המכירה של גוד לא הייתה טובה לעובדים

הרכישה לבלקברי, כך הסתבר, לא הייתה עסקה ממש מוצלחת לעובדי החברה: שנה קודם לכן הוערך שווייה של הנרכשת בכ-1.2 מיליארד דולר ● כעת מתפרסם כי כריסטי ווייט, מנכ"לית החברה, קיבלה בתחילת השנה הצעות רכישה גבוהות בהרבה - אולם דחתה אותן

Not Good. גוד

בספטמבר השנה בלקברי (BlackBerry) הקנדית רכשה את גוד (Good Technology) תמורת 425 מיליון דולר במזומן.

הרכישה, כך הסתבר, לא הייתה עסקה ממש מוצלחת לעובדי החברה: שנה קודם לכן הוערך שווייה של הנרכשת בכ-1.2 מיליארד דולר. כעת מתפרסם כי כריסטי ווייט, מנכ"לית גוד, עד לא מכבר יריבתה של בלקברי, קיבלה בתחילת השנה הצעות רכישה גבוהות בהרבה – אולם דחתה אותן. כך, CA הציעה לרכוש את גוד בחודש מרץ תמורת 825 מיליון דולר, ומאוחר יותר התקבלה הצעת רכישה בסך 650 מיליון דולר מקרן הון סיכון פרטית, Thoma Bravo.

על פי הניו יורק טיימס (New York Times), שווי המניה שאותה החזיקו העובדים, צנח בשל כך דרמטית – מ-4.32 דולר שנה קודם לרכישה, ל-44 סנט במועד הרכישה. ווייט, לעומת עובדיה, קיבלה בשל הרכישה סכום כולל של 5.9 מיליון דולר: ארבעה מיליון דולר ועוד פיצויים בסך 1.9 מיליון דולר. מאז היא כבר הספיקה לעזוב את החברה.

כעת, כמה מבכירי החברה ועובדיה, בוחנים את האפשרויות המשפטיות לתבוע את ווייט ואחרים – בדרישה לפיצוי על אובדן ערך המניות שהיו ברשותם, מה שהסב להם נזק כספי ניכר. על פי העובדים, הנהלת החברה הפרה אמונים ופעלה בשם האינטרסים של בעלי מניות הבכורה, ובניגוד לאינטרס של העובדים – שאחזו במניות הרגילות. בניגוד למשקיעי החברה, לעובדים היו מניות רגילות ולא מניות בכורה, ששוויין היה גבוה יותר: מניות בכורה שהיו בידי משקיעי ההון סיכון של החברה, קיבלו מחיר גבוה כמעט פי שבע, של יותר מ-שלושה דולר.

לא אף זאת, העובדים נדהמו לגלות כי שילמו מסים על המניות לפי הערך הגבוה של המניה, שבפועל לא היה כזה, בעקבות המכירה. עבור חלק מעובדים, המשמעות היא שהמניות שלהם התגלו ככמעט חסרות ערך – ועבור חלק מהם, מדובר בהפסד כספי בפועל.

ווייט, הנהלת גוד ובלקברי סירבו להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים