"צריך לדבר על אזורים אורבניים חכמים ולא על ערים חכמות"

"עיר שמעוניינת בצעירים צריכה להיות חכמה כפי שהיא מצטיירת בעיניהם", אמר אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט ● לדבריו, על המנמ"רים וראשי הרשויות להיערך בהתאם

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט ויועץ בכיר לנושאי האינטרנט של הדברים וערים חכמות

"רשות המעוניינת להשאיר את אוכלוסיית הצעירים בתחומיה נדרשת להקים את העיר החכמה כפי שהיא מצטיירת בחזון שלהם", כך אמר אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט.

אלתר דיבר בכנס IT מוניציפאלי של אנשים ומחשבים, בהרצאה תחת הכותרת "תפיסת העיר החכמה לפי דור ה-Y". הכנס נערך באחרונה במרכז הכנסיםפ אווניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות נציגי הרשויות המקומיות ומומחים, ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

ככלל, אמר אלתר, "כניסת הרשויות המקומיות לתחום של ערים חכמות הינה הכרח הנובע מהגידול המסיבי הצפוי בגודל אוכלוסיית הערים. אוכלוסייה זו, שמנתה ב-2010 כ-3.5 מיליארד אנשים, צפויה להגיע ב-2050 לכ-6.2 מיליארד".

"על הרשות לדבר על אזורים אורבניים חכמים ולא רק על ערים חכמות, שכן תושב העיר יהיה מעוניין להמשיך ולצרוך את אותם השירותים גם כשעבר לרחוב השכן, ששייך מוניציפלית לרשות אחרת", אמר. הוא הוסיף כי "על הרשות לטפל באסטרטגיית עיר חכמה מלאה, תוך שימוש בטכנולוגיה ובתשתיות מחשוב כאמצעי ולא כמטרה. עליה לחשוב חדשנות ולייצר פתרונות חדשניים, תוך שיתופי פעולה עם חברות אזרחיות וסטארט-אפים שיכולים להגשים חזון זה".

"הצורך: באזזז של חדשנות"

כיום, ציין אלתר, המצב שונה. "העובדה שרוב מנהלי נושא הערים החכמות ברשויות המקומיות, וביניהם ראש הרשות, המנכ"ל, הגזבר והמנמ"ר, לא משתייכים לאוכלוסיית דור ה-Y גורמת לכך שמה שהם חושבים שיש להיכנס איתו אל העיר החכמה לא עולה בקנה אחד עם הציפיות של הצעירים", אמר.

"העיר החכמה, לתפיסת הצעירים, מורכבת מנגישות למידע עירוני הדרוש לו, מתשתית של מרכזי צעירים וחממות סטארט-אפים, שם נוצרות הרשתות החברתיות החשובות לו להתפתחותו המקצועית, מיישום מובייל המספק ב-Push עדכוני מידע אותו הוא בחר לקבל, מהתנהלות עירונית יעילה ובעיקר מחדשנות", ציין.

לדברי אלתר, "רק רשות שתשכיל לבנות עיר חכמה בעלת באזזז של חדשנות, התואמת את תפיסת דור הצעירים ועונה לצרכיו, תגרום לדור זה להיות גאה להתגורר בה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ראובן

    בניגוד לתמונה היפה של קניות באתר, שמנהל eBAY בישראל מציג - אני נתקלתי בבעיות רבות בנסיון לבצע הזמנות באתר ויותר מכך- eBAY לא בודקת הספקים והמוצרים שהם מספקים !!לדוגמה ספק מצהיר באתר eBAY שהפריטים חדשים- NEW בפועל מקבלים פריטים עם אריזות פתוחות ולא תמיד ארוגינליות והמוצרים כבר היו בשימוש, וכך מציעים מחירים זולים יחסית מבלי לידע הלקוח בתכולה.ועוד ועוד תצוגות באתר שתאורן לא תואם לתכולתם!

אירועים קרובים