מחקר: הצעירים מעדיפים לעבוד בחברות גדולות – ולא בסטארט-אפים

למרות ההילה, רק 8% מבני ה-16-25 בעולם רוצים להיות סטארט-אפיסטים, לעומת יותר מרבע שמעוניינים לעבוד בחברות גדולות - כך עולה מנתונים של Infosys ● המחקר מצביע על פערים בולטים בידע הטכנולוגי בין גברים לנשים ובין מדינות מפותחות למתפתחות

השאלה היא עד כמה הכנסים האלה יקדמו את החינוך הטכנולוגי. צילום אילוסטרציה: BigStock

עולם הסטארט-אפים מתואר כמרתק, חדשני ובעל תשואה גבוהה למי שעובד בו, במיוחד אם החברה עשתה אקזיט. אלא שמחקר חדש מראה שההילה הנוצצת של התחום לא ממש משפיעה על הצעירים ברחבי העולם, אלה שרק נכנסים לשוק העבודה.

על פי מחקר של Infosys, רק 8% מבני ה-16-25 מעוניינים לעבוד בסטארט-אפ – הרבה פחות ממה שאולי אפשר היה לחשוב. זאת, על אף העובדה שיש סטארט-אפים לא מעטים שהפכו לחברות ענק, שמגלגלות מחזורים של מיליארדים, למשל Airbnb, פייסבוק (Facebook) ואובר (Uber).

המחקר נערך בתשע מדינות מיבשות שונות: אוסטרליה, ברזיל, סין, צרפת, גרמניה, הודו, דרום אפריקה, בריטניה וארצות הברית. בכל מדינה נסקרו 1,000 נשאלים.
המדינות שנמצאות בראש רשימת אלה שהצעירים שלהן רוצים לעבוד בסטארט-אפים הן ברזיל, צרפת והודו – שמתפתחת בשנים האחרונות כאומת סטארט-אפ. השיעור הנמוך ביותר הוא באוסטרליה. האמריקנים מצויים מעט מעל הממוצע העולמי, עם פחות מ-10%.

לעומת זאת, יותר מרבע מהצעירים – 26% – מעדיפים לעבוד בחברות גדולות, בעלות 250 עובדים ומעלה. הדבר בולט במיוחד בהודו, סין, דרום אפריקה וברזיל. 13% מבני ה-16-25 במדינות הנסקרות רוצים לעבוד בחברה קטנה, 18% בחברה בינונית ו-15% רוצים בכלל להיות עצמאיים, בעלי עסק משל עצמם. 20% לא הביעו העדפה מיוחדת לשום כיוון.

עוד עולה מהמחקר כי הצעירים מבינים שהעולם מתפתח טכנולוגית ושעליהם להתאים את הכישורים שלהם לכך. עם זאת, הם מונים את הטכנולוגיה רק במקום החמישי ברשימת הכישורים הנדרשים ביותר לקריירה מוצלחת. במקום הראשון הם הציבו ניהול נכון של זמן (45%), ולאחר מכן כישורים ורבאליים (44%), שיתופי פעולה עם אחרים ומחשבה ביקורתית. לשם השוואה, כישורי הבעה צוינו רק על ידי 14% מהנשאלים והבנת הנקרא – על ידי 13% בלבד.

לעומת זאת, רוב מכריע של הצעירים במרבית המדינות, הן המתפתחות והן המפותחות, ציין את מדעי המחשב כאחד מתחומי החינוך החשובים ביותר: 74% מהנשאלים ההודים, 71% מהסינים, 60% מהצרפתים ו-59% מהבריטים.

מגמה בולטת נוספת שעולה מהמחקר היא הדאגה הקיימת בקרב צעירים במדינות מתפתחות לפיה לא ניתנים להם מספיק כישורים טכנולוגיים, מה שישפיע לרעה על אפשרויות הקריירה שלהם. 68% מהמשיבים בסין ובברזיל חושבים כך

נשמרים הפערים

ככלל, הנתונים מראים על פער בולט בידע הטכנולוגי בין מדינות מתפתחות ומפותחות: כך, למשל, ל-81% מהנוער והצעירים ההודים אין את הידע הטכנולוגי הנדרש לעולם הגלובלי שלנו לעומת 51% מהאמריקנים. כשזה מגיע לצעירות, מעלה המחקר פערים בולטים בין ההודיות (70%) לאמריקניות (42%) ולבריטיות (33%).

בכל המדינות שנסקרו, לגברים הצעירים היו הרבה יותר ידע בתחומי ה-IT ורצון לעבוד בתחום מאשר לנשים הצעירות. הפערים בולטים במיוחד במדינות מפותחות כמו צרפת, גרמניה ובריטניה, וקטנים יותר בהודו ובסין – וגם בארצות הברית.

ד"ר וישאל סיקה, מנכ"ל Infosys, אמר בהתייחסי לממצאי המחקר ש-"צעירים בכל העולם מבינים שטכנולוגיות חדשות, כמו בינה מלאכותית ולימודי מכונה, יאפשרו להם לבטא בצורה טובה יותר יצירתיות, חדשנות ופרודוקטיביות".

לדבריו, "כדי להעצים את הצעירים הללו, על מערכות החינוך ללמד יותר מקצועות שישמשו אותם לכל החיים, ולפתח בהם כישורים של סקרנות והתנסות. זאת, בנוסף להגברת הלימודים בתחומי המחשוב והטכנולוגיה. על מערכות החינוך לאמץ דרכי חשיבה חדשות, שיאפשרו חיפוש של הבעיות החשובות ביותר שצריך לפתור אותן ולמידה מכישלונות, כדי שכל אחד מהצעירים יוכל למצוא את העבודה המתאימה לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים