אחראי החץ הודח בשל עבירת ביטחון מידע: החזיק חומרים מסווגים במחשבו

תדהמה במשרד הביטחון: יאיר רמתי, ראש מנהלת חומה, הודח לאחר ארבע שנים בתפקיד ● מהמשרד נמסר כי "בשל עבירת ביטחון מידע חמורה, הוא אינו יכול עוד למלא את תפקידו" ● רמתי הוא חתן פרס ביטחון ישראל

יאיר רמתי, ראש מנהלת חומה, משרד הביטחון

תדהמה במשרד הביטחון: יאיר רמתי, ראש מנהלת חומה, הודח מתפקידו לאחר ארבע שנים בתפקיד. זאת בשל עבירת ביטחון מידע.

בבדיקות הנערכות מעת לעת, עלה כי רמתי החזיק חומרים מסווגים במחשבו הפרטי. ממשרד הביטחון נמסר כי "(בשל) עבירת ביטחון מידע חמורה, הוא אינו יכול עוד למלא את תפקידו במשרד הביטחון". עוד נמסר ממשרד הביטחון כי "המשך הטיפול בנושא הועבר לגורמים המוסמכים". טרם הוברר האם רמתי יועמד לדין פלילי.

רמתי שימש מאז 2012 בתפקיד ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, במסגרתו מפותחים פרויקטי הענק כיפת ברזל, שרביט קסמים ומערכות חץ 2 וחץ 3.

רמתי, מהנדס אווירונאוטיקה במקצועו, שירת בצה"ל בשנים 1976-1981 בתפקיד טכנולוגי, והוא בעל דרגת סגן-אלוף במילואים. הוא החל לעבוד בתעשייה האווירית ב-1981, ובחלוף השנים היה ראש פרויקט הטיל חץ 2, ומנהל מפעל מל"מ בחטיבת מערכות טילים וחלל של החברה. בשל תפקיד זה זכה ב-2003 בפרס ביטחון ישראל. בין השנים 2006-2011 שימש כסמנכ"ל השיווק של התעשייה האווירית.

רמתי נחשב למומחה בעל שם עולמי בנושא טילים. במהלך כהונתו הוא קידם בצורה משמעותית את הפיתוח ואת בניין הכוח של מערכות כיפת ברזל, שרביט קסמים והחץ. באחרונה רמתי עמד בראש סדרת ניסויים מוצלחת במערכות השונות. ממשרד הביטחון נמסר כי "לרמתי זכויות רבות ותרומה גדולה למערכת הביטחון, ולפיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים