אינטל ישראל מסכמת שנה; מהווה 11% מייצוא ההיי-טק

החברה ייצאה השנה ב-4.1 מיליארד דולר - ירידה של כ-3.5% לעומת 2014 ● ב-2015 התווספו למרכזי הפיתוח שלה כ-400 עובדים והוקמו קבוצות שמפתחות כמה מהטכנולוגיות הבולטות של אינטל העולמית

מפעל אינטל בקריית גת. הממשלה צריכה לפעול כדי שגם המפעל הבא של החברה יוקם שם. צילום: ארכיון קריית גת, מתוך ויקיפדיה

אינטל (Intel) ישראל מסכמת את 2015 ופרסמה היום (א') מספר נתונים לגביה. כך, על פי החברה, הייצוא שלה הסתכם בשנה החולפת ב-4.1 מיליארד דולר והיווה 11% מהייצוא של ההיי-טק הישראלי. עם זאת, מדובר בירידה של 3.53% לעומת הסכום ב-2014, שעמד על 4.25 מיליארד דולר.

עוד מסרה החברה כי היא קלטה השנה עובדים, בהם מפוטרים מחברות אחרות בתעשייה, וכי היא נערכת לגיוס עובדים למפעלים בקריית גת.

אינטל היא המעסיקה הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי, עם כ-40 אלף איש שמועסקים בה, בצורה ישירה או עקיפה. מתוכם, 9,800 עובדים מקבלים תלוש שכר מאינטל – מספר שנשאר ללא שינוי יחסית ל-2014.

החברה הרחיבה ב-2015 את פעילות מרכזי הפיתוח שלה בחיפה, בירושלים ובאזור המרכז, והוסיפה להם כ-400 עובדים. היא הקימה בשנה החולפת קבוצות ייחודיות והרחיבה קבוצות שמפתחות כמה מהטכנולוגיות הבולטות של אינטל העולמית, כמו מחשוב קוגניטיבי ותפיסתי (Perceptual Computing), מחשוב ענן, Big Data, ראייה ממוחשבת ואינטרנט של הדברים.

בין החברות שעובדים שפוטרו מהן נקלטו השנה באינטל ישראל נמצאות AMD, מארוול (Marvell) וקוואלקום (Qualcomm). כמו כן, היא רכשה את פעילות הפיתוח של לאנטיק הישראלית.

"רוב הייצוא של אינטל ישראל – פיתוחים מקומיים"

"70% מהייצוא של אינטל ישראל מבוסס על פיתוחים מקומיים. המפעל בקריית גת, שעובר בימים אלה שדרוג טכנולוגי, הוא אחד המפעלים המצטיינים של אינטל בעולם. בזכות כושר הייצור של המפעל תורמת אינטל ישראל תרומה נכבדה לייצוא הישראלי", אמר דניאל בן עטר, מנכ"ל מפעלי הייצור של אינטל ישראל.

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל. צילום: פלי הנמר

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל. צילום: פלי הנמר

מקסין פסברג, נשיאת החברה, ציינה כי "למפעלי הייצור של אינטל ישראל תרומה משמעותית לכלכלת ישראל והחשיבות של הייצוא מאינטל לכלכלת ישראל היא קריטית. החברה ייצאה ב-42 השנים האחרונות, מאז נוסדה, בכ-44 מיליארד דולר. מדובר בסכום עצום, שמשפיע מדי שנה על הצמיחה של המשק הישראלי".

פסברג אמרה כי כדי לפתח את הפריפריה, על מדינת ישראל לשמר ולטפח את עוגני הכלכלה והתעסוקה הקיימים בה. "מפעל ענק כמו אינטל בקריית גת הוא משמעותי ביותר", הוסיפה. "אנחנו מעסיקים כ-3,000 עובדים, שכמחציתם מתגוררים בדרום; עובדים עם כ-1,000 ספקים, רובם מקומיים; אזור תעשייה שלם התפתח סביב המפעל, כולל חברות גדולות שהיגרו דרומה בעקבותינו. יש לשמר עוגן זה ובמקביל לפתח רגולציה שתעודד עסקים קטנים ובינוניים לגדול ולצמוח, במיוחד בפריפריה".

תחום נוסף בו אינטל עסקה גם השנה הוא מפעלי ההתנדבות והתרומה לקהילה שלה, עם עשרות עמותות. מהחברה נמסר כי מחצית מהעובדים השתתפו השנה בפעילות התנדבותית.

במהלך השנה הקצתה אינטל ישראל כ-24 מיליון שקלים לפעילויות חברתיות, בעיקר לתוכניות חינוכיות לקידום לימודי המתמטיקה והמדעים. החברה הייתה מיוזמות תוכנית 5 פי 2, אותה אימץ משרד החינוך, להכפלת מספר התלמידים הלומדים לחמש יחידות בגרות במתמטיקה. יחד עם המשרד וקואליציה של חברות היי-טק שומעים כ-40 אלף תלמידים ב-450 בתי ספר תיכוניים בישראל הרצאות על חשיבות לימודי חמש יחידות במתמטיקה, כמו גם תמיכה וסיוע מקצועי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים