"המעבר מהעולם האנלוגי לדיגיטלי רחוק מלהסתיים"

"אנחנו מוקפים במכשירים דיגיטליים אבל לא שילבנו עדיין את כולם בחיי היום יום שלנו", אמר שון דובראבק, הכלכלן הראשי של איגוד הטכנולוגיה הצרכנית, בפתיחת תערוכת CES ● התערוכה השנה היא הגדולה ביותר בהיסטוריה

שון דובראבק, הכלכלן הראשי של איגוד הטכנולוגיה הצרכנית. מקור: טוויטר

"המהפך מהעולם האנלוגי לדיגיטלי תפס תאוצה בזכות מיזוג של חמש מגמות, המהוות את עמודי התווך של ענף האלקטרוניקה: מחשוב נפוץ, אחסון דיגיטלי זול ולמעשה אין סופי, קישוריות נרחבת, שגשוג של התקנים דיגיטליים ו-'חיישניזציה'", כך אמר שון דובראבק, הכלכלן הראשי של איגוד הטכנולוגיה הצרכנית, שמארגן את תערוכת CES. דובראבק אמר את הדברים במסיבת עיתונאים לרגל פתיחת התערוכה.

לדבריו, CES השנה היא התערוכה הגדולה ביותר ב-49 השנים בהן היא מתקיימת. החידוש בתערוכה הנוכחית הוא ששמו של האיגוד שונה מאיגוד האלקטרוניקה הצרכנית (CEA) לאיגוד הטכנולוגיה הצרכנית (CTA). דובראבק אמר כי הסיבה לכך היא ש-"האלקטרוניקה היא כיום רק חלק קטן מהתמונה. חברות שלא עסקו כלל באלקטרוניקה, למשל חברות רכב, הצטרפו השנה לארגון".

מאנלוגי לדיגיטלי

"אנחנו עדיין חיים בעולם אנלוגי. אנחנו מוקפים במכשירים דיגיטליים אבל לא שילבנו עדיין את כולם בחיי היום יום שלנו. המעבר מהעולם האנלוגי לדיגיטלי רחוק מלהסתיים", אמר.

הוא ציין שצעד בדרך לכך הוא שיתוף מידע בין מכשירים מאותו סוג. דובראבק פירט שורה של תחומים ומוצרים בהם הדבר בא לידי ביטוי. אחד מהם הוא מערכת המתרגמת מדיבור לטקסט. "ב-1995, המערכת הזו לא הצליחה להבין אף מילה. ב-2013 הגיע אחוז השגיאות ל-23% ובתוך שנה וחצי הוא ירד ל-5%. הדבר התאפשר משום שהמכשירים חולקים מידע. אם מתקנים שגיאה באחת התוכנות הללו, למשל סירי (Siri), כל שאר התוכנות לומדות זאת".

בהמשך הוא ציין את צי המכוניות האוטונומיות של גוגל (Google), שעומד על 800 אלף. בסך הכול גמעו המכוניות הללו עד היום 1.6 מיליון קילומטרים ונתקלו ב-200 אלף תמרורי עצור וביותר מ-900 אלף רמזורים. "כל מידע חדש שמגלה מכונית אחת עובר אוטומטית לשאר המכוניות בצי", אמר דובראבק.

"החיישנים המקיפים אותנו הם תופעה שקיבלה תאוצה בשנים האחרונות", ציין. "בשנת 2000 היו אלה חיישנים שהותקנו במכוניות להפעלת כריות האוויר בעת תאונה. ב-2006 התחיל השימוש בחיישנים במשחקי וידיאו. ב-2010 כבר היו אינספור חיישנים וכיום יש סוגים רבים של חיישנים שעושים דיגיטציה למה שקיים בעולם הפיזי. למשל, הם יכולים לעקוב אחרי שנתו של תינוק – התנועות שהוא מבצע במהלך השינה, התנוחות ומצב הנשימה שלו. דוגמה נוספת היא ספירת צעדים לצרכי מעקב אחרי הכושר הגופני".

"אנחנו עוברים מחיישנים שפועלים בסביבה ממוקדת למערך חיישנים שינטרו באופן רציף מגוון גדול של פעולות. אחת הסיבות לשגשוג הזה היא שמחיר החיישנים ירד בשנה וחצי מ-15 דולר לפחות מחצי דולר, ולכן ניתן להכניס אותם ליותר ויותר מוצרים", אמר דובראבק.

דו שיח חדש

"חל שינוי בדו שיח שמתקיים בענף", ציין דובראבק. "לפני 10-15 שנים הדיון נסב סביב הוכחת היכולת הטכנולוגית וכיום מדברים על המשמעות של הטכנולוגיה".

"אנחנו נמצאים בנקודת מפנה של תעשיית האלקטרוניקה. חמישה קווי מוצרים אחראים ל-51% מהמכירות בשוק הצרכני: טלפונים חכמים, טאבלטים, מחשבים נייחים, מחשבים ניידים וטלוויזיות", אמר. הוא ציין ש-"אם התחזית שלנו תתממש, בשנה הבאה נרד מתחת ל-50%, אולי אפילו בהרבה. במקום זאת, קטגוריות שיצמחו הן, לדוגמה, רכב ומחשוב לביש בתחומי הבריאות ואיכות החיים".

מבין שלל המוצרים שיופיעו בתערוכה הזכיר דובראבק, בין היתר, יישומי בית חכם, דור חדש של מדפסות תלת ממדיות המדפיסות על מגוון חומרים, הרחבת מגוון המכשור הלביש ורחפנים בעלי משך טיסה ארוך יותר.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לתערוכת CES.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים