליון, שנבעה בעיקר מירידה בשירותי האינטרנט והשיחות הבינלאומיות. הרווח התפעולי השנתי גדל ב-1.7% ל-662 מיליון שקלים והרווח הנקי זינק ב-22.92% ל-354 מיליון.
הרווח הנקי של סלקום ברבעון הרביעי של 2014 צנח ב-46.1% ל-55 מיליון שקלים והרווח הנקי למנייה – ב-49.02% ל-0.52 שקלים. ההכנסות ירדו במהלכו ב-5.7% ל-1.14 מיליון שקלים. גם כאן, הסעיף שספג את הירידה הגבוהה הוא השירותים, שקטן ב-14.5% ועמד על 835 מיליון שקלים. ירידה זו קוזזה בחלקה על ידי עלייה של 31% בהכנסות מציוד, שהסתכמו ב-305 מיליון. תרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2014 הסתכמה ב- 218 מיליון שקלים – קיטון של 4% בהשוואה לרבעון האחרון של 2013.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של סלקום גדלו ב-2.8% ל-732 מיליון שקלים, הרווח הגולמי ירד ב-4.9% ל-1.843 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 61.67%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות ירדו ב-16.2% ל-274 מיליון שקלים הרווח צנח ב-22.9% ל-131 מיליון.
סלקום השיקה באחרונה את שירות "סלקום tv", שמאפשר צפייה בתכני טלוויזיה ואינטרנט שונים במחיר אחיד של 99 שקלים לחודש. בחברה צופים כי עד סוף הרבעון הנוכחי יצטרפו לשירות יותר מ-20 אלף מנויים – מעבר לציפיות שלה. בסלקום מבקשים להסב את תשומת הלב כי yes גייסה בכל 2014 כ-31 אלף מנויים ו-HOT איבדה כ-22 אלף.
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר בהתייחס לתוצאות כי "גם בשנה זו של תחרות עזה בשוק הסלולר ממשיכה קבוצת סלקום להציג תוצאות פיננסיות טובות, שבאות לידי ביטוי בתזרים מזומנים פנוי של כ-1.2 מיליארד שקלים, ברווח נקי בסך 354 מיליון ובגידול בהכנסות ממכירת ציוד קצה. אנחנו ממשיכים לנקוט בצעדי התייעלות במטרה להתאים את מבנה ההוצאות לרמת התחרות הגבוהה בשוק. המהלכים שהובלנו בחברה מאז המיזוג עם נטוויז'ן הביאו לחסכון בהוצאות של כ-850 מיליון שקלים, במונחים שנתיים".
תגובות
(0)