נשיא לנובו ל-EMEA: "נתבסס חזק בשוק המחשוב עתיר הביצועים"

השוק עתיד להגיע בתוך כשנתיים ל-15 מיליארד דולר - ולנובו רוצה חלק נכבד בו, כך אומר איימר דה לנקיוסנג ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מדבר על התרבות של החברה, היתרון שבמעמד טוב בסין והתרשמותו מהשוק הישראלי

31/03/2015 12:05
איימר דה לנקיוסנג, נשיא לנובו לאזור EMEA וסגן נשיא בכיר בקבוצה

"עם צמיחה שנתית של כ-8%, שוק המחשוב עתיר הביצועים צפוי להגיע ל-15 מיליארד דולר בתוך כשנתיים. לנובו (Lenovo) מתכוונת לנגוס בנתחים משמעותיים ממנו, יחד עם הלקוחות והשותפים העסקיים שלה", כך אמר איימר דה לנקיוסנג, נשיא לנובו לאזור EMEA וסגן נשיא בכיר בקבוצה, בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון התקיים לפני ימים אחדים, כשלנובו הכריזה על פתיחת מרכז החדשנות הגלובלי הראשון שלה בתחום המחשוב עתיר הביצועים, בעיר שטוטגרט שבגרמניה.

לדבריו, "יש לשוק את כל הסיבות הטובות להאמין בהבטחה הזו, כיוון שלנובו מממשת תרבות ארגונית שמבוססת על תנועה מהירה לקראת יעדים, מוכנות לקחת סיכונים, נכונות למחויבות ושאיפות גדולות. בכוונת לנובו העולמית להמשיך להשקיע ולהרחיב את כלל תחום השרתים שלה להיקף של חמישה מיליארד דולר בתוך שנה – כנקודת ציון בדרך למקום הראשון מבין החברות בתחום זה".

"הפעילות של לנובו מבוססת על ארבעה נדבכי צמיחה משמעותיים: הראשון הוא תחום ה-PC, שמהווה את ליבת העסקים שלה, ובו היא מחזיקה 20% מהשוק; השני הוא תחום הטאבלטים הגדל במהירות, ובו כבר הגיעה לנובו לנתח של 10%; בנדבך השלישי, תחום הטלפונים החכמים, מציגה החברה צמיחה מהירה, במיוחד לאחר רכישת מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) באוקטובר האחרון; הרביעי הוא תחום האנטרפרייז, בו רכישת תחום ה-x86 מיבמ (IBM) משלימה באופן הגיוני את משפחת ה-ThinkServer. אני מאמין שנתח של 20% מפעילות לנובו באזור EMEA יגיע מפעילות זו", אמר דה לנקיוסנג.

הוא הוסיף כי "נכון להיום, EMEA הוא האזור השני בגודלו, אחרי סין, בתחום המחשוב עתיר הביצועים, והיקפו כשלושה מיליארד דולר. ארבע מדינות מחזיקות בשני שליש מהשוק: גרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה".

כמי שהצטרף לחברה לפני כשנתיים, דה לנקיוסנג עדיין מתפעל מהיבטים מסוימים בתרבות של לנובו ולדעתו, ניתן לייחס להם את ההישגים שלה בעשור האחרון. ההיבט הראשון, לדבריו, הוא המחויבות הגבוהה לחדשנות. "אין זה דבר מובן מאליו, במיוחד לא בתחום ה-PC. זהו תחום שעבר מסחור ומעבר חזק ליצרני OEM. לעומת זאת, לנובו מחויבת לבדל עצמה ולבצע את המו"פ שלה לבד, בכל קטגוריות המוצרים. בסופו של יום נראה שאנחנו מצליחים, כיוון שהשוק מכיר בהבדל ובוחר במוצרים שלנו", אמר.

ההיבט השני אותו ציין הוא חתירה מתמדת ליעילות. "בתעשייה שמאופיינת בהוצאת הייצור מחוץ לחברה, אנחנו נשארים מחויבים ביותר לשליטה בשרשרת האספקה, הקפדה על איכות גבוהה וייצור עצמי של סמארטפונים, מחשבים אישיים ושרתים", אמר דה לנקיוסנג. "יבמ הניחה עבורנו תשתית מצוינת ואנחנו ממשיכים לבנות עליה. הקמת מרכז המחשוב עתיר הביצועים בשטוטגרט הוא מבחינתנו אות למחויבות שלנו להשקיע בתחום".

הוא הדגיש כי הייחוד של לנובו כחברה הוא תוצאה של מאפיינים כמו החלטות נועזות אך מושכלות וגמישות בגישה. "מצד אחד אנחנו מקפידים לייצר את מה שאנחנו טובים בו, אך בה בעת לא מקובעים על הרעיון שהטכנולוגיה הטובה היחידה היא זו שאנחנו מפתחים", ציין. "תחום השרתים בלנובו החל כהרחבה טבעית של תחום ה-PC, באמצעות משפחת ה-ThinkServer. זו אמנם משפחת שרתים טובה, אך היא לא מספקת מענה לקצה העליון של הביצועים. באופן טבעי, עלתה השאלה האם עדיף לרכוש או לייצר בעצמנו. לנובו אמנם מסוגלת לייצר שרתים חזקים, אבל זה היה לוקח יותר מדי זמן. לפיכך, התקבלה אצלנו לבסוף ההחלטה לרכוש את תחום ה-x86 מיבמ כדי להאיץ את החדירה והנוכחות שלנו בשוק השרתים והאחסון. כבר ב-2005, כאשר רכשה לנובו את עסקי ה-PC של יבמ, היה ברור שמדובר בהצלחה. גם עתה, חצי שנה לאחר רכישת תחום ה-x86, אני יכול לקבוע במידה רבה של ודאות שמדובר בהצלחה".

הפן הסיני – והישראלי

דה לנקיוסנג ציין כי הנוכחות העצומה של לנובו בסין מהווה יתרון עצום לחברה. "הפעילות בסין כובשת נתחים גדולים באופן מהיר, ומנקודה זו אנחנו ממנפים את הפתרון או הידע ומתרחבים לשווקים אחרים", אמר. "כך, למשל, ביססנו את עצמנו בסין כשחקן מוביל בתחום הטלפונים החכמים ובימים אלה אנחנו ממנפים עמדה זו, באמצעות רכישת מוטורולה מוביליטי, בשווקים מפותחים ברחבי העולם. אנחנו מחזיקים ב-30% משוק ה-PC בסין, וההישגים שלנו שם בתחומי עיצוב המוצר והחדשנות סייעו לנו להשיג עמדה חזקה באזורים אחרים בעולם. אני צופה שתהליך דומה יקרה בתחום השרתים".

לסיום התייחס דה לנקיוסנג להיבט הישראלי בפעילותה של לנובו: "כפי שהוצג באירוע השקת מרכז המחשוב עתיר הביצועים בשטוטגרט, יש לנו מספר שותפויות חשובות עם חברות ישראליות עתירות ידע, כמו מלנוקס ו-ScaleMP, ואנחנו ממשיכים לבחון באופן מתמיד טכנולוגיות שיכולות למנף את הפתרונות שלנו. אין לנו כרגע יעד רכישה ברור, אבל מההתנהלות שלנו בעבר ניתן ללמוד שאנחנו לא נמנעים או חוששים מביצוע רכישות מהירות בעת הצורך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים