קספרסקי: 90% מהחברות נפגעו ממתקפת סייבר אחת לפחות

המחקר נערך בקרב 5,500 חברות, וממנו עולה כי כמעט מחצית מהן, איבדו מידע רגיש בעקבות איום אבטחה פנימי, או חיצוני ● על אף היקף האיומים, עסקים רבים עדיין אינם עושים דבר כדי להגן על עצמם ממה שעלול להסתכם בפגיעה פיננסית קשה

טרור פלסטיני - לא רק בלב תל אביב. אילוסטרציה: BigStock

90% מהארגונים בעולם נפגעו ממתקפת סייבר אחת לפחות, כך עולה ממחקר חדש של קספרסקי (Kaspersky).

המחקר נערך בקרב 5,500 חברות, וממנו עולה כי כמעט מחצית מהן (46%), איבדו מידע רגיש בעקבות איום אבטחה פנימי, או חיצוני.

עוד נתון מעלה כי עבור עסקים גדולים, המשמעות היא נזק אפשרי של עד חצי מיליון דולר. הנזק הממוצע של מתקפת סייבר עבור ארגון, מסתכם בעלות של עד 37 אלף דולר עבור שירותים מקצועיים, עד 58 אלף דולר באובדן הזדמנויות עסקיות, ועד 420 אלף דולר – כתוצאה מהשבתה. גם עסקים קטנים סופגים נזקים, כשהעלות הממוצעת היא בגובה 38 אלף דולר כתוצאה ממתקפת סייבר, "עלות העלולה להיות בעלת השפעה קטלנית על החברה".

על אף היקף האיומים, עסקים רבים עדיין אינם עושים דבר כדי להגן על עצמם ממה שעלול להסתכם בפגיעה פיננסית קשה. כך, רק 50% ממומחי ה- IT רואים ב"מניעה של פרצות אבטחה" – כאחת משלוש הדאגות המרכזיות שלהם ב-IT, ואילו 44% מהעסקים לא הטמיעו פתרונות אנטי קוד זדוני כדי למנוע אותם.

לצד העלויות הישירות של ההתקפות, נמסר, "ארגונים קטנים וגדולים צריכים לטפל גם בגיוס, הכשרות ושדרוגים לתשתית ה-IT, כדי למנוע את התרחשותם של אירועים נוספים. עלויות אלו יכולות להגיע לרמה של עד 60 אלף דולר עבור ארגונים ועד ל-8,000 דולר עבור עסקים קטנים. חשוב גם לשקלל את הפגיעה במוניטין שיכולה להיגרם לארגון כתוצאה ממתקפת סייבר: זו עלולה להגיע לרמה של  204,750 דולר עבור ארגונים ועד ל-8,653 דולר עבור עסקים קטנים".

כריס דוגט, מנהל מעבדת קספרסקי בצפון אמריקה, אמר כי "זה זמן רב שעסקים מודעים כך שלכל התקפת סייבר יש תוצאות, אבל העלויות הגבוהות המשויכות לטיפול בהתקפה שכזו אחרי שהיא מתרחשת, הן די מדאיגות". דוגט הוסיף כי "מספרים אלה צריכים לשמש כקריאת התעוררות עבור עסקים גדולים וקטנים כאחד. אבטחת ה-IT צריכה לקבל עדיפות גבוהה יותר בארגונים, והשאיפה שלנו היא כי מספרים אלה יעודדו עסקים לנקוט בצעדים ההכרחיים להטמעה של טכנולוגיות ואסטרטגיות אבטחת סייבר אפקטיביות, אשר ימנעו את הצורך לשלם את חשבון הענק שתשאיר מתקפת סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים