ירידות ליבמ: ההכנסות קטנו ב-12%; הרווח הנקי – ב-2.5%

הענק הכחול רשם ברבעון קיטון במכירות המחשבים האישיים לעומת עלייה באלה של המיינפריים והענן ● הירידה ברווח הייתה קטנה מאשר בהכנסות עקב צמצום בהוצאות

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: פלי הנמר

יבמ (IBM) ממשיכה להציג ירידות בהכנסות – זה הרבעון ה-12 ברציפות. הסיבה המרכזית לכך היא הירידה במכירות של המוצרים המסורתיים של החברה, כמו מחשבים אישיים. עם זאת, הירידה מותנה במקצת מהגידול במכירות המיינפריים והענן. זאת ועוד, החברה הצליחה לרסן את ההוצאות, כך שהירידה ברווחיות הייתה קטנה יותר מאשר בהכנסות.

על פי הנתונים, הענק הכחול רשם ברבעון הראשון של 2015 ירידה של 2.4% ברווח הנקי ל-2.33 מיליארד דולר וההכנסות קטנו ב-11.9% ל-19.59 מיליארד.

מתוכן, ההכנסות ממכירת שירותים טכניים ירדו ב-10.9% ל-7.89 מיליארד דולר; משירותים עסקיים גלובליים – ב-13% ל-4.32 מיליארד; ממכירת תוכנות – ב-8.2% ל-5.2 מיליארד; ממכירות חומרה – ב-22.6% ל-1.66 מיליארד; מפעולות מימון – ב-9.9% ל-461 מיליון; וההכנסות ממכירות אחרות צנחו ב-37.5% ל-67 מיליון דולר.

במקביל, גם ההוצאות של יבמ ירדו: אלה הגולמיות פחתו ב-12.67% ל-10.14 מיליארד דולר, הרווח הגולמי קטן ב-11.1% ל-9.45 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-48.2%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות צומצמו ב-13.3% ל-6.45 מיליארד דולר והרווח – ב-5.7% ל-3 מיליארד.

ג'יני רומטי, מנכ"לית, יו"רית ונשיאת החברה, אמרה כי "הביצועים ברבעון הראשון היוו התחלה טובה ל-2015, משום שהדגשים האסטרטגיים שלנו – התמקדות בפעילויות בעלות פוטנציאל רווחים גבוה – מולאו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים