ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים – פורש

ד''ר קפליוק, ששימש בשנים האחרונות כיו''ר פורום המנמ''רים ברשויות המקומיות, אמר כי "יש משימה לאומית - והיא להביא את הערים בישראל להפוך ולהיות ערים חכמות; אלא שבלא תמיכה לאומית, ערים אלה לא יהפכו ולא יגיעו להיות כאלה"

ד''ר עדי קפליוק, ראש התוכנית, לשעבר מנמ''ר עיריית גבעתיים והיו''ר היוצא של פורום המנמ''רים ברשויות המקומיות. צילום: קובי קנטור

ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, הודיע היום (ב') על פרישתו.

ד"ר קפליוק אמר זאת במסגרת כנס IT מוניציפאלי 2015, שהוא דיבר בפתחו. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום במרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה. את הכנס, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהרשויות המקומיות, הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדבריו, אחרי 22 שנים בתפקיד, הוא החליט לעבור לאקדמיה, שם ישמש כמרצה.

ד"ר קפליוק ציין בדבריו, כי נדרש הידוק פעולה ברמת המחשוב בין השלטון הארצי וזה המקומי, וזאת בשל העובדה שהרשות המקומית היא זו שעימה נמצא האזרח בקשר רב יותר.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

ד"ר קפליוק הציג את מודל השריג האסטרטגי, אשר מדרג את פוטנציאל החשיבות האסטרטגית של מערכות המידע. "העיר החכמה היא עיר שמערכות המידע בה מהוות רכיב קריטי", אמר ד"ר קפליוק. "זו עיר שבה יש רצון ויכולת לצמצם את הפער הדיגיטלי. הערים הולכות לכיוון של עיר חכמה". לדבריו, "בעיר החכמה, מערכות המידע הן קריטיות להישרדות העיר". הוא ציין כי "יש משימה לאומית – והיא להביא את הערים בישראל להפוך ולהיות ערים חכמות. אלא שבלא תמיכה לאומית, ערים אלו לא יהפכו ולא יגיעו להיות חכמות".

לדבריו, "יש הגדרות רבות למהי עיר חכמה. אחת מהן גורסת כי מדובר בעיר הדואגת לשיפור השירות לתושב, עם יכולת ניהול ופיקוח, תוך התייעלות וחסכון במשאבים. הדבר נעשה על בסיס טכנולוגיות מתקדמות, תוך מתן דגש להקמת תשתית רשת פס רחב, מחשוב ענן, מובייל, חוכמת ההמונים, שיתוף מאגרי מידע וגילוי ידע". הוא סיים בציינו כי ישנם תריסר מודולים המרכיבים את העיר החכמה, ביניהם כאלה המטפלים בתקשורת, בריאות, חינוך, חדשנות, אנרגיה וביטחון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים