דרמה בתחום הסלולר: אורנג' העולמית פועלת לניתוק הקשרים עם פרטנר

לטענת החברה, ניתוק הקשרים לא נובע מסיבות פוליטיות אלא מ-"מדיניות המותג שלא לשמור על נוכחות במדינות בהן היא לא המפעילה"

המותג החדש - בעוד שבועיים. אורנג'

דבריו של המנכ"ל מתממשים: אורנג' (Orange) העולמית הודיעה לפני שעה קלה כי היא פועלת לניתוק הקשרים עם פרטנר. זאת, לאחר דבריו של המנכ"ל, סטפן רישאר, מאמש (ד'). עם זאת, פראנס טלקום, הבעלים של המותג אורנג', טענה כי ניתוק הקשרים "לא נובע מסיבות פוליטיות".

בהודעה של החברה נכתב כי "בהתאם למדיניות של המותג, אורנג' לא רוצה לשמור על נוכחות המותג שלה במדינות בהן היא לא המפעילה. במסגרת זו, ותוך הקפדה על מילוי הסכמים קיימים, אורנג' תשים קץ לרישיון" של פרטנר.

לא ברור לפי שעה מתי ניתוק הקשרים יקרה בפועל, מאחר ששתי החברות חידשו את ההתקשרות ביניהן רק לפני כחודשיים. יצוין כי פרטנר משלמת על המותג 15 מיליון שקלים בכל שנה.

ההודעה של פראנס טלקום מגיעה לאחר שמנכ"ל החברה אמר במסיבת עיתונאים בקהיר כי הוא מעוניין להפסיק את הקשרים עם פרטנר ולהוציא את החברה מישראל "כבר מחר", אולם לא עושה זאת מחשש לסיבוכים משפטיים ולתשלום קנס בסך מאות מיליוני דולרים.

דבריו של רישאר עוררו מחאה נרחבת בישראל, כולל מגורמים רשמיים. שגריר ישראל בצרפת, יוסי גל, פנה היום במחאה חריפה לממשלה בפריז ובדרישה לגנות את הדברים של רישאר. נכון לכתיבת שורות אלה, בארמון האליזה שותקים – וגם שגרירות צרפת בתל אביב לא הוציאה כל תגובה על הדברים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה והפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית שלה. במקביל, אני קורא לטובים שבידידנו לומר בקול רם שהם מתנגדים לכל סוג של חרם על מדינת היהודים".

יצוין כי ממשלת צרפת מחזיקה ברבע מהבעלות על פראנס טלקום. ישראל דרשה מהצרפתים את הגינוי בדומה לגינוי של הבריטים את החרם על ישראל, עליו הכריז השבוע ארגון הסטודנטים הארצי בממלכה.

האיש שחולל את הסערה. סטפן רישאר, מנכ"ל אורנג' העולמית. צילום: עמוד הטוויטר שלו

האיש שחולל את הסערה. סטפן רישאר, מנכ"ל אורנג' העולמית. צילום: עמוד הטוויטר שלו

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הוציאה מכתב לרישאר בו כתבה כי "אני פונה אליך שלא לקחת חלק בתעשיית השקרים הלא הוגנת נגד ישראל". עם שליחת המכתב, לפני הודעתה של פראנס טלקום, חוטובלי הביעה ביטחון שהחברה לא תנתק את הקשרים עם ישראל.

פוליטיקאים ואישי ציבור רבים הגיבו על דבריו של מנכ"ל פראנס טלקום, בהם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שאמר שהוא מוטרד מכך שטרם שמע גינוי מממשלת צרפת, מירי רגב, יאיר לפיד, ציפי לבני, יצחק הרצוג, יואל חסון ואיתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה. כבל כתב בדף הפייסבוק (Facebook) שלו כי בכוונתו לכנס את הוועדה על מנת להביע תמיכה בפרטנר ובעובדיה.

פרטנר: "אנחנו מתואמים עם קברניטי המדינה"

יצוין כי כ-400 עובדים ממטה פרטנר בראש העין הפגינו היום ליד בניין המטה, הניפו דגלי ישראל והצמידו לסמל של אורנג' מגן דוד.

נכון לכתיבת שורות אלה, פרטנר עדיין לא הגיבה על הודעתה של פראנס טלקום. עם זאת, אחר הצהרים שלחה החברה מכתב ללקוחות בו כתבו המנכ"ל היוצא והמנכ"ל הנכנס של החברה, חיים רומנו ואיציק בנבנישתי (בהתאמה), כי "פראנס טלקום איננה הבעלים שלנו, אנחנו לא חברה בת או חברה אחות". הם הבהירו כי פרטנר נמצאת בבעלותה של סבן קפיטל גרופ – חברה ציבורית בבעלות חיים סבן, וכי הקשר היחיד בינה לבין פראנס טלקום הוא המותג.

עוד הדגישו המנכ"לים במכתב כי "אנחנו מקבלים את דברי מנכ"ל אורנג' העולמית בחומרה רבה ושוקדים על תגובה הולמת בכל המישורים, בתיאום עם קברניטי המדינה, וכשטובת המדינה מונחת לנגד עינינו".

אמש, עם התפוצצות הפרשה, החלה פרטנר לקבל פניות מאזרחים שהביעו רצון להתנתק משירותיה – כולל פניות בדף הפייסבוק שלה. כמו כן, גופים שונים, חלקם בעלי קווים רבים, הודיעו על התנתקות משירותי החברה. בעקבות זאת שלחה פרטנר מוקדם יותר היום מכתב להנהלת פראנס טלקום בו היא מאיימת עליה בתביעה, בטענה כי דבריו של המנכ"ל גרמו לה נזק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים