"העולם הארגוני הולך למובייל – אבל לא כל המנמ"רים הפנימו זאת"

כך אמר איאן וואליס, מנהל פיתוח עסקי לפלטפורמות ניידות באורקל לאזור EMEA ● לדבריו, "המנמ''ר לא יודע מה נכנס לארגון, ולא פחות חמור מכך - מה יוצא מהארגון"

איאן וואליס, מנהל פיתוח עסקי לפלטפורמות ניידות, אורקל לאזור EMEA

"הטלפון הנייד הוא המחשב השולחני של פעם, זו כבר לא רק תחנת עבודה במובנה המצומצם – אלא שלוחה משרדית של הארגון לכל דבר ועניין. העולם הארגוני הולך למובייל, אלא שלא כל המנמ"רים הפנימו זאת". כך אמר לאנשים ומחשבים איאן וואליס, מנהל פיתוח עסקי לפלטפורמות ניידות באורקל (Oracle) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

וואליס ביקר בישראל לפני ימים אחדים ונפגש עם לקוחות ארגוניים של הסניף הישראלי של ענקית ה-IT. לדבריו, "המנמ"רים ניצבים בפני כמה אתגרים, טכנולוגיים ואחרים – ואחד מהם הוא איך 'לאכול' את העולם החדש הזה שנקרא מובייל. העסקים עובדים היום במהירות מואצת מבעבר, וגם התחרות לא פחתה אלא להיפך. כפועל יוצא מכך, מערכי ה-IT בארגונים נדרשים לספק ללקוחות, הפנימיים והחיצוניים, את שירותי ומוצרי ה-IT בסביבת מחשוב חדשה, הניידת".

המשתמשים, אמר וואליס, "מצפים לקבל את אותה רמה – בהיבט הטכנולוגי, ההנגשה, הידידותיות למשתמש, ובכלל – את כל היישומים הארגוניים – על גבי המכשיר הנייד. מצב זה דורש היערכות ושינוי באופן הפעילות מצדם של המנמ"רים".

"מחקרים שונים מגבים את החשיבות של הצורך לענות לצרכי המשתמשים בעולם הנייד", ציין. "כבר כיום, מנמ"רים ניצבים בפני מצב שיש בו משום חוסר אונים, לשיטתם, כי 50% מההשקעות של ארגונים באפליקציות מובייל – נעשות שלא דרך מחלקות ה-IT. כפי שמצביעות חברות המחקר, יותר ויותר עסקי IT נצרכים ישירות על ידי גורמים שונים בארגון, שאינם ה-IT, ובראשם מחלקות השיווק ומשאבי אנוש. ההליכה באופן עצמאי לענן הפכה לתופעה נפוצה בארגונים".

אובדן יכולת ניהול ה-IT

מצב חדש זה, אמר וואליס, "יוצר סכנות בשני היבטים: האחד, הברור והמובן מאליו של אבטחת מידע. המנמ"ר לא יודע מה נכנס לארגון, ולא פחות חמור מכך – מה יוצא מהארגון. ההיבט השני יוצר אף הוא בעיה והיא אובדן יכולת ניהול ה-IT. המנמ"ר כבר לא שולח בכלל נכסי ה-IT הארגוניים, ולעתים אף לא יודע על קיומם".

לדבריו, מה שארגונים נדרשים לו "הוא פלטפורמה עם שירותים שיכולה לאפשר לביזנס לפתח, לבנות את האפליקציות באופן מבוקר ופנימי, עם ניצול יכולות של כתיבה פעם אחת ופריסת היישומים על גבי כל מערכות ההפעלה, לטובת ניצול השקעות העבר באפליקציות שכבר פותחו. בנוסף, יש לדאוג לקישור של האפליקציות לכלל הסביבות, הפנימית, החיצונית, הדטה סנטר והענן לסוגיו".

החברה, אמר וואליס, "פיתחה פלטפורמה, Oracle Mobile Cloud Service. פלטפורמה זו מספקת שירותי תשתית לאפליקציות מובייל כגון: שירותי התראות, אנליטיקה, אחסון, עבודה גם בצורה לא מקוונת, ועוד. הפלטפורמה גם מספקת שכבת ניהול ממשקים, APIs, כי אחד הדברים הקשים בפיתוח אפליקציות מובייל ארגוניות הוא ניהול ה-APIs".

לספק לארגון פלטפורמה מאובטחת לעולם הנייד

לדבריו, "ארגונים שמאמצים את הפלטפורמה יכולים לחסוך הרבה זמן פיתוח, לקצר זמנים של פרויקטים, לחסוך בתחזוקה ולנהל בצורה מסודרת את אפליקציות המובייל וכל השירותים שהן צורכות. סוג כזה של פלטפורמה נקרא בעולם ההיי-טק MBaaS (ר"ת Mobile Backend as a Service), והשירות הוא חלק מפלטפורמת הענן של אורקל, ה-PaaS, פלטפורמה כשירות".

בדרך זו, הסביר וואליס, "אנו מאפשרים לספק לארגון פלטפורמה לעולם הנייד, מאובטחת, עם יכולת לבנות קטלוג של שירותים. כך, אנו מספקים שליטה נדרשת, עם ניראות לערוץ הנייד. שירותים כאלה לדוגמה הם דיווחי שעות, דיווח אירועים ותקלות, ועוד. הפלטפורמה נותנת מענה למגזרי שוק שונים: בעולם הקמעונאות, ניתן למדוד ולהשוות בעין חנויות, בעולם הבריאות ניתן לנצל אותה לטובת התנהלות טובה יותר של הרופאים מול עצמם ומול האחיות. ישראל, אגב, מדורגת במקום הראשון בין סניפי החברה באזור EMEA בהיבט המכירות של הפלטפורמה".

"פגשתי בארץ לקוחות רבים", אמר וואליס, "ראיתי שכמה מהם כבר השקיעו בתחום פיתוח של אפליקציות מובייל והם רוצים להגדיל את היצע האפליקציות הניידות שלהם, ולעשות זאת במהירות בהשקעה נמוכה. ישראל ידועה ביכולת החדשנות שלה והדבר ניכר גם בעולם האפליקציות הניידות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים