יו"ר מכון הייצוא: "אין חשש שההיי-טק הישראלי ייפגע מהחרם העולמי"

"אין שום הגיון שחברה שמכירה ביתרונות של הפיתוחים שלנו תפסיק את הקשר עם ישראל", אמר היו"ר, רמזי גבאי, בתגובה לדבריו של מנכ"ל פראנס טלקום

רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא

"אין חשש שהחרם על ישראל יזלוג לענף ההיי-טק ויפגע בייצוא", כך אמר רמזי גבאי, יו"ר מכון הייצוא. גבאי התראיין לאנשים ומחשבים בעקבות דבריו מאמש (ד') של מנכ"ל פראנס טלקום, סטפן רישאר, בתמיכה בחרם על ישראל.

הוא ציין כי הוא משוכנע שלא תהיה להתבטאותו של מנכ"ל פראנס טלקום, שמחזיקה במותג אורנג' (Orange) ברחבי העולם, כל השפעה על הענף בישראל. לדברי גבאי, "מרבית הייצוא של ההיי-טק הישראלי הוא של רכיבים או מוצרים טכנולוגיים שחלקם ייחודיים, וזו הסיבה שארגונים וחברות בוחרים בהם".

"אין שום הגיון בזה שחברה שבוחרת בפתרון ישראלי מתוך ידיעה שהוא משפר את השירות ללקוחות שלה תפסיק את הקשר ולא תקנה אותו יותר. אם היא תעשה את זה, היא תפגע בשווקים שלה", אמר.

עם זאת, גבאי ציין ש-"תמיד יכול להיות מצב שגורם אחד או חברה מסוימת על פני הגלובוס יחליט משיקולים שלו לא לקנות מישראל". אולם, ביגוד לחששות שדבר שכזה יכול להיות התחלה של אפקט דומינו, לדברי גבאי "זה נקודתי ולא משקף את האחרים. מעבר לזה, מאחר שאנחנו מייצאים רכיבים וחלקים שונים של פתרונות, תמיד יכול אותו לקוח לא לציין שהוא קנה את הרכיב הזה מישראל. הדברים האלה אמנם קורים".

"אנשים מחפשים מוצר שייתן להם מענה לצרכים שלהם. האם דבריו של אותו מנכ"ל יגרמו להם לקחת מוצר פחות טוב? בוודאי שלא!", הוסיף. "ישראל מצליחה בעולם כי המוצרים והפתרונות שיוצאים ממנה טובים וייחודיים, ושום השפעה חיצונית לא יכולה לפגוע בזה".

האם תהיה לדברים השפעה על הגיוסים של חברות ישראליות?
"הגיוסים הם באמצעות קרנות הון סיכון שפועלות בכל העולם. תמיד יש אפשרות שבמדינה מסוימת יחליטו שלא להשקיע בהיי-טק הישראלי או בסטארט-אפים מישראל, אבל העולם גדול וגם אנחנו לא נמצאים בכל שוק. השיקולים במקרים האלה הם כלכליים-עסקיים נטו".

ומה לגבי השפעה על חברות רב לאומיות?
"החברות האלה לא רק שלא מחרימות את ישראל, אלא הן פותחות פה מרכזי פיתוח, כי הן מכירות בערך של ההון האנושי שלנו, שאין שני לו בעולם. אין להן שום סיבה לקום וללכת. גם אם יהיה גוף שיחליט להחרים את ישראל – זאת לא תהיה תופעה גורפת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גדי רחלזון

    אכן חבל שהעידן המודרני של ה"מחר" שהפך את העולם לכפר גלובאלי קטן, גורר אחריו לעיתים גם את הדיאלוגים והתפיסות החשוכות של האתמול. עידוד התעשיה הישראלית היה ונשאר משימה ראשונה במעלה ועל הנהגת המדינה להרתם ולסייע בעידוד הייצוא - זו משימה ראשונה במעלה. מכון היצוא עושה פעולות מבורכות לקידום התעשיה הישראלית המסורתית ועתירת הטכנולוגיה בעולם. יישר כח ! גדי רחלזון

אירועים קרובים