שימו Like: הדפים האהובים של 2015

פייסבוק זה לא רק ויכוחים פוליטיים חריפים ותמונות של חתולים, אלא גם עמודים מצחיקים, מרגשים ומעניינים במיוחד ● כמה מהדפים הטובים ביותר ברשת החברתית הגדולה ביותר, נכון לעכשיו

מתרחבים. Like. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

פייסבוק (Facebook) המשיכה להיות השנה כיכר העיר, ה-בימה בה מספרים על דברים חדשים שקורים בחיים, משווקים אירועים, קוראים, צוחקים, מתעצבנים, מתפלספים ומתווכחים על החדשות הרבות.

מילים רבות נכתבו בנושא, גם כאן, כולל על הדברים היותר מכוערים בפייסבוק – הסתה ושיימינג. כאן אני מבקש להתמקד בשלושת הדפים הטובים ביותר ברשת החברתית הגדולה ביותר ב-2015 – לאו דווקא בהקשרים אקטואליים.

במקום השלישי: עוגיו.נט

חוויית הבישול והאפייה סחפה מאז ומתמיד את כל הקהלים, במיוחד הרעבים אבל מעבר להם – לא רק את אוהבי המטבח, אלא גם את מאותגריו. לשאלה הפשוטה: כיצד אפשר לבלוט בין כל אותם בלוגי ודפי אפייה ובישול ולהיות מהמובילים שלו? יש תשובה פשוטה עוד יותר – גיוון, וקלות ודיוק העשייה.

נטלי לוין, שהקימה את בלוג עוגיו.נט ב-2009 ושדרגה אותו לדף פייסבוק מצליח, בהחלט יודעת את העבודה ועושה זאת בהצלחה. אם עד לפני כמה שנים חשבנו שלא יהיה מי שייקח את הכתר לקרין גורן, אלילת המתוקים, מסתבר שלוין בהחלט נושפת בעורפה.

מתכוניה מדויקים לעשייה (סיבה זהה למה שהביא לגורן את מקומה – אין יותר מתסכל ממתכונים שלא מצליחים, ולא משנה כמה יפה התמונה), יפהפיים (וחלקם אף נראים ברמה מקצועית – מה שמדליק עוד יותר לנסות ולהוכיח שבעשייה ביתית אפשר לתת תוצאות של קונדיטוריה) וטעימים. היא מפצירה בקהל הקוראים והאופים החובבים לנסות ולהעלות את תוצריהם לפוסטים של סוף השבוע, ולהיות חלק מהחוויה המשותפת.

עמוד עוגיו.נט

עמוד עוגיו.נט

השנה החליטה לוין להוציא סוף סוף לחנויות ספר אפייה בשם "הספר המתוק", שכולל את המתכונים שלה, כשעל הצילומים אחראית אפרת ליכטנשטט, בעלת הבלוג המצליח "אז מה את עושה כל היום". עוד לפני שיצא לאור, הספר אזל במכירות המוקדמות והוא הפך לרב מכר עוד לפני שפורסם.

לדף של עוגיו.נט יש מעל 108 אלף לייקים והיד עוד נטויה.

במקום השני: ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם

את הדף הזה אני אוהב במיוחד. הוא הוקם ב-2013 על ידי שרית ואסף כץ, כשכל כוונתם הייתה לשתף את הציטוטים של הבנות שלהם.

מלבד החשיפה לגאונות הילדים, ובמקרה הזה הילדות, וההתפתחות המהירה של דור העתיד, העמוד הזה עושה פשוט שמח, מעלה חיוך על הפרצוף. לפעמים הוא גם מוכיח לנו עד כמה אותם ילדים קטנים, שכביכול עדיין לא מבינים את העולם, הם הרבה יותר חכמים מהרבה אחרים, בוגרים שלמדו והשכילו וחושבים שהם יודעים הכול. לעתים תמימות מנצחת, וזה משהו שאולי נבין לאחר שניפטר, אם בכלל, ממסכות הציניות שאנחנו עוטים על עצמנו.

עמוד ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם

עמוד ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם

הדף המקסים הזה צבר כבר יותר מ-158 אלף לייקים, ולעומת הרבה דפי תוכן אחרים, מושקעים בו המון זמן ומחשבה בעיצוב כל פוסט. כמו כן, בזכות קהילת ילדים הם התסריטאים הכי טובים בעולם הוציאו בני הזוג ספר עם מיטב הציטוטים, שכולל מקום לכתוב ולתעד ציטוטים משפחתיים אישיים. המהלך קם לתחייה בזכות פרויקט מימון המונים – עוד הוכחה לקהל העוטף והאוהב שנותן את תמיכתו ואהבתו כשצריך (אך בל נשכח שגם ההיפך).

דרך אגב, יש גם דף שנקרא ילדים הם התסריטאים הגרועים בעולם.

ובמקום הראשון: כשאבא ואמא בני דודים

הדף הפופלרי ביותר ל-2015 הוא דף שהוקם ב-2014 ומעולם לא תוכנן להיות תופעת פייסבוק, אלא סתם להשתעשע עם אנשים שלא בהכרח חושבים הרבה לפני שהם מעלים משהו לרשת. אך פייסבוק, כמו פייסבוק, יודעת לקחת דברים לטוב ולרע ולהקצין אותם. חלקם מסתיימם בהצלחה גדולה וחלקם בתבוסה כואבת. במקרה זה, הדף, שיוצרו אינו שש להיחשף, לקח את הגביע – ובגדול.

השאלה המרכזית שעולה שוב ושוב בעניינים כאלה היא כיצד ולמה דווקא דף כזה מצליח יותר מאחרים? הרי לצחוק על אחרים זה משהו שאנחנו עושים (בצער רב?) באופן יומיומי. במקרה זה, הכוח של העמוד הוא בזכות הקהילה שנוצרה סביבו והנאמנות הרבה אחד לשני, כך שלא תמצאו כמעט פוסטים שאינם מפורגנים בכמות היסטרית של לייקים. אפילו אם הם לא כאלה היסטריים בבידורם. ובכל זאת, דף זה רק עולה ועולה מבחינת כמות המחבבים שלו והגיע כבר ליותר מ-241 אלף לייקים.

העמוד המנצח: כשאבא ואמא בני דודים

העמוד המנצח: כשאבא ואמא בני דודים

ובכל זאת, בין אם העניינים שם מצחיקים יותר או פחות, כיום, כשכולם גיבורים גדולים מאחורי מקלדת ופותחים את הפה בלי להטיל על עצמם צנזורה לשום מילה, בהחלט נחמד למצוא עמוד בו אנחנו יכולים לשפוט אחרים בכיף ובצחוקים בלי להתנצל על כך. כי בסופו של יום, לכולנו יש ביקורת. אז לפחות נעשה אותה במקום מסודר. או בכלל לא. גם זו אפשרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים