גל ענק של פיטורים במיקרוסופט

החברה תקצץ 7,800 משרות - כ-7% מכוח האדם שלה, נוסף על הקיצוץ של 14% אודותיו מסרה בשנה שעברה ● בנוסף, היא ביצעה הפחתת שווי של 7.6 מיליארד דולר ● על פי ההערכות, המהלך לא צפוי להשפיע רבות על מיקרוסופט ישראל

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) צפויה לפטר "בחודשים הקרובים" 7,800 עובדים, המהווים כ-7% מכוח האדם שלה – כך הודיעה החברה. הגל הנוכחי יתווסף להודעת החברה מלפני שנה על פיטוריהם של 14% מכוח האדם שלה – כ-18 אלף איש. בנוסף, הודיעה החברה על מחיקת שווי בסך של 7.6 מיליארד דולר.

על פי הערכות בשוק, המהלך לא צפוי להשפיע רבות על מיקרוסופט ישראל. הוא צפוי להתמקד בעובדי החומרה, ובפרט עובדי חטיבת המובייל של הענקית, שמבוססת על רכישת נוקיה (Nokia), אולם נראה כי יפוטרו עובדים גם בחלקים אחרים של החברה. אגב, מחיקת השווי גבוהה ב-400 מיליון דולר מסכום הרכישה של הענקית לשעבר הפינית, שעמד על 7.2 מיליארד דולר.

ביולי האחרון הודיע סטיה נדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, על שורה של שינויים בחברה, בהם פיטורים של 14% מהעובדים. "אנחנו מתכוונים ליצור מבנה ארגוני שטוח יותר ולגבש תהליכי תוכנה רזים וזריזים יותר"", כתב אז באי-מייל ששלח לעובדים. ואמנם, מספר העובדים של החברה ירד ל-118 אלף בסוף מרץ השנה לעומת 127 אלף שנה לפני כן.

בחודשים האחרונים רמזו חברי הנהלה בענקית מרדמונד מספר פעמים על הפיטורים הצפויים. החברה אף מכרה בחודש שעבר ל-AOL את פעילות הפרסום אונליין שלה, בה היא תלתה בעבר תקוות רבות.

בקרוב: Windows למחשבים אישיים וסמארטפונים?

מגזר נוסף שבו מדשדשת מיקרוסופט הוא הטלפונים החכמים. מאז רכישת נוקיה, החברה מאבדת בעקביות נתח שוק ונכשלת במאמציה להפוך את Windows Phone לאלטרנטיבה אמיתית לאנדרואיד (Android) ול-iOS. בנוסף, סטיבן אילופ, בעבר מנכ"ל נוקיה, שהפך לאחר הרכישה לבכיר במיקרוסופט, עזב אותה בחודש שעבר.

על פי ההערכות, מיקרוסופט לא צפויה לעזוב בקרוב את שוק המכשירים החכמים, אולם ייתכן שתבצע מחיקת שווי של מיליארדים לעסקה עם נוקיה. יתרה מזאת, היא מתעתדת לפתח גרסה חדשה של Windows שתתאים אליו, כמו גם לשוק המחשבים האישיים ולמכשירים אחרים. בענקית מרדמונד מקווים כי היא תמשוך את מפתחי התוכנה ותשפר את מעמדה בשוק. כך או כך, מומחים מעריכים כי מיקרוסופט תודיע על צעדים שתנקוט בשוק הטלפונים החכמים, עוד לפני פרסום הדו"חות שלה בהמשך החודש.

ומה בישראל?

כאמור, עדיין לא ברור האם גל הפיטורים יכלול עובדים בישראל. מיקרוסופט ישראל עוסקת בשיווק, יישום ותמיכה במוצרי החברה. היא מנהלת כאן מרכזי פיתוח – בהרצליה ובחיפה – בין היחידים שלה מחוץ לארצות הברית, בו מפותחים, בין השאר, מוצרים בעולמות אבטחת המידע, הענן וה-Big Data. המטה הראשי של החברה בארץ נמצא ברעננה.

לפני ימים אחדים פורסם כי שלי לנצמן מונתה למנכ"לית החדשה של מיקרוסופט ישראל, לאחר שהמנכ"ל הקודם, דני ימין, עזב לטובת תפקיד בכיר בחברה העולמית: סגן נשיא שיהיה אחראי על גיבוש ויישום האסטרטגיה של מיקרוסופט במגזר הארגונים והשותפים העסקיים שלה בסין. לנצמן תצטרך להתמודד עם ההשלכות של הפיטורים על הסניף שגם אם לא בטווח המיידי, עלולים להשפיע עליו.

מיקרוסופט מעסיקה בישראל 800 עובדים, מתוכם 600 במרכזי הפיתוח ועוד 200 במטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים