אלון מנצור, 2BSecure: "עמידה באיומי הסייבר תקבע אם ארגון ישרוד או יחדול"

מנצור הוסיף והסביר כי "העובדים הם החוליה החלשה בשרשרת - הפישינג מתרחב והופך להיות מתוחכם יותר ויותר, ויש לטפל בהעלאת רמת המודעות שלהם בארגון לאיומי האבטחה"

אלון מנצור, מנכ''ל 2BSecure. צילום: יח"צ

"איומי אבטחת המידע הולכים ונהיים מורכבים וגדלים בלא הרף. האיומים הם בהיבט התוכנה וגם החומרה, התהליכים, והמימד האנושי. פיתוח עמידות וחוסן מול כלל האיומים, הוא שיקבע אם ארגון ישרוד או יחדול". כך אמר אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecure, חברת אבטחת המידע של מטריקס.

מנצור דיבר בפתח כנס שערכה החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') באולם רידינג 3 בנמל תל אביב. הוא נשא את הכותר – The Startuprise: The Hottest cyber & Security Technologies. הכנס עסק בטכנולוגיות הסייבר והאבטחה המתקדמות, ובמסגרתו אירחה החברה 11 חברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בתחום.

פעילות החברה, ציין מנצור, "כוללת שלושה שדות: אינטגרציה למוצרי ושירותי אבטחת מידע, ייעוץ בתחום, ותפעול מרכז בקרה בו החברה מנהלת אירועי אבטחת מידע עבור לקוחותיה הארגוניים.

בהיבט הטכנולוגי, ציין מנצור, "ארגונים עוברים לעבודה במחשוב ענן, ומתמודדים עם Big Data. אין ארגון שהוא לא בענן, וזה דורש התמודדות – איך להגן על המידע העובר מהכספת החוצה, וכן להגן על המשתמשים". עוד ציין כי האיום הטכנולוגי כיום נדרש להגן על מערכות המידע בהיבטי תוכנה, ולצידו – "יש לערוך אבטחת חומרה, שבה יש רכיבים OEM, הטומנים בחובם חשש לסוסים טרויאנים המתחבאים בהם. אבטחת המידע יורדת גם לחומרה. בנוסף, נדרש לבצע אבטחת מידע לתשתיות קריטיות, שעד לא מכבר סברנו שהן נפרדות".

מודיעין בטרם ההתרחשות

עוד ציין מנצור כי "ארגונים נדרשים לטפל בהלימה לרגולציות בתחום. הם רוצים מודיעין על אירועי אבטחה עוד בטרם אלה מתרחשים. הם נדרשים לכלי תחקור רשתיים, כדי לדעת מה מצב אבטחת המידע ברשת, מה החולשות, מה קרה ומתי, וכשקרה האירוע – לטפל בו במהירות עם נראות רבה ככל הניתן. עוד יש לבצע טיוב למערכות ה-SIEM, כי הן הפכו בעצמן למערכות Big Data, ונדרש לברור את המידע הרלוונטי מתוך כלל אירועי האבטחה, להבחין בין אירועי אבטחת מידע אמיתיים וכוזבים, ולתעדף אותם לפי רמת הסיכון".

האתגר השלישי, ציין מנצור, כרוך במימד האנושי. "יש לטפל בהעלאת רמת המודעות של העובדים בארגון לאיומי האבטחה. העובדים הם החוליה החלשה בשרשרת. הפישינג מתרחב והופך להיות מתוחכם יותר ויותר. בנוסף, הוא ממוקד אוכלוסיה. היום האתגר אינו כבר להרים מערכות לניהול זהויות וגישה – אלא לנהל את אותן מערכות, שהפכו למורכבות".

מנצור סיים באומרו כי "באירוע אנו מציגים חברות סטארט-אפ מובילות, שאנשיהן מפתחים מוצרים בתחום זה. בחרנו אותן בקפידה ולקחנו חברות שכבר יש להן מוצר פועל, אולם מספר לקוחות מועט, שהן רק בתחילת הדרך. בחרנו חברות ישראליות צעירות, שאנו מאמינים שמוצריהן יובילו את השוק, המקומי ואולי גם העולמי, בעתיד הלא רחוק".

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: יח"צ

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: יח"צ

מדינת ישראל מדברת אבטחה מאז היווסדה

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, פתח את האירוע ואמר כי "מדינת ישראל מדברת אבטחה מאז היווסדה. 10% מעסקות הסייבר בעולם מגיעים מחברות ישראליות – זה נתון חסר תקדים".

לדבריו, "יש בישראל נוכחות מאסיבית של ספקיות IT בינלאומיות, הן מקימות מרכזי פיתוח ומשתמשות בהון האנושי שלנו. ישראל פורה בתחום פתרונות הגנת סייבר – וזה מקור לגאווה".

"השקנו את יחידה 8300", אמר גוטמן, "זה מספר קליט: הרעיון שלו לקחת את ההיצע שיש למטריקס, הרלוונטי לחברות סטארט-אפ, ולארוז אותו תחת מותג אחד עם צוותי מכירות ותמיכה". הוא סיים בציינו כי "התאמנו את עצמנו לקצב החדש של ההתקדמות הטכנולוגית. בנינו מסלולים מהירים לתהליכים אלה. מטריקס נהנית מסביבת פעילות הכוללת את קהילת הלקוחות שלה מחד, ואת ספקיות ה-IT בארץ ובעולם מאידך. אנו מסייעים לחברות הסטארט-אפ לקבל נגישות לשתי קהילות אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים