יורם שמואלי, אלביט: "ה-IT מהווה מכפיל כוח מבצעי בשדה הקרב האווירי"
החברה קיימה מסיבת עיתונאים בה הראתה מה תציג בשבוע הבא בסלון האווירי ה-51 בפריז
"ה-IT מהווה מכפיל כוח מבצעי בשדה הקרב האווירי", כך אמר לאנשים ומחשבים יורם שמואלי, סמנכ"ל בכיר באלביט מערכות ומנכ"ל חטיבת כלי הטיס בחברה. החברה קיימה מסיבת עיתונאים היום (ד') בה הראתה מה תציג בשבוע הבא בסלון האווירי ה-51 בפריס.
לדברי שמואלי, תפיסת "ראיית-על" (SuperVision), "משלבת את פתרונות האוויוניקה המתקדמים של אלביט מערכות, ליצירת פתרון ייחודי, המאפשר הטסה אינטואיטיבית של כלי הטיס – גם במצבי ראות ומזג אויר קיצוניים והתמקדות בהשלמה מוצלחת של המשימה". הוא ציין כי "תפיסת ראיית העל משלבת הדמייה סינטטית ותמונת 'עולם חיצון אמיתי' של סביבת המטוס, מכשולים, איומים ותפקוד מערכות כלי הטיס תוך שימוש בסנסורים וסמנים ייחודיים".
כך, אמר שמואלי, החברה תשיק בראשונה את Brightnite – פתרון המאפשר למסוקי תובלה או סע"ר לבצע משימות בתנאי ראות לקויה". כיום, הסביר, המסוקים יכולים לטוס רק ב-40% מהזמן בלילות. בשל הפתרון החדש, מבוסס מחשב המתיך יכולות חוזי המגיעות מחיישנים שונים, גדל זמן הטיסה ליותר מ-90% מהלילות. "המערכת מספקת יכולות הטסה מבצעיות הדומות לאלו של מסוקי קרב", אמר שמואלי, "הפתרון מספק את המידע החיוני ישירות לשתי עיניו של הטייס ובכך מאפשר לו לטוס גם בחשיכה מוחלטת ובתנאי התמצאות סביבתית לקויה, באמצעות הקרנת תמונת עולם חיצון המוצגת על גבי קסדת הטייס. מערכת ה-Brightnite מאפשרת הטסה אינטואיטיבית של המסוק, גם במצבי ראות ומזג אויר קיצוניים, שבעבר היו גורמים לביטול טיסה. מספר אנשי צוות במטוס יכולים בו זמנית לסרוק את השטח ולהוביל להטסה של המסוק עם שיפור משמעותי של התקשורת והבטיחות בקוקפיט". הוא הוסיף כי החיישנים מביטים בזווית רחבה, של 200 מעלות, והמידע החזותי "מותך" לכדי תמונה קוהרנטית אחת ואינטואיטיבית – כאשר המחשב "מחליט" איזו תמונה להציג מאיזה חיישן. שמואלי אמר כי "את הויז'ואל הזה אנו 'מכניסים' לעיני הטייס בקסדה, בדומה לגוגל גלאס- המהווה מעין נגזרת של התפיסה שלנו. מה שמוצג לטייס זה העולם החיצון כפי שהסנסורים 'רואים', ועל זה מולבש מידע מהעולם החיצון, למשל הר, ערפל, חוטי חשמל. ככה אנו מבצעים היתוך מידע של התמונה המרחבית, והטייס יכול לבצע את משימתו בצורה בטוחה".
אירמין מנשר, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, אלישרא – חטיבת מערכות ל"א (לוחמה אלקטרונית) סיגינט של אלביט, הציג את Air Keeper. מערכת שו"ב (שליטה ובקרה) מבוססת IT, המנהלת את החסימה והשיבוש מחד ואת הקליטה מאידך – של האותות האלקטרוניים. מנשר אמר כי "הפתרון משלב שתי יכולות חיוניות – לוחמה אלקטרונית ואיסוף מודיעין – המאפשר הסבת כלי טיס קיימים למטוסי מודיעין בשיטת ה-Plug and Play".
חליפת ה-Air Keepr, ציין מנשר, "מאפשרת לצוות האוויר לבצע משימות רבות כגון איסוף מידע ומודיעין, הגנה רכה, שו"ב – והיא מקטינה משמעותית את האפקטיביות של מכ"מי האויב ומערכות הרדיו שלו". לדבריו, "המערכת ניתנת להתקנה ביעילות ובקלות על מטוסי תובלה, מטען ונוסעים – קיימים, או חדשים". לדבריו, "בעולם ה-ICT, המערכת היא C בשלישית, משמע, שליטה , בקרה ותקשורת. זאת, לטובת ביצוע משימות של חסימה באופן מושכל, משמע אנו מספקים יכולת לנהל בחוכמה את הקליטה לטובת מודיעין ואת החסימה לטובת השיבוש – בו זמנית. ככה אנו מאפשרים יכולת להתנהל על כל ספקטרום התקשורת ולנהלו בו זמנית. אנו מספקים פתרון המכלל גם קליטה של תקשורת וקליטה של אותות מכ"ם וגם חסימת תקשורת וחסימה של מכ"ם – על כל רוחב הסרט, ובצורה אפקטיבית". הוא סיים באומרו כי "אנו מאפשרים ללקוחות שליטה בספקטרום התקשורת, זה פתרון המתאים לשדה הקרב המודרני, המתאפיין באתגרי איומים עם זמן חיות קצר. זה מאפשר לסגור את ה-Sensor2Shooter – למציאת מטרה עד השמדתה בזמן קצר".
עוד תציג אלביט מערכות בסלון האווירי את המטוס ללא טייס מסוג הרמס 900 , מערכת שנרכשה על ידי משרד הביטחון הישראלי ולקוחות נוספים בעולם. בהרמס 900 יש חיישנים רבים המשמשים לתצפית, מודיעין, הרכשת מטרות, הגנה עצמית ועוד. הוא מהווה הכפלה של היכולות של הרמס 450, שהחל לפעול לפני 15 שנה, ולצד צה"ל, שימש את הכוחות הבריטים באפגניסטן ובעיראק. להרמס 450 יש 15 שעות טיסה, ולדור החדש, 900, יש 30 שעות טיסה, ויכולת לטוס בגובה כפול מההרמס 450.
תגובות
(0)