גרטנר מחריפה התחזית: הוצאות ה-IT העולמיות יתכווצו השנה ב-5.5%

הוצאות המחשוב העולמיות צפויות להצטמצם השנה, כך על פי תחזית חדשה של החברה ● הסיבות הן לא מעטות, המכירות יהיו חלשות, ובכל זאת יש נקודת אור אחת

פותחת שבוע בשביזות יום א'. גרטנר

הוצאות המחשוב העולמיות צפויות להצטמצם השנה ב-5.5% ולעמוד על 3.5 טריליון דולר, כך על פי תחזית חדשה של גרטנר (Gartner).

הנתון על פי המחקר החדש, שונה לרעה לעומת תחזית קודמת של החברה, שפורסמה באפריל השנה, לפיה הוצאות ה-IT העולמיות עתידות להצטמצם ב-1.3% ולעמוד על 3.66 טריליון דולר. במונחים של מטבע-קבוע, השוק צפוי לצמוח לפי התחזית החדשה ב-2.5% השנה, בהשוואה לאומדן של אפריל – שעמד על צמיחה של 3.1%.

הסיבות לצמצום שוק ה-IT העולמי הן לחץ על הספקים מצד המטבע האמריקני המתחזק, החלטתם של מנמ"רים בארגונים ברחבי העולם להשהות את שדרוגי החומרה שלהם, והעובדה שיותר חברות מאמצות עבודה במודל של תוכנה כשירות, SaaS.

הדולר החזק, קובעת חברת המחקר, עלול לגרום לכמה ספקיות IT להעלות מחירים, על מנת להגן על שולי הרווח שלהן. בעוד מנמ"רים לא צפויים לחוות קיצוץ בתקציבים שלהם, גרטנר אומרת כי מחירים גבוהים יותר עלולים לגרום לארגונים בעולם, מחוץ לארצות הברית, לקנות תוכנה וחומרה מיצרנים מקומיים, או לרכוש חומרה זולה יותר.

ההוצאות העולמיות על רכיבי מחשוב נייד צפויות לעמוד על 654 מיליארד דולר, לעומת 693 מיליארד בשנה החולפת. מכירות של טלפונים ניידים מובילה את התחום, שקיבל תנופה מסוימת בשל המכירות של אפל (Apple) בסין. גרטנר צופה כי תחום המכירות של טלפונים חכמים צפוי להשתטח ולא לצמוח.

מכירות של מחשבים אישיים וטאבלטים ימשיכו להיות חלשות, על פי חברת המחקר. זאת בשל חברות הנמצאות באזורים שנפגעו על ידי תנודות בשערי מטבעות, לצד המחירים של PC, שהיו גבוהים והביאו לעיכוב של רכישות. במערב אירופה, למשל, עדיין יש מלאי נוסף של מחשבים אישיים, מה שעלול להאט את המכירות של המחשבים העתידיים, עם חלונות 10 (Windows).

ההוצאות העולמיות על תוכנה ארגונית צפויות לרדת ב-1.2% ולעמוד על 310 מיליארד דולר השנה, לעומת 413 מיליארד בשנת 2014. חברת המחקר מציינת כי ספקיות תוכנה-כשירות עשויות לבחור שלא להעלות את המחירים שלהן, כדי לשמור על נתח שוק בסביבה תחרותית.

מערכות הדטה סנטר, הכוללות, בין השאר, מערכות אחסון ורישות, צפויות לרדת השנה ב-3.8%. נקודת אור אחת היא שוק השרתים, שבו חברות משקיעות יותר על עדכוני מיינפריים ועל שרתי hyperscale, המשמשים לתמיכה במרכזי נתונים גדולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים