מהנדסים ישראליים אחראים לפיתוח האינטרנט האלחוטי המהיר בעולם

שיתוף פעולה בין מהנדסים ישראליים מאינטל ומקוואלקום יאפשר קישוריות אלחוטית ב-4.6 ג'יגה-ביט לשנייה ● עובדי שתי החברות עבדו במשך חודשים במטרה להגיע לתאימות תפעולית ולוודא היתכנות טכנולוגית

לא מהיר כמו שמבטיחים? אילוסטרציה: אימג'בנק

הדו-קיום שוכן, כמה מפתיע, במזרח התיכון. שיתוף פעולה בין אינטל (Intel) ויריבתה העיקרית קוואלקום (Qualcomm), הניב פריצת דרך טכנולוגית, קישוריות אלחוטית ב-4.6 ג'יגה-ביט לשנייה – המהירה בעולם.

מהנדסים ישראלים של אינטל וקוואלקום את'רוס (Qualcomm Atheros) חברה בבעלותה, הצליחו להוכיח כי התקני התקשורת של שתי החברות, התומכים בטכנולוגיית WiGig 802.11ad – מצליחים לתקשר, אלה עם אלה, בקצבי-על של עד 4.6 ג'יגה-ביט לשנייה.

עד היום, קישוריות אלחוטית בין התקנים – למשל בטכנולוגית Wi-Fi – אפשרה מהירות של כמה מאות ג'יגה ביט לשניה. הקצב החדש שהושג בתקשורת האלחוטית – הוא צעד חשוב בהתפתחות הקישוריות, שיעניק למשתמשים יכולות תקשורת אלחוטית באיכות דומה לתקשורת חוטית (באמצעות כבל תקשורת למשל), ובעתיד אפילו בקצבים של מעל 10 ג'יגה-ביט לשנייה.

על פי ענקית השבבים, "תקן WiGig 802.11ad יחולל מהפכה בחוויית השימוש של משתמשי ה-Wi-Fi – במשרד, בבית או אפילו במקומות ציבוריים כמו קיוסקי מידע ושירותי מולטימדיה. מחשבים נישאים, טאבלטים, טלפונים חכמים, נקודות גישה, התקני אחסון, משקפי מציאות רבודה ועוד, כגון התקנים העומדים בתקן 802.11ad WiGig יוכלו להציע מהירויות מסחררות, שיתוף מיידי של מידע, שיהוי נמוך וקיבולת רשת גבוהה מאוד לצורך הזרמת וידיאו באיכות גבוהה למשל".

התקן מגדיר שימוש בתחום תדרים חדש – 60 ג'יגה-הרץ, המאפשר הוספת קיבולת לרשתות ה-Wi-Fi הנדרשות לשרת כמות משתמשים ואפליקציות הולכת וגדלה, כמות המתחרה על אותו הספקטרום (2.4 ג'יגה-הרץ ו-5 ג'יגה-הרץ) ובכך פוגעת בחווית השיתוף והגלישה.

מהנדסי שתי החברות שיתפו פעולה במשך חודשים, במעבדות של כל אחת מהחברות, במטרה להגיע לתאימות תפעולית ולוודא היתכנות טכנולוגית. הבדיקות בחנו תרחישי שימוש רבים, גילוי וחיבור התקנים, העלאה והורדה של נתונים, סטרימינג וכן חיבורי רשתות Peer-to-Peer בין מחשבי לקוח לבין נקודות גישה התואמות את התקן החדש. שיתוף הפעולה, נמסר, "מניח את היסודות ליצירת אקו-סיסטם רחב של מוצרים, התואמים את התקן החדש במגזרי הרשתות, המובייל, המחשוב המסחרי והאישי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    "...אפשרה מהירות של כמה מאות ג'יגה ביט לשניה." אני משערת, שהתכוונתם למגה בייט... האם זה יעבוד גם על מחשבים נייחים? אגב, מאז שעברנו לבזק, המחשב כמעט קופא...

אירועים קרובים