"הענן מעצב מחדש את השוק של חדרי הווידיאו הארגוניים"

כך אמר שגיא ליכטנברג, מנהל חדשנות תחום וידיאו בבינת ● לדבריו, "הסיבוכיות של תחום חדרי הווידיאו הארגוניים נוגעת לעלויות גבוהות, לציוד וחומרה ייעודיים, להטמעה ולתחזוקה המחייבות התמחות והתמקצעות ייחודיות - לכן בעיקר ארגונים גדולים היו יכולים לבצע הטמעה של חדרים אלו"

שגיא ליכטנברג, מנהל חדשנות תחום וידיאו, בינת תקשורת מחשבים. צילום: קובי קנטור

"תחום חדרי הווידיאו הארגוניים נחשב, ולא בכדי, כמורכב במיוחד, וככזה המתקיימים בו חסמים גדולים להפצה של הפתרון ויכולותיו. החריש העמוק, אותו מבצע ענן המחשוב במגוון של תחומים ב-IT הארגוני – לא פוסח גם על תחום הווידיאו הארגוני בכלל, וחדרי שיחות ועידה בווידיאו לארגוניים בפרט". כך אמר שגיא ליכטנברג, מנהל חדשנות תחום וידיאו, בינת תקשורת מחשבים.

ליכטנברג היה דובר המפתח בכנס המקצועי השני, MULTIMEDIA. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א'), במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. את הכנס הנחו יהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים ודותן שובל, מייסד  AV Master.

לדברי ליכטנברג, "הסיבוכיות של תחום חדרי הווידיאו הארגוניים נוגעת לעלויות גבוהות, לציוד וחומרה ייעודיים, להטמעה ולתחזוקה המחייבות התמחות והתמקצעות ייחודיות. זאת, לצד ממשק הפעלה מסובך, בעייתיות ביציאה של וידיאו מתוך הארגון ואליו, וכן כל הנוגע להיבטי אבטחת המידע".

"זו הסיבה", אמר ליכטנברג, "שבעיקר ארגונים גדולים ומשופעי תקציבים, הם שהיו יכולים לבצע הטמעה של חדרי שיחות וידיאו אצלם. אלא שהענן משפיע על יותר ויותר תחומי IT. המושג TPaaS (ר"ת Telepresence as a Service) – שיחות ועידה בווידיאו כשירות – הופך להיות מונח שכיח יותר ויותר בתוך תפיסת השיתופיות".

ארגונים מכל גודל

במרכזה של תפיסת השיתופיות, ציין, "נמצאת היכולת לצרוך שירותי תקשורת ישירות מהענן, והיכולת של האינטרגטור לספק את חדר הווידיאו – כשירות". לדברי ליכטנברג, "כתוצאה מהשינוי הדרמטי הזה אנחנו צפויים לראות ארגונים מכל גודל, מאמצים חדרי וידיאו לביצוע של ישיבות, ומדלגים מעל קשיים טכנולוגיים ועסקיים שעמדו בפניהם".

ליכטנברג אמר כי "בינת משיקה היום את – Action Room – שירות מנוהל חדש מתוצרתה, להקמה ולתחזוקה של חדרי וידיאו ארגוניים, בתשלום חודשי קבוע". השירות החדש, פירט, "כולל שילוב בין טכנולוגיות התקשורת האחודה (UC) מבית סיסקו (Cisco), המוטמעות בענן המחשוב של בינת, פתרונות לניהול אודיו ווידיאו מבית קרסטרון (Crestron), מסכים של סמסונג (Samsung), ויכולות האינטגרציה והשירות של בינת תקשורת מחשבים".

"השירות החדש אותו אנו משיקים", אמר ליכטנברג, "כולל הקמה ותחזוקה של חדר וידיאו מלא לארגון, הכולל מסכים, אמצעי תצוגה, מערכות ניהול ובקרה לווידיאו, מערכות MCU מבוססות ענן, ורכיבים נוספים. Action Room נוגע בכל אחד מאותם חסמים שמנעו את השימוש בחדרי וידיאו קונפרנס ארגוניים".

להעלות את רמות הפרודוקטיביות

לדברי ליכטנברג. "ברמה העסקית, מדובר בעלות נמוכה משמעותית להקמה ולתחזוקה של חדר שיחות ועידה בווידיאו בארגונים, עם החזר השקעה ברור וקל להסבר". בהיבט הטכנולוגי, הוסיף, "מדובר במוצר המנוהל במלואו על ידי בינת, והוא מחבר בין יצרניות הטכנולוגיה בתחום הווידיאו הארגוני". לדבריו, "בתחום של ממשק המשתמש, קיים שוני בהשוואה לפתרונות המסורתיים, שכן במסגרת השירות – אנו מציעים למשתמשי הקצה ממשק דמוי טלפון רגיל, לצורך קיום של שיחות ועידה. עד היום, הדבר הצריך אדמיניסטרטור ייעודי, איש IT ששימש על תקן של מרכזן, לצורך יצירת ההתקשרות".

הפתרון, אמר ליכטנברג, "מאפשר תקשורת של שיחות ועידה מבוססות וידיאו בתוך הארגון, אך גם מחוץ לו – בדגש על לקוחות, שותפים וספקים – וזאת תוך שמירה על סטנדרטים ארגוניים ודרישות אבטחת מידע המחמירים ביותר".

ליכטנברג סיכם באומרו כי "שירות Action Room יאפשר להוציא את חדרי שיחות הוועידה בווידיאו – מנחלתם של ארגוני אנטרפרייז מועטים, שהיו יכולים ליהנות מהם עד היום – אל עבר העולמות של ארגוני ה-SME וה-SMB. מדובר בארגונים שאנשיהם מבזבזים היום זמן יקר בכבישים ובפקקים, כדי להגיע לפגישות ולקיימן פנים לפנים. חדרי הווידיאו לא יחליפו את המימד האנושי, אולם הם בהחלט יאפשרו לארגון להיות יעיל יותר, ולהעלות את רמות הפרודוקטיביות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים