ועדת הכספים אישרה את התיקון לחוק האנג'לים

החוק מעניק שורה של הטבות במסים למשקיעים בסטארט-אפים, "במטרה לשמר את היתרון היחסי של ישראל" ● הוא יעלה להצבעה בקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת

קרן חדשה שתסייע לטיפול במגפות. צילום אילוסטרציה: BigStock

ועדת הכספים אישרה אתמול (ג') את ההצעה לתיקון חוק האנג'לים, שמטרתה לעודד השקעות בסטארט-אפים. ההצעה, שהוגשה על ידי ראש הממשלה ושר הכלכלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, תובא להצבעה בקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

התיקון לחוק, אם יתקבל, הוא צעד משמעותי שעושה הממשלה במטרה להגדיל את היקף ההון הזמין להשקעה בסטארט-אפים. על פי ההודעה, "במטרה לשמר את היתרון היחסי של ישראל בתחום ההיי-טק, החליטה הממשלה על מתן תמריצי מס שיסייעו לחברות צעירות לפתח רעיונות חדשניים, עד לכדי ביסוסן כחברות גדולות במשק".

בממשלה ציינו כי "בסטארט-אפים רבים, המצויים בשלב הראשוני של המחקר והפיתוח (Seed), זקוקים למימון בכדי להתפתח. ממשלת ישראל מכירה בצורך לעודד השקעות בהם, על מנת שהמשק הישראלי יוכל להמשיך ולקיים פעילות יזמית וחדשנית".

הטבות לסטארט-אפים בפריפריה

"במסגרת החוק יקבלו משקיעים שישקיעו בחברות צעירות חדשניות, שאושרו על ידי המדען הראשי כי הן עומדות בתנאי החוק, הטבת מס משמעותית, כאשר יוכלו להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים שהושקעו בסטארט-אפים צעירים", נכתב.

יצוין כי במסגרת התיקון צפוי להתווסף מסלול חדש לקבלת ההטבות לצד הארכת תוקפו של המסלול הקיים כיום בחוק. על פי הממשלה, המסלול החדש יגביר את האטרקטיביות של ההשקעות בסטארט-אפים "על ידי יצירת ודאות למשקיע, כך שיידע על זכאותו להטבות בעת ביצוע ההשקעה". הטבה אחרת שכלולה בחוק נועדה לעודד סטארט-אפים להתמקם בפריפריה: אלה מהם שיעשו זאת ייחשבו לצורך ההטבות כסטארט-אפים במשך חמש שנים ולא ארבע, כמצב כיום.

אבי חסון, המדען הראשי, אמר כי "משמעות פעילות זאת עבורנו היא הרחבת סל הכלים שמעניק המדען הראשי לחברות שיבחרו בכך. ככל שנרחיב את מגוון הכלים המוענק לחברות, כך נבסס את האקו סיסטם של התמיכה בחדשנות שעומדת לרשות החברות הישראליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים