בזק פגעה בתחרות באינטרנט – ותשלם קנס ענק

משרד התקשורת קנס את החברה ב-8.5 מיליון שקלים, לאחר שזו הפרה את ההוראות וניסתה למנוע מעבר של לקוחות לחברות מתחרות ● במשרד טוענים כי זהו הקנס הגדול ביותר שרגולטור הטיל אי פעם בישראל על מונופול או תאגיד

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. צילום: יח"צ

קנס ענק על בזק: משרד התקשורת החליט לחייב את החברה לשלם למדינה 8.5 מיליון שקלים, מאחר שזו פגעה בתחרות באינטרנט ומנעה מעבר של לקוחות לחברות מתחרות. על פי הודעת המשרד, זהו הקנס הגדול ביותר שהטיל מי מהרגולטורים על תאגיד או מונופול כלשהו בישראל.

במשרד התקשורת מציינים כי בעקבות פעולותיה של בזק, הליך מעבר הלקוחות לחברות מתחרות היה ארוך ומסורבל. הוא גרם, בין היתר, להמתנה ממושכת, שהביאה לביטולים רבים של המעבר מצד לקוחות.

הקנס הוטל בגין הפרות מהתקופה בה הושקה רפורמת הפס הרחב ("השוק הסיטונאי") בשלב הידני שלה. בתקופה ההיא עלו יחסי המשרד ובזק על שרטון והמגעים בין הצדדים עברו לטיפולם של עורכי דין ולאולמות בתי המשפט, כמעט ללא מגעים ישירים. "בתקופה זו בזק הרשתה לעצמה להפר את הוראות תיק השירות בעניין השוק הסיטונאי ולא לקיים את הוראות הרגולטור", על פי ההודעה.

מנכ"ל המשרד הנכנס, שלמה פילבר, שינה את ההתנהלות מול החברה, ובמשרד יודעים לספר שכיום מתקיימות בין הצדדים פגישות מקצועיות בכל הדרגים. "כתוצאה מכך, בימים אלה מוסדרים בהצלחה נושאים רבים הקשורים להפעלת השוק הסיטונאי, בתקווה שלא יהיה צורך בנקיטת הליכי פיקוח ואכיפה", נכתב.

הליך הפיקוח הנוכחי נוהל בידי צוות אגף הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת מאז חודש פברואר, ותוצריו הובאו והוצגו להתייעצות עם חברי הוועדה המייעצת למנכ"ל. לאחר שבחנו את התשתית הראייתית, חומרת ההפרות ותוצריהן, הצוות המקצועי המליץ לפילבר על הטלת הקנס וזה קיבל את ההמלצה.

על פי ההודעה, בימים אלה ממשיכות להתקיים פגישות מקצועיות בין נציגי המשרד להנהלת בזק וחברות נוספות, במטרה לגבש תוכנית השקעות נרחבת שתשדרג באופן דרמטי את תשתיות הפס הרחב בישראל.

טרם נמסרה תגובת בזק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים