ארצות הברית תקפיא נכסים של גורמים שיבצעו נגדה מתקפות סייבר

"מעתה תעמוד לרשותנו האפשרות להקפיא נכסים, להקשות עליהם לעשות עסקים עם חברות בארצות הברית ולהגביל את יכולתם להרוויח מהמעשים הפסולים שלהם", אמר הנשיא אובמה ● לדבריו, מדובר ב-"מצב חירום לאומי"

ברק אובמה. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז אמש (ד') על תוכנית חדשה של סנקציות נגד אנשים או גופים מחוץ לארצות הברית שיבצעו מתקפות סייבר שנועדו לפגוע בביטחון הלאומי של המדינה, במדיניות החוץ שלה או ביציבותה הכלכלית.

בצו הנשיאותי עליו חתם הצהיר אובמה כי מדובר ב-"מצב חירום לאומי" והתיר למשרד האוצר האמריקני להקפיא נכסים ולהטיל סנקציות כלכליות נוספות על גורמים שיהיו מעורבים במתקפות סייבר. "מעתה תעמוד לרשותנו האפשרות להקפיא נכסים, להקשות עליהם לעשות עסקים עם חברות בארצות הברית ולהגביל את יכולתם להרוויח מהמעשים הפסולים שלהם", אמר אובמה.

"התוכנית נועדה להרתיע, להעניש ולמלא את הפער במקרים שבהם אין די באמצעים דיפלומטיים או באמצעי אכיפה", אמר מייקל דניאל, היועץ לאבטחת סייבר של הנשיא אובמה. לדבריו, לא נקבע עדיין מועד לתחילת היישום של הסנקציות החדשות.

הצו מעניק למשרד האוצר האמריקני כלים דומים לאלה שהוא מיישם ביחס לאיומים אחרים, דוגמת סכסוכים במזרח התיכון או הפלישה של רוסיה לאוקראינה. "ממשל אובמה פועל כעת ברצינות רבה. הצו יאפשר להפעיל את עוצמתה הכלכלית של ארצות הברית נגד אנשים שמסכנים אותנו", אמר ג'ואל ברנר, מי שכיהן כממונה על המודיעין האמריקני במהלך הכהונה השנייה של ג'ורג' וו. בוש כנשיא ארצות הברית.

מחוקקים בארצות הברית ומומחים למשפט ואבטחה בירכו על המהלך החדש אך ציינו כי מדובר בצו גורף ביותר, שעלול להקשות על פעילות של חברות עסקיות. קושי נוסף עלול לנבוע מהצורך "לייחס" מתקפות לגופים מסוימים ולזהות את האחראים להן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים