פייסבוק מחצה את התחזיות וזינקה במספר המשתמשים

מארק צוקרברג ממשיך בחזונו לחבר את העולם: כ-1.6 מיליארד בני אדם מתחברים לפייסבוק לפחות פעם בחודש ● בהתאם, ההכנסות והרווחים זינקו - הן בשנה כולה והן ברבעון האחרון שלה

מארק צוקרברג. צילום: גוילום פאומיר, מתוך ויקיפדיה

חמישית מתושבי העולם – 1.59 מיליארד אנשים – מחוברים כיום באמצעות פייסבוק (Facebook) לפחות פעם בחודש, מחצית מהם מהמובייל. 1.038 מיליארד נכנסים לרשת החברתית הגדולה בעולם בכל יום, ממכשיר כלשהו.

מדובר בנתונים עצומים, שמשמעותם הולכת ועולה בהתחשב בעובדה שחלק גדול מהאוכלוסייה חי במדינות העולם השלישי ומנותק מהאינטרנט לחלוטין. הנתונים מוכיחים שלאט אבל בטוח, מארק צוקרברג מצליח בחזון שלו לחבר את העולם – חזון אותו הוא מממש באמצעות היוזמה Internet.org (לצד יוזמות של חברות אחרות), שמחברת עוד ועוד אנשים במדינות מתפתחות אל הרשת הגלובלית.

כשליש מהמשתמשים בפייסבוק – 545 מיליון – מגיעים ממזרח אסיה, 323 מגיעים מאירופה ו-219 מיליון הם אמריקנים או קנדים. אנחנו נכללים ב-"שאר העולם", כחלק מ-509 מיליון המשתמשים שמגיעים מ-"אזור" זה. השנה נוספו לרשת החברתית כ-200 מיליון משתמשים חדשים.

התוצאות בהתאם

לאור הנתונים הללו, לא קשה לנחש שהתוצאות הכספיות של הרשת החברתית הענקית לא אכזבו. פייסבוק היכתה את תחזיות האנליסטים וסגרה את השנה ואת הרבעון האחרון שלה עם עליות דו ותלת ספרתיות בסעיפים העיקריים.

החברה אמנם הציגה במהלך 2015 עלייה בהוצאות, אך הגידול בהכנסות היה חד עוד יותר – ב-43.82% ל-17.93 מיליארד דולר – מה ששיפר מאוד את הרווחיות. הרווח התפעולי השנתי על פי GAAP צמח ב-24.65% ל-6.23 מיליארד דולר וזה שלא על פי GAAP – ב-38.77% ל-10 מיליארד. הרווח הנקי על פי GAAP גדל ב-25.44% ל-3.69 מיליארד דולר ושלא על פי GAAP – ב-38.3% ל-6.52 מיליארד.

כאמור, גם ברבעון המדווח רשמה פייסבוק תוצאות חיוביות, ובתקופה זו הפער בין הגידול בהוצאות לעלייה בהכנסות היה גבוה עוד יותר: בעוד שההוצאות הרבעוניות של החברה גדלו ב-21% ל-3.28 מיליארד דולר, ההכנסות זינקו ב-51.67% ל-5.84 מיליארד. כמעט כל ההכנסות – 5.64 מיליארד – הגיעו מפרסום.

הרוח התפעולי הרבעוני לפי GAAP זינק ב-126% ל-2.56 מיליארד דולר ושלא לפי חישוב זה הוא צמח ב-59% ל-3.52 מיליארד. הרווח הנקי עלה בשיעורים דומים: ב-123% ל-1.56 מיליארד דולר וב-49% ל-2.27 מיליארד, בהתאמה. המנייה של פייסבוק עלתה ברבעון ב-116% ל-54 סנט לפי GAAP ושלא לפי חישוב זה – ב-46% ל-79 סנט.

כדרכו, צוקרברג לא הרחיב בדיבור לאחר פרסום התוצאות ורק אמר ש-"2015 הייתה שנה גדולה. הקהילייה שלנו המשיכה לגדול והעסקים משגשגים. אנחנו ממשיכים להשקיע בדרכים לשרת את המשתמשים שלנו בצורה טובה יותר, בצמיחה של החברה ובאמצעים לקשר את העלם כולו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים