בן פסטרנק, אמן: "היום הטכנולוגיה היא מאפשרת עסקית"

"יש כיום מצב של ריבוי משימות עסקיות, ריבוי טכנולוגיות וריבוי רגולציות; העולם הפיננסי משתנה וניצב מול שורה של אתגרים חדשים ולאור אלה עולה השאלה: במה להתמקד?", לדברי פסטרנק, מנכ"ל הקבוצה

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן. צילום: קובי קנטור

"מה שהיה – לא יהיה. היום עומדות בפני ארגונים אפשרויות חדשות למימוש עסקי. הטכנולוגיות החדשות בכלל המגזרים, ובתוכן אלו המכוונות למגזר הפיננסי, הפינטק (FinTech), מאפשרות לתת לארגונים יכולת להתכוונן מבחינה עסקית", כך אמר בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן.

פסטרנק דיבר בפאנל פיננסי שנערך במסגרת כנס המנמ"רים החצי-שנתי של אנשים ומחשבים. הכנס נערך היום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. השתתפו בו מאות מנמ"רים וספקי IT. את הפאנל הנחה אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

לדברי פסטרנק, "אנו מאפשרים לארגונים לקבל יכולות טכנולוגיות שיטייבו היבטים עסקיים. מדובר בפתרונות אשר בעבר לא היו אפשריים, דוגמת חיבור מערכות לגאסי אדירות, עם מערכות פתוחות. אפשרות אחרת היא לתת פתרונות טכנולוגיים עם מודלים עסקיים שונים, שיתוף משאבים עם הלקוח, תמחור שונה, ויצירת ערך ועסקים באופן אחר".

"הטכנולוגיה מאפשרת לטפל טוב יותר בצד העסקי", אמר וסיים את דבריו בשאלה ליושבי הפאנל: "יש כיום מצב של ריבוי משימות עסקיות, ריבוי טכנולוגיות וריבוי רגולציות. העולם הפיננסי משתנה וניצב מול שורה של אתגרים חדשים. לאור אלה, עולה השאלה – במה להתמקד"?

דן ירושלמי, מנמ"ר וסמנכ"ל תפעול, בנק לאומי. צילום: קובי קנטור

דן ירושלמי, מנמ"ר וסמנכ"ל תפעול, בנק לאומי. צילום: קובי קנטור

דן ירושלמי, מנמ"ר וסמנכ"ל תפעול בבנק לאומי, אמר כי "ערכנו באחרונה האקתון, בו בני נוער הראו לנו כיצד ניתן לפתח פיתוחים רבים במעט". לדברי ירושלמי, "עולם הפינטק קם בגלל הצורך והרצון שהלקוחות הבנקאיים יקבלו שירות טוב ואישי יותר".

האתגר, אמר ירושלמי, "ניצב לא רק לפתחם של הבנקים, אלא גם לפתחן של חברות IT גדולות: הן היו רגילות לתת ללקוחות תוכניות IT עם פרויקטים שאורכים חצי שנה עד שנה וחצי. כעת יש גופי IT המציעים את אותם פרויקטים בפרקי זמן קטנים פי עשר, ועם עלויות הקטנות פי 8. זו הזדמנות לכולם".

"הטכנולוגיה היא המקום היחידי בבנק בו ההשקעה גדלה לעומת יחידות אחרות בבנק", אמר, והשיב לשאלת פסטרנק: "המיקוד שלנו הוא במובייל ובמחשוב ענן. מה שחשוב זה ליצור שיתופי פעולה עם כלל הגורמים האחרים בבנק, ואין זה משנה מי מוביל את העבודה". ירושלמי סיים באומרו כי "היעד הוא לרוץ כמה שיותר מהר. לוח הזמנים הוא המדד המשמעותי ביותר עבורי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים