רמי מנחם, סאפ ישראל: "יש לגשר בין ה-ERP לעולמות ה-IT החדשים – מובייל, ענן ומחשוב חברתי"

"רק בדרך זו ארגונים יוכלו לנצל את המרב ממערכות ה-ERP מחד ולהתמקד בליבה העסקית מאידך", אמר מנחם, סמנכ"ל לקוחות ל-SME

רמי מנחם, סמנכ"ל מכירות ל-SME בסאפ ישראל. צילום: קובי קנטור

"העולם הטכנולוגי משתנה במהירות שלא הכרנו בעבר. נדרש לחבר את עולם ה-ERP אל עולמות המחשוב החדשים, ובראשם העולם הנייד, וכן למחשוב ענן, Big Data ומחשוב חברתי. רק בדרך זו ארגונים יוכלו לנצל את המרב ממערכות ה-ERP מחד ולהתמקד בליבה העסקית מאידך", כך אמר רמי מנחם, סמנכ"ל מכירות ל-SME בסאפ (SAP) ישראל.

מנחם דיבר בפתח אירוע SAP in a Box, שנערך היום (ב') במלון רויאל ביץ' בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. האירוע הוא פרי שיתוף פעולה בין HP ישראל וסאפ ישראל.

לדברי מנחם, "כוח העבודה בארגונים משתנה. הדור הצעיר רגיל לצרוך מידע בצורה אחרת לגמרי, לעשות עסקים דרך המחשבים, הטאבלטים והטלפונים החכמים, להיות בעולם מרובה מכשירים ואין להם בעיה לעשות עסקים תוך מעבר בין מכשירים".

על פי מנחם, "מה שמאפיין את עולם ה-IT החדש הוא עסקים במרחב הדיגיטלי, מחשוב חברתי, מובייל, Big Data, קבלת נתונים וניתוחם בזמן אמת, לצד ריבוי מערכות, שבחלקן הן מורכבות – ואינטגרציה ביניהן. כמו כן מתפשטת מגמת האינטרנט של הדברים. בעבר, חברה שהפיצה מתקני מים הייתה מחכה לטלפון מהלקוח. כיום ביכולתה לשלב שבב עם תוכנה מאחורה, וכך היא יכולה לתת ללקוחות הצעות ב-'דחיפה', מה שמקל את ההתקשרות שלה עם הצעת ערך ללקוחות".

הוא ציין כי "2015 מתאפיינת במורכבות, שנדרש לפשט ולחבר אותה לעולם העסקי בדרך חדשה. אנחנו, בסאפ, מבינים שבשל המורכבות הזו, עלינו לספק ללקוחות הארגוניים יכולת להשקיע הרבה יותר בחדשנות עסקית, בהבאת ערך לביזנס. יש נתון של חברות המחקר שנותר קבוע כבר שנים רבות, לפיו 72% מהזמן של אנשי ה-IT בארגונים מושקע בשימור ותחזוקת הקיים. אם נצליח לפשט את ארכיטקטורת ה-IT נוכל לגעת בחדשנות העסקית. מנמ"רים בארגונים הפכו להיות שותפים לביזנס ועליהם לראות איך לעשות את העסקים בצורה טובה יותר".

"הדרך לחבר את ה-ERP למגמות הטכנולוגיות החדשות"

"בתחילת השנה השקנו את SAP S/4 HANA, שהוא הדרך לחבר את עולמות ה-ERP למגמות הטכנולוגיות החדשות", אמר מנחם. "זה הדור הבא השל חבילת ה-ERP שלנו, עם יכולת לתת מענה ל-25 מגזרי תעשייה שונים, מענה לעולם הנייד ויכולות של ניתוח צופה פני עתיד – Analytics. הפלטפורמה החדשה, R3, נבנתה על בסיס נתונים In memory, כך שאנחנו מביאים את הלקוחות למצב בו הם כבר ב-HANA וב-Analytics. זה מאפשר לעבוד על מערכת המספקת פשטות וחוויית לקוח מתקדמת. ממשק המשתמש פותח ב-HTML ולכן הוא מספק יכולת לשלוף נתונים מכל מכשיר – מחשב נייד, טלפון חכם או טאבלט. התהליכים במוצר הזה הרבה יותר פשוטים, בשל ה-In memory. כמו כן, היכולת לקבל את הנתונים המאוחסנים ולשלוף אותם קלה יותר מבעבר – ונעשית באופן ישיר".

לדבריו, "המערכת מתאפיינת בקלות תחזוקה, נדרשת הרבה פחות אינטגרציה בפתרון וההטמעה קלה מבעבר. בנוסף, יש Best Practices ארוזים בחבילות מוכנות מראש לפי חלוקה לארגונים המגיעים ממגזרי התעשייה השונים, ב-25 פילוחי תעשייה. מצב זה מאפשר לארגונים להתמקד יותר בהיבטים של חדשנות ופחות בתחזוקה שוטפת – כפי היה בעבר".

"עוד היבט עסקי במוצר החדש הוא במתן יכולות תכנון, חיזוי והדמיות חדשות. אלה מאפשרות לבנות תהליכים עסקיים במערכת ה-ERP עם ערך עסקי מוסף שלא היה קודם לכן", הוסיף.

מנחם ציין בנוסף כי "ארגונים נדרשים לקיצור משך הזמן של התהליכים ולפישוט שלהם, לצד היכולת לקבל נתונים בצורה מהירה וידידותית".

הכנס הסתיים בהרצאה של ניר רון, מנהל בכיר בארנסט אנד יאנג (EY) ישראל, שעסקה במוכנות של ארגונים לאתגרים העסקיים בעידן הדיגיטלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים