נוחי דנקנר: "קריסת IDB – בגלל הרפורמה בסלולר"

"כשהחלה הרפורמה, השווי של סלקום ירד בחצי מיליארד, וזה שורשר לירידה בולטת בשווי של IDB פיתוח ואחזקות - שכמעט כל החברות בקונצרן היו ממונפות אליה", אמר הטייקון לשעבר בעדותו במשפט שמתנהל נגדו

תולה את הקריסה של IDB ברפורמה של כחלון. נוחי דנקנר

נוחי דנקנר תולה את קריסת IDB ברפורמה בסלולר, שלדבריו גרמה נזק רב לאחת מחברות הבת שלה, דסק"ש (דיסקונט השקעות). הטייקון לשעבר אמר את הדברים במסגרת העדות אותה הוא נותן הבוקר (א') במשפט שמתנהל נגדו בגין הרצה לכאורה של מניות IDB.

הוא כינה את הרפורמה שביצע משה כחלון בהיותו שר התקשורת "חריפה" ואמר כי "היא זו שהביאה לקריסה הסופית של IDB".

"החזקנו באמצעות דסק"ש בחצי ממניות סלקום", ציין דנקנר. "בשיאה, החברה הייתה שווה יותר משלושה מיליארד דולר. כשהחלה הרפורמה, שווי השוק שלה ירד בחצי מיליארד, וזה שורשר לירידה בולטת בשווי של IDB פיתוח ואחזקות. כמעט כל החברות היו ממונפות ולקחו אשראים – לטעמי סבירים, אלא שהירידה בשווי של סלקום גרמה לכך שהמינוף הסביר הפך למופרז".

דנקנר אמר כי הוא "אדם שומר חוק" וציין כי "תמיד הייתי לטובת העובדים והגנתי עליהם". כשנשאל על ידי בא כוחו, בחקירה ראשית, איזה מנהל הוא, השיב דנקנר כי "אני מחשיב את עצמי כאדם שומר חוק, קפדן, מוסרי ומסודר, אחד שדברים לא באים לו בקלות. אני שומר על רגולציות ותקנות בכל דבר ועניין". עוד ציין ש-"אני מהדור הישן, כותב ביד ולא במחשב".

כתב האישום הוגש נגד דנקנר ונגד איתי שטרום, הבעלים של חברת ISP. על פי המדינה, הטייקון לשעבר רקם תוכנית שנועדה לתמוך בשער גבוה למנייה, והוא שכר את שטרום כדי לשמור עליו, באמצעות רכישות רבות בשיעורים גבוהים ובהיקף כולל של 42 מיליון שקלים.

יצוין כי סלקום אינה החברה היחידה שנמצאת תחת דסק"ש. חברות נוספות שבבעלותה הן כור תעשיות, שופרסל, אלרון ונכסים ובניין, שהיא החברה האם של גב ים. סלקום מחזיקה בנטוויז'ן. חברה נוספת ששייכת לקבוצת IDB היא כלל ביטוח. בתחילת השנה שעברה הועברה הבעלות על הקונצרן מידיו של דנקנר לידיהם של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון בראילן

    זוהי לא תמונה של נוחי דנקנר.....או לפחות לא עכשוית...מאיפה מצאתם את התמונה הזו כשהיה בן 20 +

אירועים קרובים