"חדשנות ותלת מימד יניעו את המהפכה בתעשייה בתוך חמש שנים"

כך אומר לורן בלנשרד, סגן נשיא בכיר EMEAR ושותפויות גלובליות בדאסו סיסטמס, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים ● מהי תיאוריית התאומים הדיגיטליים?

לורן בלנשרד, סגן נשיא בכיר EMEAR ושותפויות גלובליות בדאסו סיסטמס. צילום: רוני הרמן

"חדשנות ותלת מימד יניעו את המהפכה בתעשייה בתוך חמש שנים", כך אמר לורן בלנשרד, סגן נשיא בכיר לאזור EMEAR ולשותפויות גלובליות בדאסו סיסטמס (Dassault Systems), בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים.

"יש כיום שתי מגמות ששינו הדרך בה אנו רואים ומסתכלים על חדשנות: ניידות ודיגיטליות. אחת הדוגמאות לכך היא הדפסה בתלת מימד (Additive production)  שתשנה את הדרך בה אנו חושבים ועובדים", אומר בלנשרד. בראיון איתו הציג האורח את קונספט "התאומים הדיגיטליים" (Digital Twins), ההופך רעיון ומחשבה למוצר, ומשלב את העולם הדיגיטלי עם הפיזי. הוא מדגים אותו בשלושה שימושים וסביבות: איך לחשוב מחדש על דרך תכנון וייצור מוצרים, סימולציות שלפיהן ניתן לטפל בנושא – הפחתת גזי חממה וסביבה סימולציית הלב, Living Heart Project, של דאסו סיסטמס, שלה יש בין השאר תפקיד חשוב בתכנון סטאנטים (תומכנים) לחולי לב.

כיצד עלה הרעיון של התאומים הדיגיטליים?
"היום אפשר לבצע סימולציית דברים ב-360 מעלות, ולאט לאט עלה הרעיון אותו בדקנו עם אנליסטים ועם לקוחות. כולם הבינו כי לא מדובר במבט סטטי, אלא במערכת חיה המוזנת על ידי כל כך הרבה מקורות מידע הקיימים היום, כולל רשתות חברתיות".

"חשוב יותר בתהליך זה, הוא שהחדשנות משחררת את הנפש ממגבלות מה אפשר או אי אפשר לעשות. בנושא הלב האנושי, צירפנו מומחי רפואת לב ומומחים במכניקה, חשמל וסימולציות, ומומחי אנליטיקת מידע לאיסוף מידע ממקורות רבים וניתוחו ליצירת תאום דיגיטלי של הלב האנושי. אנו משתמשים בפרויקט זה גם כדי לעורר ולגרות את הדרך בה אנשים עושים חדשנות".

מה ההבדל בין הגישות לחדשנות?
"בדרך התכנון המכני החדשה, המערכת מסמלצת מה יהיה החלק הכי מתאים ומעצבת אותו, ולא רק בודקת מגבלות על התכנון, כמו בתכנון רגיל המתבסס על אינטואיציה. אפשר להגיע לתכנונים שלא מייצרים אותם ב-NC אלא במדפסת 3D".

האם אין מגבלות למדפסות 3D בשימושים תעשייתיים?
"מבחינת גודל ומהירות בשימושים תעשייתיים, משתמשים במדפסות אלה בתעופה לייצור חלקים לא קריטיים, אב טיפוס, סדרות קטנות, או במכוניות מירוץ. בחברות תעופה שלא רוצות לטוס עם מטוס בו יש מושב לא תקין במחלקה ראשונה או בעסקים – הכדאיות של ייצור במדפסת 3D גבוהה מול השבתת מטוס. אני מעריך שתוך חמש שנים תהיה מהפכה בתעשיית הייצור".

האם אין כאן נושא של חדירה למידע אישי הנאסף מרשתות חברתיות?
"אני רוצה לדעת מי אתה ומה אתה עושה – כדי לשרת אותך טוב יותר. זה מה שגוגל עושה. אם אני יצרן סטאנטים ויש לי גישה ל- Digital Twin של הלב שלך עם שילוב מידע אישי עליך ועל בריאותך; יש הרבה מידע עליך שרלוונטי לי, ואני יכול להגדיר ולקבוע מה באמת מתאים לך".

נראה כי כחברה שהחלה בתכנון מטוסים, יש לכם היום עניין רב בתחומי הביו והפרמצבטיקה.
"מבחינה עסקית, סביבת הביו מהווה הזדמנות עצומה. לפני שנה קנינו את Accelrys (היום Biovia). אנחנו מרגישים שהיא תרמה הרבה לפעילותנו בזירה הפרמצבטית, בה אנו מעורבים במחקרים וקידומם. זה דומה לניהול מסמכי פרויקט – שימוש בידע PLM למחקר. כך גם יישום הידע שלנו לסימולציות בפורמולציות של תרופות".

"יש לנו תפקיד גם בעבודה על הייצור בפועל – איך עוברים ממחקר לפיתוח ולייצור תוך יצירת רצף דיגיטלי, ללא  נפילה בפער ביניהם. רגולציה היא האלמנט האחרון והחשוב ביותר. אנו עוזרים ללקוחות לקבל מעקב על כל מה שהם עושים, עבור הרגולטור לעמידה בדרישותיו, ועובדים גם עם הרגולטורים עצמם – מה הם יכולים לשאול כדי להיות מהירים יותר ומדויקים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים