סלקום: הרווח הנקי ברבעון השלישי ירד ב-62%
התחרות בענף הסלולר ממשיכה להשפיע על החברה, שסגרה את הרבעון עם רווח של 40 מיליון שקלים וירידה של 10% בהכנסות למיליארד שקלים
סלקום סגרה רבעון נוסף בו ניכרה השפעת התחרותיות בענף, עם קיטון בהכנסות וירידה תלולה ברווח הנקי. החברה רשמה מגמות דומות בתשעת החודשים הראשונים של השנה. עם זאת, הירידה הרבעונית במספר המנויים הייתה קטנה – של 0.56% בלבד. בתום הרבעון עמד מספר המנויים של סלקום על 2.848 מיליון.
הדו"חות שפרסמה החברה מראים כי ההוצאות שלה קטנו בשלושת החודשים המדווחים ב-1.68%, אולם הכנסותיה ירדו בשיעור גבוה יותר – 9.63% – ועמדו על 1.03 מיליארד שקלים. הרווח הנקי צנח ב-62.26% ל-40 מיליון שקלים והרווח למנייה – ב-61.9% ל-40 אגורות.
מחלוקה לסעיפים עולה כי הכנסותיה של סלקום משירותים קטנו ב-10.3% ל-789 מיליון ואלה מציוד ירדו ב-7.3% ל-243 מיליון.
הירידה בסעיף השירותים נבעה בעיקרה מקיטון בהכנסות משירותי סלולר, בעקבות השחיקה המתמשכת במחיריהם – תוצאה של התחרות המוגברת בשוק. עם זאת, ייתכן כי בהמשך תחרות זו תקטן, אם עסקת המכירה של גולן טלקום לסלקום, עליה הוכרז לא מכבר, תצא לפועל.
עוד מראים הדו"חות כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-1.67% ל-671 מיליון שקלים, הרווח הגולמי פחת ב-25.1% ל-361 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 65.02%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-9.25% ל-265 מיליון שקלים והרווח ירד ב-49.47% ל-96 מיליון. ה-EBITDA קטן ב-32.1% והסתכם ב-235 מיליון שקלים.
לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה החברה את הדו"חות לתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההוצאות גדלו בתקופה זו ב-0.14% ל-2.9 מיליארד שקלים, אך ההכנסות קטנו ב-8.63% ל-3.13 מיליארד, מה שהשפיע בצורה הרסנית על הרווחיות: הרווח התפעולי צנח ב-56.41% ל-231 מיליון שקלים וזה הנקי – ב-73.91% ל-78 מיליון.
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר כי "תוצאות הרבעון משקפות את התחרות העזה, שצפויה להימשך. מזה כשנה שסלקום מובילה את מהפכת המחירים בשוק הקווי, למרות הקשיים שמערימה בזק, והיא מסיימת את הרבעון השלישי עם כ-70 אלף לקוחות בשוק הסיטונאי. החברה אף דיווחה על חתימת הסכם לרכישת גולן טלקום, שדורש אישורים רגולטוריים ממשרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים".
תגובות
(0)