מעכשיו – ווטסאפ בחינם; אבל זה לא הכול…

פייסבוק מוותרת על הדולר בשנה ששילמנו עבור השימוש באפליקציה הפופולרית ומחפשת דרכים אחרות לממן את השירות - בלי פרסומות ● מנהלי שיווק בארגונים, גם אתם עשויים להתעניין

פייסבוק "מעניקה" את ווטסאפ ללא תשלום. אילוסטרציה: BigStock

משתמשי ווטסאפ (WhatsApp) ששילמו עד היום דולר בשנה, או יותר נכון 99 סנט, לא יצטרכו לעשות זאת יותר, לאחר שפייסבוק (Facebook) הודיעה כי היא מבטלת את דמי המנוי ומאפשרת להשתמש בשירות בחינם. הביטול הוא מיידי, אולם ייקח כמה שבועות עד שהוא יגיע לכל הגרסאות של האפליקציה.

מספר המשתמשים של ווטסאפ עומד כיום על כמעט מיליארד, אלא שההכנסות מדמי המנוי, על פי ההערכות, נמוכות הרבה יותר, שכן תשלום דמי המנוי נגבה רק בגרסאות מסוימות של ווטסאפ.

כך או כך, פייסבוק, שקנתה את ווטסאפ תמורת 22 מיליארד דולר, מחפשת בימים אלה דרכי מימון אחרות: בחברה כנראה מודעים לכך שהלקוחות לא מתים על פרסומות, בלשון המעטה, ולכן מפתחים כלים אלטרנטיביים שיאפשרו לעסקים להגיע אל המשתמשים (B2C).

בווטסאפ מכנים את הכלים הללו ככאלה ש-"יאפשרו לכם (המשתמשים – י"ה) לתקשר עם עסקים וארגונים שאתם רוצים לשמוע מהם". לדבריהם, "זאת יכולה להיות תקשורת עם הבנק האם העברה בנקאית שהייתה אמורה להיות מבוצעת אמנם נכנסה לחשבון שלכם, או עם חברת תעופה לגבי טיסה שמתאחרת".

"אנחנו ממילא מקבלים את המסרים האלה כבר כיום בדרכים אחרות – בין אם זה באמצעות הודעות טקסט או שיחות", הוסיפו אנשי החברה בהודעתם, שפורסמה בבלוג של האפליקציה. "אנחנו רוצים לבחון כלים חדשים שיקלו לעשות זאת בווטסאפ, במקום פרסומות וספאם".

יאן קום, המייסד במשותף של ווטסאפ, אמר כי החברה החליטה לבטל את דמי השימוש עקב טענות של לקוחות נטולי כרטיסי אשראי, שרצו להמשיך להשתמש בשירות אחרי תקופת הניסיון החינמית – ולא יכולים היו לעשות זאת. בנוסף, הוא הודה שהמודל של גביית דמי שימוש "לא באמת עובד" כשזה נוגע לאפליקציה הפופולרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים