נאדלה: "אין ספק שהטכנולוגיה הישראלית תשנה את העולם"

"ב-100 השנים הבאות תתרחש המהפכה התעשייתית הרביעית, שיהיה לה אימפקט כמו של המהפכה התעשייתית המקורית, ולישראל יהיה חלק חשוב בה", אמר מנכ"ל מיקרוסופט בתל אביב

סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון מיקרוסופט. צילום: קובי קנטור ז"ל

"אנחנו עומדים בעשורים הקרובים בפני הזדמנות בלתי רגילה. ב-100 השנים הבאות תתרחש המהפכה התעשייתית הרביעית, שיהיה לה אימפקט כמו של המהפכה התעשייתית המקורית. כך אנחנו צריכים להסתכל על כך, ולישראל יהיה חלק חשוב במהפכה הזאת", כך אמר סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft).

נאדלה אמר את הדברים באירוע Think Next השמיני של מיקרוסופט ישראל, שנערך היום (ה') בהאנגר 11 בנמל תל אביב.

לדבריו, "אין ספק שישראל, עם הטכנולוגיה וההון האנושי שלה, תשנה את העולם. היא תשתתף בשינוי של החקלאות, הרפואה, הפארמה, תעשיות רבות. זה ישפיע על כל מדינה ואלה ההזדמנות והאחריות של כולנו".

"העולם הולך לקראת חדשנות בתחומים רבים וערבוב בין המציאות הפיזית לזו הדיגיטלית. הוא טוען כי הדבר ישנה עולמות רבים, כמו רפואה, עיצוב ובידור. זה דורש מאתנו לחשוב אחרת על הדברים", אמר נאדלה.

סרטון מביל גייטס

האירוע נפתח בסרטון ברכה בו נראה ביל גייטס, המייסד והמנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט, מברך את מרכז הפיתוח של החברה בישראל לכבוד 25 שנותיו. הוא ציין כי "ב-1991 הסכמנו לפתוח את המרכז, לאחר בקשה של מהנדס שלנו שרצה להישאר בחברה. זה היה המרכז הראשון שלנו מחוץ לארצות הברית".

גייטס ציין כי "אתם לא רק תורמים מאוד למיקרוסופט אלא משפרים את עולם המחשוב בכל מה שקשור לאבטחה, אנליטיקה של נתונים ואנליטיקה של הלקוח".

"ההישגים שלכם מראים עד כמה ההשקעה שלנו הייתה שווה", אמר. "אני לא יכול לחכות לראות מה תייצרו ב-25 השנים הבאות".

הוא ציין מספר ששיעור ניכר מתעשיית ה-IT בישראל וארגונים רבים בתחומים נוספים מהווים חלק מהאקו-סיסטם של מיקרוסופט.

לדבריו, "ההצלחה שלנו לא תלויה במוצרים שלנו, במובן מסוים, אלא בהצלחת הלקוחות והשותפים שלנו עם המוצרים שלנו. זה יכול להיות מפתח כותב אפליקציה או יוצר סטארט-אפ וסטודנט שלומד. השאלה היא איך אנחנו מבטיחים שהם מצליחים אתנו".

"יש שלושה דברים בהם אנחנו מתמקדים: ענן, ניידות ואבטחה", אמר נאדלה. הוא ציין כי "בעוד 5-10 שנים יהיה לנו הרבה יותר מחשוב מאשר היום. הרבה יותר מכשירים, האינטרנט של הדברים, חיישנים ועוד".

"עלינו להמציא מחדש את הפרודוקטיביות. לא רק לבנות עוד כמה כלים, אלא להקדיש את הזמן לדברים בעלי משמעות. עבודה היא לא להגיע למקום אלא לגרום לדברים לקרות איפה שאתה נמצא" הוסיף.

הוא קרא לחלק מחדש את ההון האנושי, בצורה שוויונית יותר, ואמר כי "זה ישפיע לטובה על כל חלקי העולם".

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישתם היום (ה'). צילום: לע"מ

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישתם היום (ה'). צילום: לע"מ

"יש המון חדשנות בדרך ויותר מהכול – המידע. מה שמאפיין את המהפכה הרביעית הוא היכולת לאסוף הרבה מידע וליצור ממנו ערך, למשל באמצעות Deep Learning. הדור הבא של החדשנות מצוי במידע,בנתונים. נפגשתי עם סטארט-אפים ישראליים ונוכחתי לראות איך הם עוזרים בכך רבות", ציין.

לסיכום אמר נאדלה כי "כשמשנים את הדרך בה רואים את העולם – משנים את העולם שרואים. זו ההזדמנות של כל אחד מאתנו.

נאדלה נחת בישראל הבוקר ונפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכתו בירושלים. בפגישה דנו השניים על ההיי-טק הישראלי ועל היחסים בין תאגיד הענק למדינת ישראל.

נתניהו עמד במהלך הפגישה על חשיבותה של תעשיית הסייבר הישראלית והבהיר כי הוא שואף להסרה ככל הניתן של מגבלות על ייצוא של טכנולוגיות סייבר מישראל. לדבריו, "השגשוג של התעשייה הזאת חשוב מאוד למדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים