פרשת הסייבר העולמית: מעצר החשודים הישראליים הוארך עד 1 בספטמבר

הארכת מעצרם של השניים, שחשודים בשורה של מעשים פליליים ברשת, נועדה כדי לאפשר לארצות הברית להגיש בקשה להסגיר אותם ● השופטת: "לשניהם מיוחסות עבירות חמורות - דבר המגביר את התמריץ להימלטות מאימת הדין"

עדיין אין החלטה האם לשחרר את הבכירה בוואווי ממעצר. צילום אילוסטרציה: BigStock

בית המשפט האריך את מעצרם של שני החשודים הישראליים בפרשת הסייבר העולמית שהתגלתה באחרונה עד 1 בספטמבר. זאת, בכדי לאפשר לרשויות בארצות הברית להגיש בקשה להסגיר אותם – ולרשויות בישראל לדון בה ולהחליט.

גרי שאלון וזיו בורנשטיין נעצרו באמצע החודש שעבר על ידי יחידת הסייבר בלהב 433, במסגרת חקירה משותפת שניהלו 18 רשויות אכיפה בעולם, בראשות ה-FBI. הם חשודים כי יחד עם מעורבים נוספים בפרשה, ביצעו מתקפות סייבר ומרמה באמצעות הדארק-נט.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם ב-40 ימים, עד לתום התקופה הקבועה בהסכמים בין ישראל לארצות הברית בה ניתן להגיש בקשות הסגרה. זאת, לאחר שמשרד המשפטים האמריקני הודיע כי לא יעלה בידו להגיש את בקשת ההסגרה עד היום (ב'), בגלל החומר הרב בתיק. עם זאת, האמריקנים מסרו כי יגישו את הבקשה עד תום המועד הקבוע בהסכמים.

מנגד, עורכי הדין של העצורים ביקשו לשחרר אותם לחלופת מעצר, דוגמת מעצר בית באיזוק אלקטרוני.

השופטת דנה כהן-לקח מבית משפט השלום בירושלים החליטה להיענות לבקשת הפרקליטות, אם כי באופן חלקי, ולהשאיר את השניים במעצר עד 1 בספטמבר. היא כתבה בהחלטתה כי המקרה עומד בשלושת התנאים להיענות לבקשת הארכת מעצר במקרה שכזה: "יש יסוד להניח כי המשיבים (החשודים – י"ה) הינם ברי הסגרה, קיים יסוד להניח כי תוגש בקשת הסגרה ושוכנעתי כי המעצר דרוש להבטחת ההסגרה".

"לעת הזאת", הוסיפה, "אין להסתפק בחלופת מעצר בעניינם של המשיבים. לשניהם מיוחסות בארצות הברית עבירות חמורות בהיקף נרחב, שהעונשים בגינן משמעותיים ביותר. דבר זה מגביר את התמריץ להימלטות מאימת הדין, אף אם משפחותיהם של המשיבים מצויות בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים