יחידת חושן ומרכז הל"א קיבלו מהרמטכ"ל את פרס היחידה הטכנולוגית המצטיינת

המרכז שביחידת לוטם באגף התקשוב הוקם ב-2004 ומהווה מרכז התקשורת של הצבא ● רא"ל גדי אייזנקוט: "אנו משתנים ומתפתחים כדי להתאים את צה"ל לאתגרי העתיד"

מימין: אל''מ דותן סיגלר, מפקד יחידת חושן, מקבל את פרס ההצטיינות מידי הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט. צילום: דובר צה"ל

יחידת חושן ומרכז הלוחמה האלקטרונית – שתיהן מאגף התקשוב, היו בין מקבלות את פרס היחידה הטכנולוגית המצטיינת מטעם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט.

טקס פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות לשנת תשע"ו נערך אמש (ב')  במחנה "הרצוג" בגלילות.

מרכז חושן שביחידת לוטם באגף התקשוב הוקם בשנת 2004, והוא מהווה את מרכז התקשורת של צה"ל, וככזה, אחראי על הפעלת כלל מערכי התקשורת בו. למרכז שלושה ייעודים: בהיבט הטכני, לייצר את התקשורת על בסיס היכולות הטכניות; בהיבט ההנדסי, לממש את מדיניות הקשר והתקשוב בראייה עתידית; ובהיבט המבצעי, לספק רשת חזקה ויציבה ויכולות מתקדמות למשתמשי הקצה בשעת לחימה – עבור כלל זרועות הצבא. תפקיד חושן הוא להעמיד תקשורת מאובטחת לכל פעילות ומשימה של צה"ל בחירום ובשגרה. פעילותה של חושן אפשרה לממש את תפיסת צה"ל רשתי.

יכולת לשלב יכולות טכנולוגיות עם רלוונטיות מבצעית

לדברי תת-אלוף נתי כהן, קצין קשר ותקשוב ראשי, "חושן מצוי בליבת העולם המבצעי-טכנולוגי. אין מתאר אופרטיבי, פעילות, או תרגיל – בשגרה, באימונים או בחירום – שחושן לא לוקח בו חלק באופן פעיל. הדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בנפאל השנה, כאשר אנשי חושן סיפקו מענה איכותי ומהיר בכל שלב, גם בתרחישים לא צפויים".

המרכז ללוחמה אלקטרונית הוא גוף הכפוף לקשר"ר. המרכז הוביל השנה עשרות מבצעים: משיבוש מערכות לחימה של הגורמים מולם מתמודד צה"ל, ועד חדירה למערכות תקשורת ומדיה מעבר לגבולות ישראל. לדברי תא"ל כהן, "מרכז הלוחמה האלקטרונית הצה"לי מתעסק, יוזם וחותר למגע, תוך שמירה על מצוינות ורלוונטיות בתחום שלא מאפשר להסב את תשומת הלב לרגע. האפקטיביות שלהם בשטח בשנה החולפת הייתה אדירה, ויכולתם לשלב יכולות טכנולוגיות עם רלוונטיות מבצעית היא שהביאה אותם לזכייה בפרס".

זוכים נוספים בפרסים ההצטיינות בצה"ל היו גדוד הסיור הבדואי, שהצטיין בתחום החינוך, ובה"ד 1 שהצטיין בהדרכה. "כדי להבטיח את עוצמתו של צה"ל בכל עימות שיבוא לפתחנו, אנו מעמידים את המוכנות ואת הכשירות בראש סדר העדיפויות. הדבר בא לידי ביטוי גם במרכז הבחינה של היחידות המצטיינות, אמר הרמטכ"ל. "אנו משתנים ומתפתחים כדי להתאים את צה"ל לאתגרי העתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים