מחקר: משתמשי סלולר עסקיים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לאיומי סייבר

על פי מחקר משותף של אלוט תקשורת וקספרסקי, המנתח דפוסי התנהגות מסוכנים בגלישה ובוחן שימוש באפליקציות באמצעות מכשירים ניידים, נמצא כי "זו לא האפליקציה שמסוכנת - אלא אופן השימוש בה"

אולי עדיף להיות מובטל. אילוסטרציה: BigStock

משתמשי סלולר עסקיים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לאיומי סייבר, כך עולה ממחקר חדש שפורסם היום (ה').

הדו"ח, המנתח את מגמות העולם הנייד, נערך במשותף על ידי אלוט תקשורת (Allot) וקספרסקי (Kaspersky Lab), מנתח דפוסי התנהגות מסוכנים בגלישה ובוחן שימוש באפליקציות באמצעות מכשירים ניידים. הדו"ח חקר מגוון דפוסי התנהגות וניתח את הקשר בין השימוש באפליקציות ובאתרי אינטרנט מסוימים, באמצעות מכשירים ניידים – לבין הסיכון הפוטנציאלי של המשתמשים לפגיעה מנוזקות. ממצאי הדו"ח מצביעים על כך שהגורם האנושי הינו מדד משמעותי בסיכון לפגיעה על ידי נוזקה. עוד עולה מהדו"ח כי ספקי תקשורת סלולרית נמצאים בעמדה ייחודית, המאפשרת להם להגן על משתמשים שנמצאים בסיכון, על ידי מתן שירותי אבטחה באמצעות הרשת – או בענן.

על פי הדו"ח, הסיכון לפגיעה על ידי נוזקה, מושפע יותר על ידי דפוסי הגלישה של המשתמש – מאשר על ידי האפליקציות או אתרי האינטרנט עצמם. במילים אחרות, זו לא האפליקציה שמסוכנת, אלא אופן השימוש בה.

עוד מציינים החוקרים כי משתמשי סלולר עסקיים הם בעלי פוטנציאל הסיכון הגבוה ביותר לנזק על-ידי תוכנה זדונית לפי דפוסי שימוש. כך, 79% מאנשי העסקים ו-67% מנשות העסקים משתמשים מדי יום באפליקציות שעלולות להוות סיכון.

בחתך גילאי, מציינים עורכי המחקר, צעירים ובני דור המילניום נמצאים בסיכון גבוה להיפגעות מנוזקה, כאשר 65% מהם משתמשים לפחות פעם ביום באפליקציות שעלולות להיות מסוכנות.

השימוש היומיומי – אינו מאובטח

"בעוד הורדות של אפליקציות למכשירים ניידים הן לרוב מאובטחות", נכתב בדו"ח, "השימוש היומיומי בהן אינו מאובטח, מה שחושף את המשתמשים בהן לנזק פוטנציאלי על ידי תוכנות זדוניות".

לדברי יניב סולקס, סמנכ"ל שיווק באלוט תקשורת, "הממצאים מראים בצורה ברורה כי הגנה על משתמשים ברמת הרשת – היא השיטה היעילה ביותר להגנת משתמשי סלולר מפני סוגים רבים של סיכונים שקיימים ברשת. זאת, כיוון שפתרון אבטחה זה מסוגל לספק מטריית מגן לכל הפעילות באינטרנט". סולקס הוסיף כי "מפעילי הסלולר נמצאים בעמדה ייחודית, המאפשרת להם לספק הגנה ללקוחותיהם הפרטיים והעסקיים באופן היעיל ביותר. זו הזדמנות פז למפעילי הסלולר: לזהות את הלקוחות בסיכון ולפנות אליהם באופן ממוקד, עם פתרון אבטחה מותאם אישית באמצעות הרשת או הענן שלהם".

אלכסנדר קרפיצקי, האחראי על רישוי טכנולוגי בקספרסקי הוסיף כי "אנו מסמנים עבור חברות סלולר את דפוסי ההתנהגות המסוכנים של משתמשי המכשירים ניידים – בפרט לאור העובדה שלקוחות רבים ניגשים לאינטרנט בעיקר באמצעות המכשיר הנייד, ורק במחצית מן המכשירים הניידים מותקנים פתרונות אבטחה".

המחקר ניתח את נתוני תעבורת הסלולר ממדגם אקראי של 500 אלף משתמשי מכשירים ניידים במשך פרק זמן של שבוע ימים. סוגי המכשירים הניידים כללו מערכות הפעלה אנדרואיד, iOS ו-Windows. החוקרים סיווגו את 500 אתרי האינטרנט המובילים, ואת 500 האפליקציות המובילות, ולאחר מכן סווג כל אירוע גלישה או שימוש באפליקציה בתור "בטוח" או "מסוכן". כדי לקבוע את הסיכון הפוטנציאלי לנזקים מתוכנה זדונית, הם העריכו את המיתאם (קורלציה) בין דפוסי ההתנהגות באינטרנט שזיהו בדו"ח מגמות הסלולר הקודם של אלוט, לבין הסיכון באפליקציות ואתרי האינטרנט שבהם הם משתמשים על בסיס יומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים