73% מבכירי ההיי-טק: צפויה התעוררות בענף בשנה הקרובה

בכירי הענף צופים כי השנה לא ייסגרו חברות, אולם גם לא יחול גידול בתקציבי ה-IT – כך עולה מסקר אנשים ומחשבים ● כ-60% סבורים שהארגון יתמקד ב-2016 בהיערכות להגנה מפני סייבר ו-40% מוכנים לטרנספורמציה דיגיטלית

הבכירים: ההיי-טק האמריקני ימשיך לעלות - גם בעידן הנשיא החדש. אילוסטרציה: BigStock

2016 תתאפיין בהתעוררות בפעילות בענף ההיי-טק ולא צפויים משברים או סגירה של חברות בענף – כך סבורים בכירים בתעשייה בסקר חדש.

הסקר נערך על ידי קבוצת אנשים ומחשבים בקרב כמה מאות מנמ"רים, סמנכ"לי ומנהלי טכנולוגיות במגזרים העסקי והציבורי. עולה ממנו שכ-73% מהמנהלים בענף צופים התעוררות בהשוואה לשנה הנוכחית.

עם זאת, 59% מהמשיבים ציינו שתקציבי המחשוב שניתנו להם על ידי ההנהלה לא יגדלו בשנה הבאה ויהיו דומים לשנה הנוכחית. 41% השיבו שיחול גידול בהיקף התקציבים שלהם. 88% השיבו כי לא חוו ב-2015 קיצוץ משמעותי בתקציבים.

כמעט 60% מהמשיבים ציינו כי לדעתם, 2016 תתאפיין במיקוד החברות בהגנה מפני מתקפות סייבר. כ-40% מהארגונים ערוכים לטרנספורמציה דיגיטלית, 30% מעריכים שההיערכות תושלם ב-2016 והיתר ציינו שאינם ערוכים לכך או שאין בכוונת ארגונם לממש אסטרטגיה של טרנספורמציה דיגיטלית.

43% מהמשיבים ציינו שהארגונים שלהם עובדים על גבי פלטפורמות ענן ורבע מתכננים לעבור אליה בשנה הקרובה. מרבית הארגונים, על פי הסקר, פעילים באופן חלקי ברשתות החברתיות.

כמו כן, נתבקשו המשתתפים בסקר להעריך את מעמדם בארגון. 45% השיבו שחשיבות תרומתם זהה לסמנכ"לים בכירים אחרים וכ-30% ציינו כי הם חשים שחשיבותם פחותה לעומתם.

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, אמר כי "תוצאות הסקר מלמדות על מצב רוח אופטימי של סמנכ"לי ומנהלי המחשוב במשק הישראלי. מהסקר עולה בבירור כי 2016 תהיה ללא ספק שנה מאתגרת, עמוסה בפעילות וחידושים, שיוכיחו שוב כי למרות הכול, ההיי-טק ימשיך להיות הקטר שיוביל את המשק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים