מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת: "עיר חכמה דורשת מנמ"ר חכם"

לדברי הלוי, "אנו מאמינים ביכולת שלנו לייצר איכות חיים טובה לתושבים ולתיירים, כשהתשתית לכך היא טכנולוגית - אלא שלשם כך עלינו לבנות תוכניות אסטרטגיות ארוכות טווח ורב שנתיות"

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת. צילום: קובי קנטור

"עיר חכמה דורשת מנמ"ר חכם, ולהיפך. וזה בדיוק מה שאנו עושים באילת, דחינו סיפוקים, בנינו תכנית ארוכת טווח, ואנו הופכים את אילת הלכה למעשה לעיר חכמה". כך אמר מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת.

הלוי אמר זאת במסגרת כנס IT מוניציפאלי 2015, שהוא דיבר בפתחו. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה. את הכנס, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהרשויות המקומיות, הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי הלוי, "החזון והדרך המנחים אותנו הם בהתאם לפסוק 'באין חזון – ייפרע עם'. אנו מאמינים ביכולת שלנו לייצר איכות חיים טובה לתושבים ולתיירים, כשהתשתית לכך היא טכנולוגית. אלא שלשם כך עלינו לבנות תוכניות אסטרטגיות ארוכות טווח – ורב שנתיות".

אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות. צילום: קובי קנטור

אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות. צילום: קובי קנטור

"וכך עשינו", אמר הלוי. "מ-2004 מצאנו את עצמנו דוחים סיפוקים מיידיים ובונים תוכניות ארוכות טווח, לכל ההיבטים: בחינוך, ברווחה, בשילוט, במתאר עיר ובתיירות. אלא שאז הבנו שעלינו לעשות עוד מעשה: ב-2012 פניתי לאורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות, התחלנו להוביל מהלך להפיכתה של העיר אילת לעיר חכמה – הודענו שאיננו חוששים להיות חלוצים לתחום".

הלוי תיאר כמה מהפרויקטים המבוצעים בעיר במסגרת הפיכת אילת לעיר חכמה: החלפת התאורה ברחובות ב-LED, שילוט רחוב חכם, פחי אשפה חכמים עם חיישנים, תכנית לפריסת סיבים אופטיים, פריסת חיישנים לטובת איסוף נתונים במגוון תחומים, כגון רעש, זיהום אוויר ועוד, תחנות אוטובוסים חכמות ומוניות חשמליות. עוד ציין הלוי את פרויקט "עיר ללא אלימות", עם מערכת מצלמות הפרוסה ברחבי העיר, יכולות ניתוח של מדדים תפעוליים להתייעלות אנרגטית וכן רובעים חכמים.

המנמ"ר הוא האיש החשוב בתהליך

בן ארי אמר כי "יש כיום טכנולוגיה המאפשרת להפוך את העיר לחכמה הלכה למעשה, עם הפיכת התהליכים לחכמים. הדבר נעשה, בין השאר, עם מכשור, בקרה ומשאבי מחשוב". בדרך זו, הסביר, "נדרש להביא לתאימות בין מערכות, ליכולות ניתוח ברמה גבוהה של נתונים ולהפקת תובנות מהם, ליכולות חיזוי, ולאספקה טובה יותר של מוצרים ושירותים לתושבים, לצד אספקת שירותים חדשים".

"הטכנולוגיה היא מנוע פנימי והיא המאפשרת את ההגעה לפתרונות המתאימים", אמר בן ארי, "ולפני מימוש עיר חכמה יש לבנות תכנית אב – שהיא אסטרטגית לעיר".

עוד הסביר כי "העסקים נעשים יותר טכנולוגיים, ובנוסף נדרש להכשיר אנשים שיהיו אף הם יותר טכנולוגיים, ולכן אחת האסטרטגיות שיש לבסס היא לפתח כישורי תעסוקה".

"ראש הרשות המקומית הוא יושב ראש של תאגיד ענק עסקי" אמר בן ארי. "ניהול עיר חכמה הוא לא 'נחמד שיש' אלא הכרח. יש מאות אלפי לקוחות, שהם התושבים, והם דורשים שירות".

בהתייחסו למנמ"ר, אמר בן ארי כי "המנמ"ר הוא האיש החשוב בתהליך. נדרש לקדם אותו לעמדת ניהול בכירה. הוא חייב להיות שותף בישיבות הנהלה".

"בעתיד", סיכם בן ארי, "מי שיסייע לשלוט בתהליכי הניהול בממשל העירוני יהיו האזרחים. הממשלה לא שולטת בערים לגמרי, תפקיד ראש העיר הולך ונהיה ליותר חשוב, ותפקיד המנמ"ר הוא לעזור לראש העיר לקבל החלטות טובות יותר".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים