"החיים של מנהלי התשתיות הפכו מורכבים במעבר לארגון דיגיטלי"

כך אמר מארק פרנזל, מנהל בכיר למערכות הנדסיות, VMware לאזור דרום EMEA ● לדבריו, "מנמ''רים מתמודדים כיום עם מגמה של גידול משמעותי בהיקף מערכות האחסון, בכמות השרתים ובהיקף התעבורה"

מארק פרנזל, מנהל בכיר למערכות הנדסיות, VMware לאזור דרום EMEA. צילום: ניב קנטור

"מצבם של המנמ"רים ומנהלי התשתיות שפועלים תחתיהם לא קל בשנים האחרונות. הם מתמודדים מול אתגרים רבים ופועלים בשדות מחשוב לא מעטים. לכן, החברה שמה לה כיעד לפשט את מורכבות התשתיות, למכן תהליכים ולשפר את חייהם של מנהלי התשתיות – כחלק מהמעבר לארגון הדיגיטלי". כך אמר מארק פרנזל, מנהל בכיר למערכות הנדסיות, VMware לאזור דרום EMEA (ר"ת אירופה, אפריקה והמזרח התיכון).

פרנזל דיבר בכנס VMUG, ארגון המשתמשים של VMware בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם הקולנוע Yes Planet בראשון לציון. את האירוע הנחה ברק קורן, יו"ר VMUG.

לדברי פרנזל, "מנמ"רים ומנהלי תשתיות IT בארגונים עומדים מול 'שוקת שבורה' בדטה סנטרים: הם מתמודדים כיום עם מגמה של גידול בהיקף מערכות האחסון, גידול בכמות השרתים וגידול משמעותי בהיקף של התעבורה. כך, המנמ"ר מבזבז הרבה זמן על פעולות מחשוב שחוזרות על עצמן, של ייצור שרתים, ביצוע תצורה ועוד. זאת, בעוד שיש לו כיום את האפשרות למכן את הפעולות האלה ולבצע אותן באופן סטנדרטי".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

אתגר נוסף מולו ניצבים מנהלי התשתיות, אמר פרנזל, הוא בתקציבי ה-IT: "הם נדרשים לפתור יותר בעיות, לענות על הדרישה ליותר מוצרים ושירותים, עם תקציבים זהים, 'שטוחים' – או פחותים. עליהם לפתח יכולות של גמישות לטובת פיתוח קווים עסקיים, יכולות לגידול במשאבי ה-IT, פיתוח יישומים באופן חוצה מערכות הפעלה וכל זאת – ב-TTM, זמן הגעה לשוק קצר יותר".

כהמשך למגמה אותה מובילה ענקית הווירטואליזציה בשלוש השנים האחרונות, של מעבר לדטה סנטרים וירטואליים, שהם מוגדרי תוכנה, SDDC – אמר פרנזל, "שמנו לעצמנו יעד להתכוונן יותר לעבר ההיבטים העסקיים של הארגון, בין השאר עם סיוע למעבר לתשתית כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) ותוכנה כשירות (SaaS)".

כחלק מהמענה לדרישות המפתח מהלקוחות הארגוניים, אמר פרנזל, "אנו מציעים את הדור החדש של התשתיות המשלבות מערכות באופן עמוק, VMware Hyper-Converged Infrastructure. מדובר במענה לצורך לפשט את התשתיות, לספק הקצאות מחשוב במהירות, להרחיב את התשתיות ולפתח יישומים על גביהן במהירות".

המערכת שהושקה, אמר פרנזל, "היא חבילת תוכנה, העובדת עם כל סוגי החומרה, של HP ,HDS ,EMC, דל (Dell) וסיסקו (Cisco). אנו מספקים לארגונים 'ערימת IT' מובנית מראש, שכבר עברה תצורה. בדרך זו אנו מספקים ללקוחות מערכת של שכבות IT וירטואליות, מחוברות זו לזו, עם יכולת ניהול אחודה. מיזם VCE, להטמעת דטה סנטר מובנה מראש, הוא כיום חלק מפתרון באחת מהחטיבות של EMC. זו מביאה את החומרה, ואנו מביאים את הפתרון המוכלל".

עוד ציין פרנזל כי "באחרונה הכרזנו על יכולת נוספת שלנו בעולם מחשוב הענן: אספקת כלים ה'יודעים' לפעול ולנהל את כלל סוגי ענני המחשוב – פרטי, ציבורי ובן כלאיים (היברידי)". המטרה, אמר פרנזל, "היא לספק ללקוחות הארגוניים יכולת לאיזון עומסים, תוך שינוע רכיבי IT ואפליקציות מהענן הפרטי לזה הציבורי – וחזרה".

"מפעל של אפליקציות"

"אנו נמצאים כיום בדור השלישי של פיתוח אפליקציות", סיכם פרנזל, "כאשר בדור זה המטרה היא למנוע כפילויות בפיתוח, לבצע פיתוחים רוחביים וכאלה אשר מיועדים לכל סוגי הרכיבים ולכל סביבות מערכות ההפעלה. על בסיס השימוש בענן המחשוב שלנו, אנו מאפשרים לכל מנמ"ר להיות מנהלו של 'מפעל לבניית אפליקציות'. ניצול נכון של הענן מאפשר לנהל את סביבת העבודה בצורה נכונה יותר תקציבית, עם טיפול בהיבטי רישוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים