יוסי ביינארט: "לטכנולוגיה תפקיד מכריע ביצירת בורסה שתהווה מנוף כלכלי לבניית חברות"

"הטכנולוגיה תסייע ליצירת מוצרים ותמשוך את התעשייה", אמר מנכ"ל הבורסה בראיון למגזין מנהיגים מבית אנשים ומחשבים ● לדבריו, "מדובר במשימה לאומית"

יוסי ביינארט ז"ל. צילום: אתר הבורסה

"הבורסה והמדינה צריכות להציב לעצמן משימה לאומית: ליצור בורסה המהווה מנוף כלכלי לבניית חברות. כמובן שיש במסגרת זו חשיבות גם לטכנולוגיה, שתסייע לייצר מוצרים ותמשוך את התעשייה", כך אמר יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה, בראיון מיוחד למגזין מנהיגים של אנשים ומחשבים, שיופיע בשבוע הבא.

ביינארט נכנס לתפקידו לפני כשנה, במקומה של אסתר לבנון, המנכ"לית הקודמת, שפרשה מתפקידה. המשימה הראשונה שלו הייתה המעבר מרחוב אחד העם למבנה החדש ברחוב אחוזת בית בתל אביב. לדבריו, הוא היה רגוע מאוד שהמעבר יבוצע על הצד הטוב ביותר. "ישנתי טוב בלילה, ידעתי שיש לי על מי לסמוך", אמר ביינארט.

בראיון המשותף לו ולסמנכ"ל הטכנולוגיות של הבורסה, אלדד הרשטיג, מדבר ביינארט על תפקידן המכריע של מערכות המידע והטכנולוגיה בפעילות הבורסה, שמבוססת כולה על מחשבים וטרנזקציות.

"אגף המחשוב של הבורסה הוא בית תוכנה לכל דבר. אולם, בניגוד לחברת תוכנה, שבה אין ייצור, כל מוצר שמפותח כאן קשור לקו הייצור המרכזי, והוא קריטי", ציין. "אי הטולרנטיות לכישלון אצלנו היא ייחודית ולא קיימת כמעט בארגונים עסקיים. אם, למשל, תהיה במפעל לייצור משקאות כמו זה של קוקה קולה (Coca Cola) תקלה בייצור כתוצאה מפעילות תוכנה, הנזק שייגרם לחברה הוא שולי, כי הוא יתוקן אחרי זמן מה וספק אם מישהו יידע. אצלנו אין חיה כזאת. המוניטין שלנו מבוסס על אמון המשקיעים והוא יכול להתרסק בן רגע על רקע תקלה שתגרום להפסקת פעילות", אמר מנכ"ל הבורסה.

"חוסר ביטחון מצד המשקיעים יכול להביא למצבים מורכבים ומסוכנים מאוד לכל המשק, ולכן אצלנו זה פשוט קו אדום. מכאן נובעת התפיסה שלי לפיה אגף הטכנולוגיה, בראשות אלדד הרשטיג, הוא האחראי הראשי לקו הייצור של הבורסה. הוא יודע ששנינו צריכים לישון טוב בלילה ודואג שהמערכת תעבוד ללא שום תקלות", ציין ביינארט.

"קודם כל, על המנמ"ר להבין את הביזנס"

בהמשך התייחס ביינארט לתפקיד המנמ"ר במוסד כמו הבורסה, כפי שהוא רואה אותו. "הוא קודם כל צריך להבין את הביזנס", אמר. "בעולם הפיננסי זה דבר מתבקש, אבל לצערי לא תמיד מיושם. אצלי זה לא יכול להיות. מנמ"ר שלא מכיר את התהליכים בבורסה לא יוכל לתפקד, כי הוא חלק מקו הייצור".

"אני מוכן להשקיע משאבים כמה שצריך כדי שיהיו לי אנשי צוות שבתוך שניות מבינים למה אני מתכוון ובאותו פרק זמן מבצעים את זה", הוסיף ביינארט. "אין מקום לפשרות, כי המחיר שנשלם עבור התפשרות יהיה יקר מאוד בהמשך ובסופו של דבר האחריות למה שקורה בבורסה היא שלי, כמנכ"ל. דבר נוסף: אני דורש יצירתיות שהיא פועל יוצא מהידע העסקי וההתמצאות, והיא נדרשת משום שאין כאן זמן להתמהמה".

בהתייחסו למצב של הבורסה כיום ולאתגרים שעומדים בפניה בשנים הבאות אמר ביינארט: "עלינו להמשיך ולהתאמץ כדי להתאים את הבורסה לחברות שיהיו חלק ממנועי הצמיחה של המשק. במסגרת זו, ניישם את המלצות ועדת המו"פ שלנו. משימה נוספת היא להגביר את הגלובליות של הבורסה על ידי התאמת ימי המסחר לימים שבהם הבורסות עובדות בכל העולם והתאמה לרגולציה בינלאומית. כל זאת, כמובן, לצד המשך הטיפול בשוטף".

הוא ציין כי "מובן שכל אלה קשורים קשר ישיר לאגף הטכנולוגי, לצד פרויקטים שאנחנו מבצעים בימים אלה בהובלת המנמ"ר, כגון הטמעת מערכת ERP והסבת מערכת האדאבס ללינוקס (Linux), שאמורה להסתיים בסוף השנה הנוכחית ותוביל לסגירת מחשב המיינפריים שלנו".

"היעד שהצבנו לעצמנו בעוד חמש שנים הוא: 100 חברות נוספות בבורסה, מחזור יומי של 2.5 מיליארד שקלים, עם חברות שנסחרות בשווי שוק של 1.5 טריליון שקלים", ציין ביינארט. "נשיג זאת על ידי הטמעת תרבות עסקית, חשיבה ממוקדת לקוח ומאמץ משותף של הדירקטוריון, הרשויות הרגולטוריות וכמובן העובדים, שבלעדיהם שום דבר לא מתקיים פה".

הראיון המלא יפורסם בגליון 2 של המגזין מנהיגים, מרץ 2015.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים