"חוכמה פשוטה: איפה שיש מורים טובים, הטכנולוגיה תעצים אותם"

"בסופו של דבר, למגע האנושי אין תחליף - ילד זקוק למבט, לליטוף, להכוונה, להתייחסות, ולכל אלה לא יהיה תחליף טכנולוגי", אמרה מיכל כהן, מנכ''לית משרד החינוך ● היא ציינה ש-"הטכנולוגיה משפרת את חיינו, ויש לה יתרונות וחסרונות"

מיכל כהן, מנכ''לית משרד החינוך. צילום: ניב קנטור

"מחקרים מעלים כי במקום בו המורה מתקשה ואינו מעניין – הטכנולוגיה לא מסייעת והיא אף עלולה לפגוע. נדרש להשתמש בטכנולוגיה בצורה מבוקרת. איפה שיש חינוך איכותי, עם הישגים גבוהים, הטכנולוגיה לא הייתה המרכיב הראשון המשמעותי לקידום החינוך. במקומות אחרים, היכן שהחינוך לא היה מתקדם, גם כשהשתמשו בטכנולוגיה באופן מאסיבי – היא לא הצליחה לקדם את החינוך. זו חוכמה מאוד פשוטה: איפה שיש מורים טובים – הטכנולוגיה יכולה להעצים". כך אמרה מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך.

כהן הייתה דוברת המפתח ב-EduTech 2016, הכנס והתערוכה הבינלאומית לתקשוב בחינוך. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. את הכנס, המתקיים זו השנה השלישית, הנחו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה ואורי בן-ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.

לדברי כהן, "בסופו של דבר, למגע האנושי אין תחליף. ילד זקוק למבט, לליטוף, להכוונה, להתייחסות – לכל אלה לא יהיה תחליף טכנולוגי. הטכנולוגיה משפרת את חיינו, ויש לה יתרונות וחסרונות. מחקרים שערכו לגבי מדינות ה-OECD העלו כי במקום בו יש מורה מיומן, טוב ורגיש, אשר יודע לסקרן את הילדים – הטכנולוגיה יכולה לשפר".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

כהן ציטטה מחקר שנערך בארץ, אשר בחן את שביעות רצון ההורים ממערכת החינוך של ילדיהם, "שהעלה כי 78% מההורים, חושבים כי המערכת נותנת מענה לימודי וערכי לילדים. אנו מחויבים לשמר את האיזון בין ערכים ולמידה. בסופו של דבר, אנו נדרשים למורים מדהימים בתוך המערכת החינוכית. צריכים מורים מדהימים לא פחות מטכנולוגיה מדהימה, כדי שהם יוכלו להשתמש בה בצורה מושכלת".

התלמידים, אמרה מנכ"לית משרד החינוך, "נדרשים למיומנויות, לא רק לידע. עליהם לדעת לפתור בעיות, לעבוד בעבודת צוות, ולפתח חשיבה מסדר גבוה. כל אלה משנים את תפקיד המורה. המורה הופך מבעל ידע למורה החושף, לזה היודע לכוון לקבוצות למידה שונות. עלינו להתמקד במורים ולהכשיר אותם לקראת משימות העתיד. עלינו לתת להם מחשבים כדי שהם יהיו מעודכנים".

"יש לנו עוד דרך ארוכה לצעוד", סיכמה כהן. "אבל אין לנו דרך אחרת. על מנת לשפר את מעמד החינוך, עלינו לשנות ולהשתנות. ההשקעה במורים במגוון היבטים, כך אני מאמינה – תביא לכך שמעמד המורים ישתנה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי גורפינקל

    לכל טכנולוגיה כמובן שישנן יתרונות וחסרונות אבל הדבר החשוב ביותר הן אבני היסוד ואם לא מקנים אותם אזי כל הבניין יתמוטט ולמה הכוונה: להנחיל בכיתות הנמוכות טאבלטים או מחשבים זהו רעיון גרוע ביותר שילמדו ראשית לחשוב או להקנות להם דרכי חשיבה ולא פחות חשוב את מיומנויות המוטוריקה נראה לי שהדור של הנכדים שלי כבר לא ידע כיצד להחזיק עט ולמה המוצר הזה נדרש ניצור פערים חברתיים כאלו גדולים שנראה כמו מדינות חשוכות באפריקה

אירועים קרובים