התחזית: האינטרנט של הדברים יזנק בשנה הבאה ב-30%

על פי גרטנר, בשנה הבאה יהיו ברחבי העולם 6.4 מיליארד מכשירים "מחוברים" ● בכל אחד מימי 2016 יחוברו 5.5 מיליון מכשירים

האינטרנט של הדברים - מגמה שתמשיך לצמוח. אילוסטרציה: BigStock

בשנת 2016 יהיו בשימוש ברחבי העולם 6.4 מיליארד "דברים" מחוברים – כך צופה גרטנר (Gartner) במחקר שפרסמה. המספר מייצג צמיחה של 30% בהשוואה ל-2015. עד 2020, עתיד הנתון לעלות ל-20.6 מיליארד. נתון נוסף שעולה מהמחקר מצביע על כך שבכל אחד מימי 2016 יחוברו לאינטרנט 5.5 מיליון דברים.

להערכת גרטנר, האינטרנט של הדברים יוביל להוצאות על שירותים שיסתכמו בשנה הבאה ב-235 מיליארד דולר – קפיצה של 30% לעומת השנה הנוכחית. השירותים המוצעים נשלטים על ידי הקטגוריה של עסקים מקצועיים – כלומר, מודל שלפיו עסקים נקשרים בחוזים עם ספקים חיצוניים כדי לתכנן ולהתקין מערכות אינטרנט של הדברים.

"שירותי האינטרנט של הדברים הם המנוע העיקרי להשגת ערך מהתחום, ותשומת הלב הגוברת בנושא מתמקדת בשירותים חדשים עבור משתמשי קצה של ארגונים וספקים", ציין ג'ים טולי, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר. "הצרכנים הפרטיים יובילו את השימוש באינטרנט של הדברים, אולם הארגונים יוציאו על התחום את ההוצאות הגדולות ביותר".

מתוך סך הדברים המחוברים ב-2016, ארבעה מיליארד יהיו בקטגוריות הצריכה הפרטית וב-2020 יעמוד המספר על 13.5 מיליארד, לפי הערכותיה של החברה.

במונחים של הוצאה על חומרה, הצריכה הפרטית על דברים מחוברים ב-2016 תגיע ל-546 מיליארד דולר ובארגונים היא תגיע ל-868 מיליארד. בסך הכול, ההוצאות העולמיות בכל הקטגוריות (צריכה פרטית, צריכה כלל תעשייתית וצריכה בתעשיות ורטיקליות) על תחום המכשירים המחוברים יעמדו בשנה הבאה על 1.183 טריליון דולר וב-2020 – על 3.01 טריליון.

גרטנר מעריכה כי בארגוני האנטרפרייז יהיו בשימוש שני סוגים של דברים מחוברים: הסוג הראשון הוא מכשירים לשימושים ייחודיים בתעשיות ורטיקליות, כמו ציוד מיוחד לבתי חולים או מעקב אחר משלוחי מכולות. מרבית השימושים בארגונים הגדולים הם כיום מהסוג הזה, אך עד 2020 רובם יהיו במכשירים מהסוג השני: מכשירים כלליים חוצי תעשיות, כמו נורות חכמות או מערכות לניהול בנייה – שכיום משתמשים בהם בעיקר כדי לחסוך עלויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים