אריה דרעי: "יש צורך במאגר ביומטרי – השאלה היא איזה"

"רוב מוחלט של הגורמים המקצועיים תומכים במאגר והוויכוח הוא האם להסתפק בצילומי פנים או לכלול גם טביעות אצבעות", אמר שר הפנים בדיון בכנסת ● לדבריו, "אף אחד לא רוצה להיות אח גדול"

שר הפנים, אריה דרעי. צילום: עמוד הפייסבוק שלו

שר הפנים, אריה דרעי, תומך במאגר הביומטרי, אבל הוא נזקק להמשך הניסוי בתחום כדי להכריע אילו נתונים הוא יכלול – כך הוא אמר בסקירה החצי שנתית של פעילות המשרד, שהתקיימה הבוקר (ד') בוועדת הפנים של הכנסת.

בדיון התייחס השר דרעי למגוון נושאים, בהם המאגר הביומטרי, שנמצא בניסוי מאז 2013, אותו הוא מבקש להאריך בתשעה חודשים נוספים, עד סוף השנה. ההחלטה בנושא צפויה להתקבל בקרוב במליאת הכנסת.

לדברי דרעי, "רוב מוחלט של הגורמים המקצועיים תומכים במאגר. הוויכוח הוא איזה מאגר – האם להסתפק בצילומי פנים או לכלול גם טביעות אצבעות". הסיבה לכך, אמר, היא ש-"הפנים משתנים ובכל כמה שנים יש צורך בחידוש התמונות, דבר שיגרום לביורוקרטיה ולתורות".

הוא ציין כי "אין לאף אחד מגמה להיות האח הגדול" וכי מדובר, בין היתר, בהיענות לצורך של המשטרה וכוחות הביטחון "לצורך הצלת חיים ומלחמה בטרור ובפשיעה".

כיום מצויים במאגר צילומי פנים וטביעות אצבע של מאות אלפים מאזרחי ישראל ולדברי דרעי, אין אפשרות לפרוץ אותו באמצעות מתקפת סייבר. על דעה זו חלוקים מומחים וארגונים אחרים שעוסקים בנושא, ובראשם התנועה לזכויות דיגיטליות. ביניהם מצויים 74 מהמדענים המובילים במדינה במדעי המחשב והסייבר, בהם חתני פרס ישראל, שהביעו אותה במכתב ששלחו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביוזמת התנועה.

בתנועה קראו להחלטתו של דרעי להאריך את הניסוי הביומטרי "טעות קשה". דובר התנועה, ניר הירשמן, שאל עם היוודע דבר ההחלטה: "מי עוד צריך לומר שאין צורך באגירת טביעות האצבע לאחר שכלל הגורמים הממשלתיים והאזרחיים אמרו את דברם?" לדבריו, "המאגר הביומטרי הוא סכנה לביטחון ישראל, לדמוקרטיה ולפרטיות של כל אחד ואחת מאתנו. כאשר 40 מיליון מספרי כרטיסי אשראי דלפו בארצות הברית, כל שהיה צריך הוא להחליף את המספרים. כאשר המאגר הביומטרי ידלוף – מה נעשה? נטבול את האצבע בחומצה? די להארכות. יש לעצור את הניסוי ולמחוק את המאגר עכשיו".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    משהו בכלל חולק על השר אריה דרעי שלא ניתן לפרוץ למאגר הביומטרי. הוא מבין באבטחת מידע כמו שאני מבין באבטחת מידע. מה הרקע שלו, אה נכון יש לו קשר ישיר לאלוהים והוא מלמד ומנחה אותו נו באמת, לשמוע דברים כאלו מאדם שלא מבין כלום בנושא ועוד לתת לו במה זה נראה רציני

  2. איתן ארבל

    איפה כל ארגוני זכויות האזרח פתאום? ארגוני החופש והליברלים? למה האמנים פתאום שותקים? המאגר הזה הוא אסון מהסוג הגרוע ביותר לחופש הפרט! כמו כל איש מחשבים נורמלי, גם אני נחרדתי מהמחשבה כשהנושא רק עלה. עצוב מאוד שרק אנשי מחשבים רואים בזה סכנה אמיתית. והם היחידים שבאמת מבינים בתחום...

  3. שרון

    אסור בשום פנים להצטרף למאגר! בשום מדינה דמוקרטית אין מאגר חובה של האזרחים. ישראל לא צריכה להיות הראשונה. מאד מאד מסוכן ולא דמוקרטיץ

אירועים קרובים