מייקל דל: "הנתונים הם ההזדמנות של טריליון הדולרים הבאים"

דל, מייסד ומנכ''ל החברה הנושאת את שמו, דיבר בוועידת אינטרנט שנערכה בסוף השבוע בדבלין ● "יש משהו בנתונים ובאינטליגנציה קולקטיבית שהוא חזק מאוד - חברות צרכנות אינטרנטיות הבינו את זה, ורק כעת זה מתחיל להגיע לשאר הכלכלה", אמר

מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל דל טכנולוגיות

"יש כיום ויהיו בעתיד רכיבים רבים, מעבר למחשבים. עליהם יש פי אלף אפליקציות, שמכילות מידע עשיר. רוב החברות אינן טובות בניצול הנתונים הללו לטובת קבלת החלטות טובה יותר בזמן אמת. לדעתי זה המקום ממנו יגיעו טריליון הדולרים הבאים". כך אמר מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, דל (Dell).

דל דיבר בוועידת אינטרנט שנערכה בסוף השבוע בדבלין, אירלנד. למרות שהחברה בראשותו היא מפיצת מחשבים אישיים, שוק המצוי בירידה, דל מתעקש שמחשבים יישארו חלק חיוני מהעסק של החברה שלו.

בדבריו הדהד דל עם דברי סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple) עד מותו, שהרבה לדבר על מות עידן המחשוב האישי ותחילת העידן שלאחריו. "עידן הפוסט-PC היה נהדר עבור המחשב האישי", אמר דל. "כאשר עידן זה החל, נמכרו מדי שנה 180 מיליון מחשבים אישיים בשנה, וכעת הנתון עומד על 300 מיליון. אז לכן אני אוהב את עידן הפוסט-PC". הוא הוסיף כי "זה 11 רבעונים ברציפות, אנחנו צוברים עוד נתח שוק בתחום. בשנה שעברה צמחנו במהירות לעומת HP ולנובו (Lenovo). זהו עסק עם בסיס התקנות של 1.8 מיליארד מחשבים, 600 מיליון מתוכם הם בני יותר מארבע שנים. אנו יוצרים מחשבים חדשים ויפים, רזים, חזקים וטובים יותר ממה שנקנה לפני חמש שנים, ולכן אנשים יחליפו את מחשביהם הישנים".

מה שיניע תעשיות קדימה

"כלכלת המידע היא ההזדמנות הגדולה הבאה בתעשיית הטכנולוגיה", אמר דל בהסבירו את המניע לרכישת EMC באוקטובר השנה תמורת 67 מיליארד דולר. זוהי עסקת הרכישה הגבוהה ביותר אי פעם בעולם היי-טק, שנועדה לדבריו, "לחזק את היצע הענן של החברה ולהציע פתרונות מקצה לקצה". הוא שואף, אמר, לספק "ערימת טכנולוגיה", עם פתרונות מהונדסים וארוזים מראש. "אני רוצה למכור תשתית אחודה לארגונים שירצו לבנות עננים פרטיים משלהם, ואולי אפילו לחברות גדולות המארחות בענן", אמר דל.

דל אינו מאמין כי הצמיחה המהירה בכוח החישוב יחד עם העלייה של תחומי המכונות הלומדות והבינה המלאכותית, תביא לסיכון הקיום של העבודה והתעסוקה של בני אנוש. "באופן אידיאלי, חברות ישלבו את היצירתיות והאינטואיציה של בני אדם עם כוחות הניתוח והחישובים של מכונות – וזה מה שיניע תעשיות קדימה", הסביר.

כך, דל הביא את הדוגמה של תעשיית הבריאות, מגזר בו שרתי ומערכות דל מאחסנים כיום יותר מ-10 מיליארד תמונות רפואיות, לשימוש רופאים ואחיות בכל רחבי העולם. "עתיד המחשבים החזקים הוא בעבודה לצד בני האדם. יחד הם ינתחו ויפרשו את נתוני המטופלים, ויציעו אבחנות ותרופות אפשריות", אמר דל. "אתה לא רוצה להחליף את קופת החולים, אבל אתה כן רוצה לסייע לצוות הרפואי, כך שהמחשב 'יאמר' לו: 'בהתבסס על מה שנראה, יש סבירות של 80% שזה המצב ואלה חלופות הטיפול האפשריות'. תחום הרפואה השתנה מאוד מאז הסטודנטים הלכו לבית הספר לרפואה, שם לימדו אותם שהם הולכים להיות יצורים יודעי-כל, שיכולים לפתור כל בעיה".

"יש משהו בנתונים ובאינטליגנציה קולקטיבית שהוא חזק מאוד", סיכם דל. "חברות צרכנות אינטרנטיות, כמו גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) הבינו את זה, ורק כעת זה מתחיל להגיע לשאר הכלכלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים