"בחלק מהארגונים התשתיות באתרי הגיבוי יושבות על כרעי תרנגולת"

שלום אביטן, מנכ''ל אלכסנדר שניידר IT, השתתף ברב-שיח בנושא התאוששות מאסון והמשכיות עסקית, והסביר כי "צריך להתייחס לאתר הגיבוי כאילו הוא הדטה סנטר הראשי"

שלום אביטן, מנכ''ל אלכסנדר שניידר IT

"פעם אחר פעם אנו נתקלים בתופעה, בה אנו מגיעים לאתרי הגיבוי של לקוחות ומגלים כי התשתיות שלהם יושבות על כרעי תרנגולת. ארגונים חושבים שאתרי ה-DR שלהם תקינים – ולא כך הדבר". כך אמר שלום אביטן, מנכ"ל אלכסנדר שניידר IT.

אביטן השתתף ברב-שיח בנושא התאוששות מאסון והמשכיות עסקית, שהתקיים בשבוע שעבר בבית אנשים ומחשבים. זאת, לקראת כנס DRP- BCP שייערך בהפקת אנשים ומחשבים, ביום ג' 10 בנובמבר ב-LAGO, ראשון לציון.

לדברי אביטן, "לארגונים יש נטיה לזלזל בתשתיות הפיזיות הקיימות באתר הגיבוי. הם שוגים, שכן יש להתייחס לתשתיות אלו באותה מידת חשיבות של האתר הראשי".

על פי אביטן, "יש להתייחס באתר הגיבוי לכלל היבטי התשתיות: מהתקשורת ומיזוג האוויר ועד מערכות אל-פסק, זמינות החשמל, הניהול ומערכות הניהול".

אלכסנדר שניידר, אמר אביטן, "מתמחה בהקמת מרכזי מחשוב, דטה סנטרים: יש לנו שני כובעים, אינטגרטור וספק, וככאלה אנו מייצגים חברות מובילות בתחום". הוא סיים בציינו כי "ארגונים נדרשים לערוך תכנון נכון של התשתיות, ולהתייחס לכל ההיבטים, לרבות אמינות הציוד ונצילות אנרגטית. צריך להתייחס לאתר הגיבוי כאילו הוא הדטה סנטר הראשי".

אמיל אגרונוב, מנחה מקצועי, א. גפן ייעוץ בטחוני

אמיל אגרונוב, מנחה מקצועי, א. גפן ייעוץ בטחוני

עוד השתתף ברב-שיח, אמיל אגרונוב, מנחה מקצועי, א. גפן ייעוץ בטחוני, אשר הוסיף ואמר כי "אחד הדברים שיש לשים אליהם לב הוא ההיערכות והמוכנות". זה נעשה לדבריו בעזרת תרגולות. "אנשים בארגונים משקיעים משאבים כספיים רבים בידע, אבל זה לא עוזר להם כי אין את הכשירות הנדרשת להפעלה כשצריך".

תורת הלחימה (תו"ל) לתחום, אמר אגרונוב, "ברובה איננה מגובשת בארגונים. מה שאנו עושים בארגונים הוא בניית עולם תוכן הכולל גיבוש וכתיבת התו"ל, איך עושים, מה עושים, תכנית בקרה – כל אלה הם בחינה של כשירות מבצעית. לאחר מכן אנו שמים דגש על תרגולות".

הוא סיים באומרו כי "נדרש לקבל את תכנית התשתיות, לגבש את תכנית הפעולה, לבחון את הכשירות, לראות מי בעל איזה תפקיד מי אחראי למה. יש לערוך בקרות, לשרטט תרחישים ותגובות ולתת מענה לכל אחד מהם. בארגונים יש יותר מודעות לתשתיות ולמערכות –  ופחות לאנשים ולתרגולות הנדרשות".

דוד בן טולילה, מנכ''ל אנרג'י טים

דוד בן טולילה, מנכ"ל אנרג'י טים

דוד בן טולילה, מנכ"ל אנרג'י טים, אמר כי "ישנו פער בין מה שקיים כפתרון בארגון, ובין מה שההנהלה חושבת שקיים. זה נובע מהפער בין השיח הטכנולוגי של המנמ"ר והשיח העסקי של המנכ"ל". לדבריו, "צריך להסביר להנהלה מה יש ומה אין, מה עובד ואיפה – על מנת שהמנמ"ר לא ימצא את עצמו מגמגם. נדרש תיאום ציפיות: יש להסביר איזו מערכת עולה ובתוך כמה שעות".

מגנה נוספת הקיימת בשוק, אמר בן טולילה, "היא המעבר לשירותים מנוהלים, DR As A Service". בדרך זו, הסביר, "יש הפחתת עלויות של פתרון ההתאוששות מאסון. ספקיות השירותים המנוהלים יודעות לקחת שרתים 'רדומים' ולהפעילם ביום פקודה". הפתרון, הסביר, "מתאים לכל מי שיכול להסתפק בזמן התאוששות שאורך עד 24 שעות". הוא סיים בציינו כי "אירוע DR זה לא טכנולוגיה, אלא תרבות ארגונית ואנשים. אנו מתרגלים גופים שונים – ותמיד זה אירוע או"ש – ארגון ושיטות. נדרשים נהלים לטובת ניצוח על האנשים כמו בתזמורת. יש לבצע חשיבת 'ביחד' בטרם האירוע. יש לגשר בין המנהל, הרוצה רציפות תפקודית כמה שיותר מהר, ובין האיש הטכני הרוצה לחקור מה קרה".

להרשמה לכנס DRP- BCP-2015 לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים